A Pirelli kapja a Forma-1 következő kizárólagos gumiszerződését is, ám valószínűleg ez lesz az olasz cég utolsó F1-es szerződése – tudta meg a BBC Sport.
A Pirelli 2011 óta az F1 kizárólagos gumiszállítója, és az is marad a 2025-27-es időszakra is, miután a „legyőzte” a másik pályázó Bridgestone-t. Az új szerződés állítólag +1 év opciót is tartalmaz.
A Bridgestone-t az FIA jóváhagyta lehetséges beszállítóként, de a kereskedelmi tárgyalásokon Stefano Domenicali, az F1 elnöke a Pirellit választotta.
Úgy tudmi, a megállapodást a hétvégi katari futamot követő napokban jelentik be.
Domenicali bizonyos körökből nyomás alá került, hogy a Bridgestone-t válassza, amely 1998-tól 2010-ig szerepelt az F1-ben, és nagyra értékelik a motorsport világában. Pénzügyileg pedig a két ajánlat hasonló volt.
De Domenicali – aki a Ferrarinál dolgozott, amikor a Bridgestone szállította a gumikat Michael Schumacher domináns éveiben és azt követően is – inkább biztosra ment a Pirellivel.
A modern F1-es autók által okozott terhelés a legnagyobb a motorsportban, és ez most sokkal nagyobb, mint amikor a Bridgestone utoljára jelen volt a sportban.
Bár a Bridgestone minden bizonnyal képes lenne az F1 számára megfelelő abroncsokat gyártani, a döntéshozók arra a megállapításra jutottal, hogy az idő szűkös ahhoz, hogy kellőképpen felkészüljön a gumiabroncsok szállítására 2025-ben.További bonyodalmat okozott, hogy a 2026-os szezonra vonatkozó technikai szabályok megváltozása miatt a szerződés első két évében két különböző gumiabroncs-specifikációra lett volna szükség.
Az F1 annak ellenére döntött a Pirelli mellett, hogy a márka közölte Domenicalival, hogy 2027 után valószínűleg befejezi részvételét a Forma-1-ben.
„Magas rangú források” megerősítették a BBC Sportnak, hogy ez lesz a Pirelli utolsó szerződése.
Bennfentesek szerint Domenicali állítólag tárgyalt a Bridgestone-nal arról, hogy 2028-ban viszont átvegye a Pirelli helyét.