Categories: F1

A Pirelli nyert a Bridgestone-nal szemben, szerződést hosszabbítanak, majd távoznak az F1-ből

A Pirelli kapja a Forma-1 következő kizárólagos gumiszerződését is, ám valószínűleg ez lesz az olasz cég utolsó F1-es szerződése – tudta meg a BBC Sport.

A Pirelli 2011 óta az F1 kizárólagos gumiszállítója, és az is marad a 2025-27-es időszakra is, miután a „legyőzte” a másik pályázó Bridgestone-t. Az új szerződés állítólag +1 év opciót is tartalmaz.

A Bridgestone-t az FIA jóváhagyta lehetséges beszállítóként, de a kereskedelmi tárgyalásokon Stefano Domenicali, az F1 elnöke a Pirellit választotta.

Úgy tudmi, a megállapodást a hétvégi katari futamot követő napokban jelentik be.

Domenicali bizonyos körökből nyomás alá került, hogy a Bridgestone-t válassza, amely 1998-tól 2010-ig szerepelt az F1-ben, és nagyra értékelik a motorsport világában. Pénzügyileg pedig a két ajánlat hasonló volt.

De Domenicali – aki a Ferrarinál dolgozott, amikor a Bridgestone szállította a gumikat Michael Schumacher domináns éveiben és azt követően is – inkább biztosra ment a Pirellivel.

A modern F1-es autók által okozott terhelés a legnagyobb a motorsportban, és ez most sokkal nagyobb, mint amikor a Bridgestone utoljára jelen volt a sportban.

Bár a Bridgestone minden bizonnyal képes lenne az F1 számára megfelelő abroncsokat gyártani, a döntéshozók arra a megállapításra jutottal, hogy az idő szűkös ahhoz, hogy kellőképpen felkészüljön a gumiabroncsok szállítására 2025-ben.További bonyodalmat okozott, hogy a 2026-os szezonra vonatkozó technikai szabályok megváltozása miatt a szerződés első két évében két különböző gumiabroncs-specifikációra lett volna szükség.

Az F1 annak ellenére döntött a Pirelli mellett, hogy a márka közölte Domenicalival, hogy 2027 után valószínűleg befejezi részvételét a Forma-1-ben.

„Magas rangú források” megerősítették a BBC Sportnak, hogy ez lesz a Pirelli utolsó szerződése.

Bennfentesek szerint Domenicali állítólag tárgyalt a Bridgestone-nal arról, hogy 2028-ban viszont átvegye a Pirelli helyét.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

2 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

3 óra ago

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

4 óra ago

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

14 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

15 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

16 óra ago