Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Az FIA a gumiabroncsokkal kapcsolatos aggályok miatt rendkívüli biztonsági intézkedéseket vezetett be a Forma-1-es Katari Nagydíjon.
A 12-13-as kanyarok pályakorlátjait felülvizsgálták, és a szombati sprintbefutó előtt, helyi idő szerint 16 órakor egy további 10 perces edzésre kerül sor Katarban. Ennek eredményeképpen a sprintfutam az eredetileg tervezettnél 20 perccel később, helyi idő szerint 16.20-kor kezdődik. Az F1 irányító testülete azért jelentette be az intézkedést, mert a pénteki szabadedzése után ellenőrzött számos abroncson „szétválást fedeztek fel az oldalfalon a felsőkeverék és a vázkordok között”.
Az FIA közölte, hogy a sprintversenyt követően „átfogó gumianalízisre” kerül sor, és további intézkedésekre. Például a maximális stinthossz és a kötelező háromkiállásos stratégia bevezetésére – kerülhet sor a vasárnapi futam előtt. Az FIA közleményében ez áll:
„A tegnapi első szabadedzésen használt abroncsok szokásos elemzését követően, amelynek alatt a Pirelli megvizsgálja a körülbelül 20 körön át használt abroncsokat, hogy ellenőrizze a különböző biztonsági paramétereket, az ellenőrzött abroncsok közül sok abroncson a felsőkeverék és a vázkordok közötti oldalfalban leválást fedeztek fel. Az FIA és a Pirelli véleménye szerint az ilyen abroncsokon további jelentős számú kör megtétele az abroncsok kerületi sérülését eredményezhetné. Ez a levegő elvesztésével járhat. Az alacsonyabb körszámmal elemzett abroncsoknál a probléma mértéke jelentősen kisebb volt. Ezt a gondot feltehetően a gumiabroncs oldalfala és az ezen a pályán széles körben használt 50 mm-es „piramis” szegélykövek közötti nagyfrekvenciás interferencia okozta. Tovább súlyosbítja ezt az ezeken a szegélyköveken való áthajtás. A következő intézkedéseket fogjuk biztonsági okokból bevezetni a probléma megoldása érdekében:
1) A 12-13-as kanyarokban a pályahatárokat felülvizsgálják.
2) A pályakorlátok felülvizsgálatát követően, helyi idő szerint 16:00 órakor kezdődő 10 perces gyakorlóedzésre kerül sor, hogy a pilóták alkalmazkodhassanak a változásokhoz. A Sprint Shootout ezért a tervezettnél 20 perccel később, helyi idő szerint 16:20-kor kezdődik.
3) A Sprintet (19 kör) követően átfogó gumielemzésre kerül sor, hogy eldöntsük, szükséges-e további intézkedéseket tenni a Nagydíj előtt.
4) Abban az esetben, ha a probléma továbbra is fennáll, biztonsági okokból a következő utasítást adjuk ki a vasárnapi nagydíjra:
– A gumiabroncsok élettartamának paramétere nem haladhatja meg a 20 kört a versenyen használt új abroncsok esetében. Ez a szám 22-re emelkedne a versenyen felszerelt használt abroncsok esetében, hogy figyelembe vegyük az időmérő során a kieső köröket.
– Minden versenyző köteles lesz legalább három gumicseréses boxkiállást végrehajtani a futam alatt.
– A Pirelli és az FIA széleskörű kutatásokat és szimulációkat fognak végrehajtani annak érdekében, hogy teljes bizonyossággal megállapítsák a probléma okait, és olyan megoldásokon dolgozzanak, amelyekkel a jövőben ilyen esetek elkerülhetőek lesznek.”
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…
A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…
Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…
A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…
Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…