A Forma-1 a gumiabroncsok méretét is csökkentheti a jövőben annak érdekében, hogy az autók magassága 2026-ra csökkenjen.
Mivel a 2026-ra tervezett új autók elektromos alkatrészei a jelenlegi 798 kg-os minimális tömeghez képest még nagyobb súlyt jelentenek, az FIA nemrég bejelentette, hogy 50 kg-os súlycsökkentést célzott meg.
„A Forma-1 technikai igazgatója, Pat Symonds nagyon optimistának tartja ezt a számot, de jó esélyt lát arra, hogy első lépésként legalább 20 kilogrammal csökkentsék a súlyt” – idézi az Auto Motor und Sportot a grandpx.news.
Az egyik lehetséges opció az lenne, ha teljesen eltörölnék az autó minimális tömegének fogalmát.
Michael Schmidt tudósító szerint: „A versenyzéssel lehetne a leggyorsabban csökkenteni a súlyt, és ennek az ötletnek mind az FIA-nál, mind a Forma-1-nél vannak szimpatizánsai.”
„A költségvetési plafon megakadályozná a biztonság szempontjából kritikus túlzásokat és a költségek robbanásszerű növekedését” – tette hozzá.
És vannak más súlycsökkentő ötletek is a 2026-os szabályzattal kapcsolatban.
„A sebességváltónak nyolc helyett csak hat fokozat kellene, hogy legyen” – véli Schmidt. „Az autók és a gumiabroncsok is kisebbek lesznek.”
Pletykák szerint az F1 a jelenlegi nehéz, 18 colos abroncsokat 16 colosokra cserélné.
„A szélességnek 200-ról 190 centiméterre, a tengelytávnak pedig a jelenlegi 360-ról 340 centiméterre kellene zsugorodnia” – mondta Schmidt az autók kapcsán.
„Symonds még a 330 centimétert is lehetségesnek tartja, de ez néhány csapat részéről ellenállásba ütközik.”
A Pirelli nyert a Bridgestone-nal szemben, szerződést hosszabbítanak, majd távoznak az F1-ből