Categories: F1

Elbukott az Alpine ajánlata az F1-nek, amellyel a motorjaik teljesítményét növelték volna

A Forma-1 elutasította az Alpine azon kérelmét, hogy a „motorbefagyasztás” homologizációs szabályai alapján különleges engedélyt kapjon a Renault motorjaik fejlesztésére.

Még júliusban az enstone-i és viry-i székhelyű alakulat azzal érvelt, hogy mivel 30 lóerővel gyengébbek az F1-es riválisoknál, engedélyezni kellene a teljesítmény növelését. Az Auto Motor und Sport szerint azonban az FIA a nyomatékszenzorok adatait tanulmányozva elvégezte saját elemzését a Renault teljesítményével kapcsolatban, és megállapította, hogy a motor valójában csak 15-20 lóerővel marad el a Hondától, a Mercedestől vagy a Ferraritól. Michael Schmidt ezért így fogalmaz a cikkében:

„Az Alpine-nak 2026-ig együtt kell élnie ennyi lóerőhiánnyal. A Renault-nak nem voltak olyan megbízhatósági gondjai, amelyek megnyitották volna az utat a korrekció előtt. Elsősorban a vízpumpájuk volt az, ami elromlott, és ott nem lehet további teljesítményt találni.”

A német lapnak nyilatkozó források szerint a Renault azért került ilyen helyzetbe, mert a többi motorgyártóhoz képest a befagyasztás idején óvatosabb volt a teljesítmény kontra megbízhatóság kérdésében. A jelentés szerint az Alpine elfogadta az FIA határozatát. Bruno Famin ideiglenes csapatfőnök megerősítette ezt, és elmondta a terveiket is:

„A fókuszunk immáron a 2026-os motor fejlesztése. Ami a 2024-et illeti, a csapatnál a másik prioritás a jövő évre tervezett új váz és váltó.”

Schmidt szerint ez nagyobb teret teremt az autó alatt, hogy leszorítóerőt generáljon.

Vámosi Péter

Recent Posts

„Minden versenyzőnek szerencséje volt, különösen nekem” – Bastianini félelmetesnek jellemezte a főfutamos balesetét

Rájárt a rúd Enea Bastianinire a Magyar Nagydíjon. Enea Bastianini számára felejthető volt a Magyar…

2 óra ago

Mansell egykori Williams Honda FW11-esét küldte meg Sato Laguna Secában – videó

A korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato körözhetett a legendás Williams Honda FW11-essel az idei Rolex…

3 óra ago

Ecclestone megüzente Verstappennek, hogy hová ne igazoljon sose

A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…

4 óra ago

Irány Csehország – folytatódik a kamion EB!

A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…

5 óra ago

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…

6 óra ago

”Őrült hétvége volt” – Di Giannantonio becsületből teljesítette a Magyar Nagydíjat a motorcseréje után

Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…

7 óra ago