Érdekes elmélettel állt elő az Aston Martin kétszeres világbajnoka. Fernando Alonso szerint Romain Grosjean bahreini balesete egy olyan folyamatot indított el, aminek a vége a Katarban tapasztalható pokoli körülmények lettek.
A sportág történetének egyik legkínzóbb futamát teljesítette a Forma-1 mezőnye két hete Katarban. A sivatagi forróság, a szél hiánya, a magas páratartalom mind-mind ahhoz vezettek, hogy többen rosszul lettek, hánytak, szédültek, és égési sérüléseket is szenvedtek.
Az FIA a verseny után vizsgálatot indított, Fernando Alonso szerint pedig ez mind ahhoz vezethető vissza, hogy Grosjean 2020-as súlyos balesete után szigorítottak a tűzálló felszereléseken.
„A Forma-1-ben az elsődleges prioritások a cockpit és maga a karosszéria, mert ezekkel lehet hatékonyabbá tenni a légellenállást. De vannak olyan esetek, mint például Szingapúrban, Miamiban vagy Katarban, ahol el kell gondolkozni, hogy a cokcpiten belüli dolgokon. Mert nagyon sok ruha van rajtunk, a versenyfelszereléssel, az overállal és a tűzálló alsóneművel, amelyeket Grosjean balesete után csak szigorítottak.”
„Nehéz kérdés, mert természetesen szükség van ezekre, ha baj történne. De az a sok felszerelés bizonyos esetekben inkább csak ártanak, mert ezek egyszerűen nem párologtatják el a hőt, amely így egész versenyre veled marad. Emiatt pedig a tested nem tud megfelelően teljesíteni.”
„Szerintem Katarban a körülmények már túl szélsőségesek voltak a versenyzéshez, de ezt persze senki nem tudta előre, mert szombaton nem volt olyan meleg. Vasárnap a páratartalom is magasabb volt a vártnál. Tanulnunk kell ebből, mert túlságosan a pilóták fizikai tűrőképességük határán voltunk.”
Majd egy WEC-es megoldást javasolt:
„A WEC-ben például vannak érzékelők, és az autóban nem lehet két fokkal több, mint kint. Ha efölött vagy, akkor az FIA kiállít. Ilyen dolgokat az F1-ben is be lehetne vezetni.”
Hűthető ülések kellenek a Forma-1-es autókba, véli a GPDA elnöke a Katari Nagydíj után