F1

Alonso szerint Grosjean balesete vezetett a katari pokolhoz

Érdekes elmélettel állt elő az Aston Martin kétszeres világbajnoka. Fernando Alonso szerint Romain Grosjean bahreini balesete egy olyan folyamatot indított el, aminek a vége a Katarban tapasztalható pokoli körülmények lettek.

A sportág történetének egyik legkínzóbb futamát teljesítette a Forma-1 mezőnye két hete Katarban. A sivatagi forróság, a szél hiánya, a magas páratartalom mind-mind ahhoz vezettek, hogy többen rosszul lettek, hánytak, szédültek, és égési sérüléseket is szenvedtek.

Az FIA a verseny után vizsgálatot indított, Fernando Alonso szerint pedig ez mind ahhoz vezethető vissza, hogy Grosjean 2020-as súlyos balesete után szigorítottak a tűzálló felszereléseken.

„A Forma-1-ben az elsődleges prioritások a cockpit és maga a karosszéria, mert ezekkel lehet hatékonyabbá tenni a légellenállást. De vannak olyan esetek, mint például Szingapúrban, Miamiban vagy Katarban, ahol el kell gondolkozni, hogy a cokcpiten belüli dolgokon. Mert nagyon sok ruha van rajtunk, a versenyfelszereléssel, az overállal és a tűzálló alsóneművel, amelyeket Grosjean balesete után csak szigorítottak.”

„Nehéz kérdés, mert természetesen szükség van ezekre, ha baj történne. De az a sok felszerelés bizonyos esetekben inkább csak ártanak, mert ezek egyszerűen nem párologtatják el a hőt, amely így egész versenyre veled marad. Emiatt pedig a tested nem tud megfelelően teljesíteni.”

„Szerintem Katarban a körülmények már túl szélsőségesek voltak a versenyzéshez, de ezt persze senki nem tudta előre, mert szombaton nem volt olyan meleg. Vasárnap a páratartalom is magasabb volt a vártnál. Tanulnunk kell ebből, mert túlságosan a pilóták fizikai tűrőképességük határán voltunk.”

Majd egy WEC-es megoldást javasolt:

„A WEC-ben például vannak érzékelők, és az autóban nem lehet két fokkal több, mint kint. Ha efölött vagy, akkor az FIA kiállít. Ilyen dolgokat az F1-ben is be lehetne vezetni.”

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Akik kritizálták a Red Bull-os teljesítményét, ma már láthatják, milyen jó is volt ő – állítja Pérez

Sergio Pérez úgy véli, hogy Yuki Tsunoda és Liam Lawson küzdelmei a Red Bull Racingnél…

4 óra ago

Egy IndyCar-győztest is leigazolt a Cadillac F1-es csapata!

A Cadillac Forma-1-es csapata ma bejelentette, hogy Colton Herta, kilencszeres IndyCar-futamgyőztes, tesztpilótaként csatlakozik a gárdához,…

5 óra ago

Hogyan tudott Leclerc mobiltelefonálni a dombon ülve a Holland Nagydíj alatt?

Charles Leclerc kiesett a Holland Nagydíjon, miután Kimi Antonelli meglökte, ami azonnal defektet okozott a…

6 óra ago

Schumacher kapcsolatba került a McLarennel, miután a Cadillacet kikosarazta

Új csapat után néz Mick Schumacher. Mint ismeretes, a Cadillac bejelentette a jövő évi pilótapárosát…

8 óra ago

Márquez titkos fegyvere nem a sebesség – a mérnöke árulta el, mi az

Marc Márquez álma valóra vált: a Ducati nyergében olyan dominanciát mutat, amit rég látott a…

10 óra ago

A Ferrari a 312T modelljére emlékeztető festéssel indul Monzában, Lauda emlékére

A Ferrari bemutatta a hétvégi Olasz Nagydíjra készült különleges festést, amely Niki Lauda első világbajnoki…

13 óra ago