Fotó: Alex Bierens de Haan/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull főnöke, Christian Horner szerint a Forma-1-nek meg kell fontolnia a sprintversenyek megváltoztatását. Sőt, akár a fordított rajtrács-formátum ötletét is. Unalmasnak tartja a sprinteket, annak ellenére is, hogy Austinban is épp az ő versenyzője, Max Verstappen nyerte azt.
„Szerintem egy kicsit több veszélyt kell belevinni” – magyarázta Horner.
„Akár a top 10 megfordítása, vagy valami hasonló. De akkor elég pontot kell osztani ahhoz, hogy megérje a versenyzőknek, hogy tényleg belevágjanak.”
„Még mindig nem érzem egészen…[különlegesnek], amikor megnyersz egy sprintversenyt. Nyilvánvalóan nem jelent olyan sokat, mint egy nagydíj, de úgy gondolom, hogy egy olyan folyamatban vagyunk, ahol nyitottnak kell lennünk a változásokra és a fejlődésre.”
„Úgy gondolom, hogy a koncepció rendben van, de a kivitelezés… többet is tudnánk tenni azért, hogy izgalmasabbá tegyük ezt a nézők számára.”
A sprintgyőztes Verstappen úgy véli, hogy a rajongóknak minden joguk megvolt arra, hogy bosszankodjanak a sprintek miatt, mert azok gyakorlatilag elvették a vasárnapi izgalmak nagy részét.
A COTA főnöke, Bobby Epstein elárulta, hogy a pályát meglepte, hogy a sprint hétvége nem növelte a szombati jegyeladásokat a helyszínen. És mivel a sprint alatt üres ülőhelyek voltak láthatók a közvetítésben, egyértelmű volt, hogy a szombati nap nem keltette fel annyira a figyelmet, mint amennyire azt várták.
„Úgy gondolom, hogy a sprint koncepciója még mindig jó, csak a kivitelezése… Szerintem ez egy lehetőség arra, hogy valamit kicsit másképp csináljuk” – mondta.
„Úgy gondolom, hogy még mindig van mit tenni. Nem is tudom, még át kell gondolni, hogyan finomítsunk rajta.”
A fordított rajtsorrend ötlete azért is különös, mert egyrészt Horner nem fejtette ki, hogy miként képzeli ezt el. Másrészt pedig azért, mert korábban Bernie Ecclestone-nak is volt fordított rajtrácsos ötlete, amiből végül nem lett semmi, és épp Horner volt az ötlet egyik ellenzője. Tény, hogy az akkor a nagydíjra vonatkozott volna, és nem sprintről…
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…