Fotó: McLaren
1976-ban annak ellenére, hogy a Nürburgringen történt életveszélyes balesete után Niki Lauda két futamot kihagyott – döbbenet, hogy csak annyit! – a Fujiban megrendezett szezonzáróra érkezve még mindig három ponttal vezette a bajnokságot James Hunt előtt.
A japán pole-t Mario Andretti szerezte meg, akit Hunt és Lauda követett.
Az október 24-i verseny napján azonban sűrű köd és a szakadó eső fogadta a mezőnyt. A versenyzők a futam törlését javasolták, de a szervezők úgy döntöttek, hogy a versenyt megtartják. Hunt a rajt után az élre is állt. Közben Lauda a középmezőnybe csúszott vissza, majd majd a második körben a boxba hajtott és feladta a versenyt. Veszélyesnek ítélte meg a körülményeket, ami az ő esetében extrán jogos érv volt a kiállásra.
„Számomra van valami fontosabb a világbajnokságnál” – mondta Lauda.
A versenyt végül Andretti nyerte, Hunt a harmadik helyre szorult Patrick Depailler mögé, de Lauda kiállásával ez is elég volt számára a bajnoki cím megszerzéséhez.
A Hunt és Lauda 1976-os csatájáról szóló film, a Rush (Hajsza a győzelemért) ezt a Japán Nagydíjat is feldolgozza.
Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…
A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…
Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…
A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…
Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…