Categories: F1

Olasz sajtó: Audi 2025 – Hülkenberg és Ocon párossal?

Az Audi folytatja a 2025-re tervezett idényére vonatkozó terveit: a motorrészlegnek otthont adó Neuburgban elkészül a gyár, ahol 400 alkalmazott fog dolgozni, Hinwilben pedig erőteljes toborzás zajlik.

A jelenlegi 550 fős létszámról ott a tervezett 800-ra kell emelkedniük. A bemutatkozó idényük versenyzőinek a nevei is kezdenek körvonalazódni: a Haas németje tűnik elsődlegesnek, majd a két francia közül az egyik érkezne az Alpine-tól. Hivatalosan a négykarikások Forma-1-es programjáról ugyanakkor csend van.

Az Alfa Romeóval az idény végén lejáró partnerség nem teszi lehetővé, hogy a német gyártó (akárcsak a Sauber) előbújjanak a szekrényből. Az autópiacon továbbra is két konkurens márkáról van szó. A reflektorfénytől távol azonban elképesztő a tevékenység, kezdve az Inglostadtól húsz kilométerre fekvő Neuburgban található főhadiszállással. Itt található az Audi Forma-1-es erőforrás-projektjének központja, egy olyan építmény, amely szerkezetileg már elkészült, de még mindig folyik a berendezése.

A célt, a 400 alkalmazottat, akik teljes munkaidőben a hibridmotor-projekten dolgoznának, még nem érték el. Azonban a toborzási kampány töretlenül folytatódik. A program Adam Baker és Stefan Dreyer menedzserek irányítása alatt halad, és nemrég egy szimulátort is üzembe helyeztek. Ennek használata (a Red Bull korábbi pilótájára, Neel Janira bízzák) elsősorban a különböző időmérős és versenykörülmények közötti energiagazdálkodást szolgálja majd, de még sok a tennivaló.

Neuburgtól háromszázhatvan kilométerre délre, a Sauber történelmi svájci főhadiszállásán, Hinwilben lesz az érem másik oldala. Itt is zajlik a toborzás, amelynek célja, hogy a jelenlegi 550 fős létszámot a 2025-re tervezett 800 fősre növeljék. A cég átalakulási folyamata minden területet érint. A Saubernél örömmel fogadták a CapEx (a költségvetési kereten kívül az infrastruktúrára fordítható kiadási alap) extra növelését. Ezt a kisebb csapatok (Williams, Haas, AlphaTauri és Sauber) esetében a 2021-2024-es négyéves időszakra már tervezett 45 millió dolláron felül 20 millióval bővítettek.

A nehézségek azonban továbbra is adottak. A Forma-1-es személyzet toborzása igen bonyolulttá vált a jelenlegi szerződésekben előírt hosszú „kertészeti „időszakok miatt. A magasan jegyzett személyek esetében ezek akár tizenkét és huszonnégy hónap között változnak. Június 7-én a csapat bejelentette James Key érkezését, aki néhány hete csatlakozott a csapathoz, és részt vett az Amerikai Nagydíjon is, de a kiteljesedése munkaerőként csak 2024 végére fejeződik be.

A Sauber idén elkezdte figyelni a versenyzői piacot is. A tervek szerint a duójuk egy szezonnal a 2026-os bemutatkozás előtt csatlakozna az Audi csapathoz. Nincs könnyű dolga a vezérigazgatónak, Andreas Seidlnek és a csapatfőnöknek, Alessandro Alunni Bravinak. Sajnos, a legtöbb élpilóta nem lesz szabad a piacon a 2025-ös szezonra. Túl azon, hogy az Audi programjában érdekeltek vagy sem, a Mercedes és a McLaren jelenlegi versenyzői, valamint Max Verstappen már most is a saját csapatukhoz vannak láncolva. Így lesz ez hamarosan a Ferrari párosa esetében is, amelynek megújítása (legalább két évre) már biztosra vehető.

Az Audi felső vezetése által folytatott egyeztetésekről szóló pletykák a nyár folyamán kiszivárogtak. A jelenleg legvalószínűbbnek tűnő híresztelések szerint a kölcsönös érdeklődés Nico Hülkenberget, illetve az egyik jelenlegi Alpine pilótát (mindkettőnek lejár a szerződése a következő szezon végén) érinthet. Több bennfentes szerint ez nem más, mint Esteban Ocon lenne. Nem könnyű meggyőzni egy versenyzőt, hogy egy olyan ügy mellé álljon, amely egy 2025-ös szezont foglal magában, komoly elvárások nélkül. Ugyanakkor hosszú távon egy olyan gyártóval való kapcsolat, mint az Audi, kifizetődő lehet.

A legnagyobb akadályt az első lépések megtétele jelenti majd. Ez elengedhetetlen egy gyakorlatilag új F1-es program elindításakor. Persze, nem elvárások és nyomás nélkül, ha egy olyan nagy gyártó hivatalos pályán való jelenlétéről van szó, mint az Audi. Ehhez idő kell, és egy mentőernyő. Készen kell állni arra is, hogy megmentsék az alakulatot, ha a bemutatkozás nem sikerülne a legjobban. A névnek kétségtelenül van súlya, de a Forma-1 senkinek sem könnyű kihívás, beleértve az ikonikus csapatokat is, amelyek fontos lapokat írtak a motorsport történelmében.

Vámosi Péter

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

18 óra ago