Categories: F1

Marko szerint az Aston Martin a szakadék szélére került

Az Aston Martin idei szezonbeli teljesítménye mindenki figyelmét felkeltette – számos ok miatt. Most a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko figyelmeztetett: a csapat, amely ígéretes kezdést mutatott be a 2023-as szezonban, szerinte kritikus pontra került.

Az idény első szakaszában Fernando Alonso egy sor dobogós helyezést gyűjtött be. A mclarenes Lando Norrisnak legutóbbi megfigyelései azonban másról árulkodnak. „Egyre lassabbak és lassabbak” – jellemezte az Aston Martin (vissza)fejlődését. Austinban a csapat jelentős fejlesztési csomaggal állt elő, amelyről kiderült, hogy inkább gondot okozott, mint előrelépést. Ennek ellenére Mike Krack csapatfőnök pozitívan tekint a dolgok elé, mivel úgy hiszi, hogy a vasárnapi futam értékes felismerésekkel szolgált az autó beállításainak a javításához:

„Itt újra van két szabadedzés, így nyugodtan dolgozhatunk az autó beállításán.”

Dan Fallows, a Red Bulltól átigazolt új technikai igazgató elismerte, hogy az alakulat szimulációs eszközei tévútra vezették őket az Amerikai Nagydíj beállításai során, így most csak reménykedik:

„Egyszerűen tévedtünk, de azt hiszem, most már kijavítottuk a problémát.”

A korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher is azok közé tartozik, akik élénken figyelik az Aston Martin tevékenységét, különösen azért, mert minden csapat szezon végi frissítései már a 2024-es terveik felé mutatnak. Schumacher megosztotta ezen istállóhoz fűzött reményeit:

„Remélem, újra rátalálnak a formájukra. Mexikó után bizonyára többet fogunk tudni.”

Ugyanakkor kérdéseket is felvetett azzal kapcsolatban, hogy Fallowsnak milyen lehetséges kihívásokkal kell szembenéznie, most, hogy eltávolodott a Red Bull fejlesztéseitől.:

„Mi van akkor, ha Fallows idén sok Red Bull know-how-t tudott belerakni az autóba, de most még jobban küzd, mert már nem alapozhat a korábbi csapata fejlesztéseire?”

Dr. Helmut Marko rámutatott a helyzet komolyságára, és arra figyelmeztetett, hogy egy rossz irányba történő fordulás ilyen szakaszban elhúzódó küzdelemhez vezethet, hasonlóan a Mercedes 2022-es esetéhez a radikálisan új aerodinamikai padlólemez szabályokkal:

„A lehető leghamarabb a szezonban tudni kell, hogy milyen irányba indulunk el jövőre. Ha hibázol, akkor az új idény kezdetén durva ébresztő várhat rád.”

Az Aston Martin másik lehetséges problémája Fernando Alonso kiszámíthatatlansága. A könyörtelen ambícióiról ismert pilóta motivációját az autó teljesítményének visszaesése hamar frusztrációvá változtathatja, állítja Schumacher:

„Vajon meddig hallgat Fernando Alonso? Ő az ambíciójáról ismert, ami gyorsan rossz hangulatba fordulhat, ha a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy ő azt szeretné.”

Mike Krack azonban mégsem aggódik:

„Fernando valóban nyomást gyakorol ránk, de igen pozitív módon, ő az egyik legnagyobb motivátorunk.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

1 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

3 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

5 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

6 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

7 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

9 óra ago