Fotó: Aston Martin F1 Team
Az Alpine-tól való váltás után Fernando Alonso 2023-as szezonja az Aston Martinnal rendkívül pozitívan indult. Az első nyolc futamon hat dobogós helyezést szerzett a spanyol és úgy tűnt, ő lehet Max Verstappen kihívója, de legalábbis biztosan lesz futamgyőzelme idén.
A szezon során azonban a csapat apránként lemaradt a többeiktől, jobban mondva a többiek visszaelőzték őket a szezon közben. Alonso szerint azonban nem volt olyan hullámzó a szezon, mint amilyennek tűnt.
„Nem, szerintem ez egy sokkal következetesebb érzés és szezon volt, mint amit talán az eredmények mutatnak” – mondta a hétvégi Mexikói Nagydíj előtti sajtótájékoztatón a Motorsport.comnak.
„Mindig is egyensúlyban voltunk a hullámvölgyek között. Mindig is nagyon koncentráltunk az autó teljesítményére, és arra, hogy csapatként próbáljunk egyre jobbak lenni.”
„Két évvel ezelőtt ez a szervezet 250 fős volt. Most pedig már csak néhány pontra vagyunk a konstruktőri bajnokságban a nagyon topcsapatoktól, és idén többször is megkóstoltuk a dobogó ízét.”
„Van ez az új gyárunk is – sok új ember érkezett a csapathoz – és körülbelül 200 ponttal több, mint tavaly. Szóval, ez egy hihetetlen 2023-as kampány volt az Aston Martin számára.
„Tudom, hogy egyre inkább olyanok vagyunk itt, mint a futball, és úgy tűnik, csak a végső eredmény számít. De nem felejthetjük el, honnan jöttünk, és miről szól ez a projekt. Úgyhogy nagyon büszke vagyok az eddigi szezonra.”
„És aztán 2024-nek úgy gondolom, sokkal magabiztosabban vágunk neki, mint az idie évnek” – tette hozzá. „Azt hiszem, a [2022-2023-as] telet csak abban a reményben kezdtük el, hogy a nehéz 2022-es év után jó irányba halad a projekt.”
„De sok mindent megtanultunk a szezon során. Sok mindent a pályán kívül is [például] az autó szezon során való fejlesztése, és a fejlesztés iránya kapcsán.”
„Szóval, ez egy nagyon fontos bajnokság volt. Nem csak maguk az eredmények miatt, hanem a csapat számára is, hogy kihívói [mentalitást] szerezzen a jövőre nézve.”
„Ez egy nagyon fontos szezon volt, és nagyon büszke és boldog vagyok.”
Jövőre az új szabályváltozások évében a Honda már nem a Red Bull, hanem az Aston…
Pedro Acosta a vártnál nagyobb hullámvölgyekkel kezdte meg 2025-ös szezonját a MotoGP-ben. Az év első…
A Cadillac csapatfőnöke, Graeme Lowden szerint, akár nyolc különböző versenyzőt is meghallgatnak, mielőtt a csapat…
A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…