Categories: F1

Ez volt Magnussen ijesztő balesetének az oka

Kevin Magnussen elárulta, hogy a bal hátsó felfüggesztés meghibásodása vezetett a Mexikói Nagydíjon történt nagy sebességű balesetéhez. A pilóta elárulta, hogy a kezét is beverte az ütközés során.

A mexikói futam 33. körében Magnussen hirtelen balra kanyarodott, és nagy sebességgel a TecPro falnak csapódott. Az autó jobb első részét csapta oda először, mielőtt megpördült volna, a hátsó része pedig szintén a korlátoknak csapódott. Magnussen segítség nélkül ki tudott mászni az autóból, ami jó dolog volt, mivel nem sokkal később a hátsó rész már lángolt. A pálya orvosi központjába vitték, majd a Haas bejelentette, hogy jól van, de megfigyelésre még egy kicsit bent tartják. Magnussen idővel elárulta, hogy a balesetben a keze is megsérült:

„Akkor buktam, amikor meghibásodott a bal hátsó felfüggesztésem. Rossz helyen történt, a falnak ütköztem, és megütöttem a kezem, egy kicsit fájt, de jól vagyok. Kicsit jobban ki kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi történt, mert egyszerűen megadta magát. Előtte minden rendben volt, sokáig a forgalomban ragadtam, és túlmelegedtek a gumik, de nem tudom, ha bármi is okozta a meghibásodást, az előtte is hatott-e egy ideig?”

Magnussen balesete és Nico Hülkenberg késői gumibomlási problémái együtt azt jelentették, hogy a Haas újra nem szerzett egyetlen pontot sem, ami a csapatnak a konstruktőri bajnokságban is sokba került. Mivel Daniel Ricciardo a hetedik helyen végzett az AlphaTaurival, így négy ponttal megelőzték a Haast a tabellán, és az amerikai csapatot a tabella aljára taszították. Günther Steiner csapatfőnök fogadkozott, hogy megvizsgálja Magnussen felfüggesztésének meghibásodásának okát, de szerinte a hőség okozhatta:

„Kevinnél meghibásodott a felfüggesztés, szóval bele kell ásnunk magunkat, hogy miért történt, de úgy néz ki, hogy a hőséggel kapcsolatos – ezt meg kell vizsgálnunk. Megint nehéz napunk volt, de nem minden negatív. Nico jó pozícióban volt, hogy pontokat szerezzen. Végül a piros zászlóval, amit mi magunk okoztunk, nem tudtuk megőrizni a gumikat az utolsó stintben. Az autónk nem tudja életet tartani a gumikban, mint más autók. Csaknem a teljes távot végig tudtunk küzdeni, de a majdnem nem elég jó.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Norris piacra dobja az első cukormentes energiaitalát

A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…

7 óra ago

Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…

8 óra ago

Brutális zivatar jöhet Monacói Nagydíj versenyhétvégéjén?

A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…

10 óra ago

Nagyon is ismerős arc lesz ott Monacóban az Aston Martinnal

Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…

13 óra ago

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

14 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

16 óra ago