Categories: F1

Ez volt Magnussen ijesztő balesetének az oka

Kevin Magnussen elárulta, hogy a bal hátsó felfüggesztés meghibásodása vezetett a Mexikói Nagydíjon történt nagy sebességű balesetéhez. A pilóta elárulta, hogy a kezét is beverte az ütközés során.

A mexikói futam 33. körében Magnussen hirtelen balra kanyarodott, és nagy sebességgel a TecPro falnak csapódott. Az autó jobb első részét csapta oda először, mielőtt megpördült volna, a hátsó része pedig szintén a korlátoknak csapódott. Magnussen segítség nélkül ki tudott mászni az autóból, ami jó dolog volt, mivel nem sokkal később a hátsó rész már lángolt. A pálya orvosi központjába vitték, majd a Haas bejelentette, hogy jól van, de megfigyelésre még egy kicsit bent tartják. Magnussen idővel elárulta, hogy a balesetben a keze is megsérült:

„Akkor buktam, amikor meghibásodott a bal hátsó felfüggesztésem. Rossz helyen történt, a falnak ütköztem, és megütöttem a kezem, egy kicsit fájt, de jól vagyok. Kicsit jobban ki kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi történt, mert egyszerűen megadta magát. Előtte minden rendben volt, sokáig a forgalomban ragadtam, és túlmelegedtek a gumik, de nem tudom, ha bármi is okozta a meghibásodást, az előtte is hatott-e egy ideig?”

Magnussen balesete és Nico Hülkenberg késői gumibomlási problémái együtt azt jelentették, hogy a Haas újra nem szerzett egyetlen pontot sem, ami a csapatnak a konstruktőri bajnokságban is sokba került. Mivel Daniel Ricciardo a hetedik helyen végzett az AlphaTaurival, így négy ponttal megelőzték a Haast a tabellán, és az amerikai csapatot a tabella aljára taszították. Günther Steiner csapatfőnök fogadkozott, hogy megvizsgálja Magnussen felfüggesztésének meghibásodásának okát, de szerinte a hőség okozhatta:

„Kevinnél meghibásodott a felfüggesztés, szóval bele kell ásnunk magunkat, hogy miért történt, de úgy néz ki, hogy a hőséggel kapcsolatos – ezt meg kell vizsgálnunk. Megint nehéz napunk volt, de nem minden negatív. Nico jó pozícióban volt, hogy pontokat szerezzen. Végül a piros zászlóval, amit mi magunk okoztunk, nem tudtuk megőrizni a gumikat az utolsó stintben. Az autónk nem tudja életet tartani a gumikban, mint más autók. Csaknem a teljes távot végig tudtunk küzdeni, de a majdnem nem elég jó.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

20 év után távozott nemrégiben a Red Bulltól Christian Horner. A brit sikerkovács jelenleg pihen…

41 perc ago

“Nincs olyan sok titok a pályával kapcsolatban” – Marc Márquez szerint a korábbi teszt nem előny a számára

Marc Márquez szerint közel lesz egymáshoz a mezőny a Balaton Parkban, ahol minden gyártó labdába…

2 óra ago

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

3 óra ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

4 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

5 óra ago

A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

A Stake F1 Team Kick Sauber nem a jelenlegi névvel vesz részt majd a Holland…

7 óra ago