Categories: F1

Az FIA elnöke elmagyarázta a versenyzők 1 millió eurós bírságának az okát

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megindokolta, hogy a Motorsport Világtanács miért döntött nemrég úgy, hogy 1 millió euróra emeli az F1-es versenyzőkre kiszabható maximális bírságot.

A döntés széles körben megdöbbenést váltott ki a jelenleg 20 versenyzőből álló mezőnyben, sokan megkérdőjelezték a 300 százalékos emelés indokoltságát, mivel a korábbi felső plafon 250.000 euró volt. A rajtrács több pilótája esetében a jelenlegi fizetése nem fedezne egy ilyen büntetést, ha olyan mértékben szegnék meg a szabályokat, hogy 1 millió eurót kellene fizetniük. Ben Sulayem a Speedcafe-nak egy szűk körű médiamegbeszélésen kifejtette, hogy miért döntöttek az emelés mellett:

„Minden megdrágult. A csapatok most milliárdokról beszélnek, ami az egyes istállók értékét illeti, és még mindig nem javítottunk a Jurassic Park idejéból származó szabályainkon. Nem azt mondjuk, hogy „menjetek és fizessetek be”. Azt üzenjük, hogy „Ne csináljátok ezeket a felesleges büntetéseket.” Amennyiben nem teszed meg, nem fogod megkapni. Senki sem fog rád kiszabni valamit, ha betartod a szabályokat. A szabályzás azért van, hogy ellenőrizni és végrehajtani lehessen őket.”

Ben Sulayem azonban nem kívánt nyilatkozni arról, hogy mit kellene elkövetnie egy versenyzőnek ahhoz, hogy 1 millió eurós büntetést kapjon. Miután valaki tréfából gyilkosságot javasolt neki, azt felelte:

„Be kell tartani a szabályokat, és senki sem fog szólni, senki sem fog vádat emelni ellened. Az emberek túlzásokba esnek emiatt. Amennyiben valakit megbüntetnek, hova kerül a pénz?”. Az alulról jövő motorsportba történő befektetésekbe. Bízom benne, megkönnyítik a stewardjaink életét azzal, hogy betartják a szabályokat, ahelyett, hogy rosszul viselkednének. Egyértelműen nem akarjuk, hogy elérjék ezt az 1 millió eurót, ezért azt mondjuk, hogy ne tegyék. A szabályok világosak, átláthatóak. Nincs semmi rejtegetnivaló. Ugyanakkor nem tudom megmondani, hogy miért hajtanák végre az egymilliót. Ez a versenybírák dolga, nem az elnöké. A stewardok ott vannak, tapasztaltak, és tudják, mit kell cselekedniük. A pilóták pedig nagyon intelligensek, ismerik a szabályokat, mielőtt bepattannak az autóba.”

Rámutatott Ben Sulayem, hogy nem sok versenyző engedheti meg magának, hogy 1 millió eurót kifizessen:

„Nem a pénzről szól ez, hanem a szabályok betartásáról. A szövetségnek rendelkeznie kell a szabályok betartásához szükséges hatalommal, az irányítással. Ha nincs erős vezetés a sportágunkban, akkor mi van? Azért irányítunk, hogy ha megszegik a szabályokat, akkor a szabályok nagyon egyértelműek legyenek.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Ismét Leclerc az élen, miközben Hadjar és egy McLaren is falazott

A Monacói Nagydíj második szabadedzésén ismét Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, hazai közönség előtt. Nem…

9 perc ago

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…

1 óra ago

Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…

2 óra ago

Bár elégedetlen, de Leclerc nyitott az élen haza versenyhétvégéjén, Monacóban

Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a Monacói Nagydíj első szabadedzésén. Alig, hogy megkezdődött a gyakorlás,…

4 óra ago

Verstappen szerint az új kétkiállásos szabály kaotikus monacói futamhoz vezethet

Max Verstappen figyelmeztetett, hogy a vasárnapi Monacói Nagydíj "igazán őrült” versenyt eredményezhet, miután a csapatok…

4 óra ago

Nem is annyira vészes kajaárak várnak idén a rajongókra Monacóban

Van-e csillogóbb versenyhétvége a Monacói Nagydíjnál? A pompázatos Monte-Carlo utcáin, a pálya a Port Hercules…

5 óra ago