Categories: F1

Az FIA elnöke elmagyarázta a versenyzők 1 millió eurós bírságának az okát

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megindokolta, hogy a Motorsport Világtanács miért döntött nemrég úgy, hogy 1 millió euróra emeli az F1-es versenyzőkre kiszabható maximális bírságot.

A döntés széles körben megdöbbenést váltott ki a jelenleg 20 versenyzőből álló mezőnyben, sokan megkérdőjelezték a 300 százalékos emelés indokoltságát, mivel a korábbi felső plafon 250.000 euró volt. A rajtrács több pilótája esetében a jelenlegi fizetése nem fedezne egy ilyen büntetést, ha olyan mértékben szegnék meg a szabályokat, hogy 1 millió eurót kellene fizetniük. Ben Sulayem a Speedcafe-nak egy szűk körű médiamegbeszélésen kifejtette, hogy miért döntöttek az emelés mellett:

„Minden megdrágult. A csapatok most milliárdokról beszélnek, ami az egyes istállók értékét illeti, és még mindig nem javítottunk a Jurassic Park idejéból származó szabályainkon. Nem azt mondjuk, hogy „menjetek és fizessetek be”. Azt üzenjük, hogy „Ne csináljátok ezeket a felesleges büntetéseket.” Amennyiben nem teszed meg, nem fogod megkapni. Senki sem fog rád kiszabni valamit, ha betartod a szabályokat. A szabályzás azért van, hogy ellenőrizni és végrehajtani lehessen őket.”

Ben Sulayem azonban nem kívánt nyilatkozni arról, hogy mit kellene elkövetnie egy versenyzőnek ahhoz, hogy 1 millió eurós büntetést kapjon. Miután valaki tréfából gyilkosságot javasolt neki, azt felelte:

„Be kell tartani a szabályokat, és senki sem fog szólni, senki sem fog vádat emelni ellened. Az emberek túlzásokba esnek emiatt. Amennyiben valakit megbüntetnek, hova kerül a pénz?”. Az alulról jövő motorsportba történő befektetésekbe. Bízom benne, megkönnyítik a stewardjaink életét azzal, hogy betartják a szabályokat, ahelyett, hogy rosszul viselkednének. Egyértelműen nem akarjuk, hogy elérjék ezt az 1 millió eurót, ezért azt mondjuk, hogy ne tegyék. A szabályok világosak, átláthatóak. Nincs semmi rejtegetnivaló. Ugyanakkor nem tudom megmondani, hogy miért hajtanák végre az egymilliót. Ez a versenybírák dolga, nem az elnöké. A stewardok ott vannak, tapasztaltak, és tudják, mit kell cselekedniük. A pilóták pedig nagyon intelligensek, ismerik a szabályokat, mielőtt bepattannak az autóba.”

Rámutatott Ben Sulayem, hogy nem sok versenyző engedheti meg magának, hogy 1 millió eurót kifizessen:

„Nem a pénzről szól ez, hanem a szabályok betartásáról. A szövetségnek rendelkeznie kell a szabályok betartásához szükséges hatalommal, az irányítással. Ha nincs erős vezetés a sportágunkban, akkor mi van? Azért irányítunk, hogy ha megszegik a szabályokat, akkor a szabályok nagyon egyértelműek legyenek.”

Vámosi Péter

Recent Posts

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

22 perc ago

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

2 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

3 óra ago

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

4 óra ago

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

14 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

15 óra ago