Categories: F1

Newey elárulta, hogy valójában mennyit is foglalkozik a Red Bull F1-es autójával

Adrian Newey elárulta, hogy mivel a többi időt a márkával kapcsolatos projektekre fordítja, így nagyjából csak annak 50%-át tölti a Red Bull F1-es csapatával.

A legendás sztárdizájnert az F1-es autók tervezésének egyik legnagyobbjaként tartják számon, hiszen összesen 12 konstruktőri bajnoki címet nyert olyan csapatoknál, mint a Williams, a McLaren és legutóbb a Red Bull. Newey nemrég írt alá szerződéshosszabbítást az energiaitalosokkal, amely „hosszú távon” a csapatnál tartja, miután korábban a RacingNews365-nek elmondta, hogy nem tervezi, hogy egyhamar visszavonul. A The Telegraphnak adott friss interjújában Newey megerősítette, hogy napjainkban idejének „nagyjából 50%-át” a Red Bull F1-es projektjével tölti, de más projektek, köztük egy tengeralattjáró is leköti az idejét:

„Nehéz pontosan megmondani, de azt mondanám, hogy nagyjából 50 százalék lehet. Azt hiszem, annyiban vagyok némileg egyeduralkodó, hogy mostanra sikerült eljutnom egy olyan helyzetbe, hogy az F1-es mérnökcsapat nélkülem is procedurálisan működhet. Ez lehetővé teszi, hogy eléggé elkényeztetve legyek ahhoz, hogy bármilyen területbe belekapcsolódhassak, amihez csak kedvem tartja.”

Amellett, hogy Newey egy másik autós projektbe is bekapcsolódott a Red Bull-lal, egy tengeralattjáró tervezésére is felkérték. A projekt még Dietrich Mateshitz megbízásából készült, mielőtt tavaly év végén elhunyt, és a munka annak ellenére folytatódik, hogy a Titan tengeralattjáró nemrég nagy visszhangot kapott balesete miatt az év elején felrobbant.Newey ennyit fűzött ehhez:

„Nagy kár, hogy nem érhette meg a befejezést. Valójában egy kicsit ideges vagyok miatta! Még a Titan tengeralattjárónál a közelmúltban történt, nagy nyilvánosságot kapott balesete előtt is. De nagyon helyes módon a tengeralattjáró-szakértőkkel együttműködve csináljuk. Nem a mélytengereket célozzuk meg. Dietrich megbízása arról szólt, hogy olyat akart, amely könnyen mozgatható a magánszigetén, és amelyet különböző helyekről indíthat.”

Vámosi Péter

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

10 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

11 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

12 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

13 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

14 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

15 óra ago