Fotó: Aston Martin F1 Team
Fernando Alonso elmondta, hogy a Sao Pauló-i Nagydíjon Sergio Pérezzel szemben védekeznie nehezebb volt, mint Michael Schumachert sakkban tartani a 2005-ös San Marinói Nagydíjon.
Alonso izgalmas csatában győzte le Pérezt Brazíliában. Mindössze 0,053 másodperccel előzte meg a Red Bull versenyzőjét, megszerezve a harmadik helyet.
A páros a verseny utolsó etapjának nagy részében csatázott egymással, és az utolsó két körben többször is pozíciót cseréltek. Ritka izgalmas és látványos csatát vívtak, a közönség nagy örömére.
Felsejlett a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj, ahol Alonso sakkban tartotta Schumachert, és megszerezte a győzelmet.
„2005-ben könnyebb volt” – mesélte Alonso.
„Nem volt DRS, így talán egy kicsit könnyebb volt. Most, a DRS-sel egy kicsit másnak tűnik, és egy kicsit másképp is kell kijátszanod a dolgokat.”
„A gumikezelés is teljesen más, mint akkoriban, amikor talán végig tudtad nyomni.”
Az a csata több okból is izgalmas volt, hiszen sok szempontból a korszakváltást szimbolizálta.
„Ha 2005-ben elvesztetted a pozíciót, akkor vége volt, nem tudtad visszaszerezni. Itt volt még egy esélyem.”
„Úgy értem, azért vezették be [a DRS-t], hogy egy kicsit jobb show-t nyújtson, és a mai nap jó példa erre, mert két körrel a vége előtt megelőznek, de van még egy esélyed.”
Bár Pérez maga mögött tartása kulcsfontosságú volt, Alonso azt sugallta, hogy a versenyének legfontosabb pillanata az első körben jött el.
A második sorból indulva a spanyol rosszul rajtolt, és Lewis Hamilton mögé esett vissza. A 4. kanyarban azonban visszaszerezte a pozícióját, ami végül olyan helyzetbe hozta, hogy a későbbiekben megküzdhetett Pérezzel.
„Nyilvánvalóan az utolsó körben, az előzés elég nagy elkötelezettséget igényelt, mert mindketten mindent vagy semmit alapon mentünk néhány kanyarban” – mesélte Alonso.
„De azt hiszem, hogy őszinte legyek, a verseny legfontosabb előzése az volt, amikor Hamilton a 4-es kanyarba hajtott be az első körben.
„Ez megváltoztatta a versenyemet.”
„Ha a negyedik helyről indulok, és az első stintben Hamiltonnal kell harcolnom, még ha végül a 10. körre vagy akárhányra az élre is kerülök, a gumijaim sosem lettek volna olyan állapotban, hogy kibírjam az első stintet, és aztán a második és a harmadik etapban gumiemelőnyöm legyen Checóval szemben.”
„Számomra a versenyemnek egyetlen döntő pillanata van, és ez az első kör a 4-es kanyarban Hamiltonnal.”
Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…
Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…
Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…
Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…
Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…