Fotó: Aston Martin F1 Team
Fernando Alonso elmondta, hogy a Sao Pauló-i Nagydíjon Sergio Pérezzel szemben védekeznie nehezebb volt, mint Michael Schumachert sakkban tartani a 2005-ös San Marinói Nagydíjon.
Alonso izgalmas csatában győzte le Pérezt Brazíliában. Mindössze 0,053 másodperccel előzte meg a Red Bull versenyzőjét, megszerezve a harmadik helyet.
A páros a verseny utolsó etapjának nagy részében csatázott egymással, és az utolsó két körben többször is pozíciót cseréltek. Ritka izgalmas és látványos csatát vívtak, a közönség nagy örömére.
Felsejlett a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj, ahol Alonso sakkban tartotta Schumachert, és megszerezte a győzelmet.
„2005-ben könnyebb volt” – mesélte Alonso.
„Nem volt DRS, így talán egy kicsit könnyebb volt. Most, a DRS-sel egy kicsit másnak tűnik, és egy kicsit másképp is kell kijátszanod a dolgokat.”
„A gumikezelés is teljesen más, mint akkoriban, amikor talán végig tudtad nyomni.”
Az a csata több okból is izgalmas volt, hiszen sok szempontból a korszakváltást szimbolizálta.
„Ha 2005-ben elvesztetted a pozíciót, akkor vége volt, nem tudtad visszaszerezni. Itt volt még egy esélyem.”
„Úgy értem, azért vezették be [a DRS-t], hogy egy kicsit jobb show-t nyújtson, és a mai nap jó példa erre, mert két körrel a vége előtt megelőznek, de van még egy esélyed.”
Bár Pérez maga mögött tartása kulcsfontosságú volt, Alonso azt sugallta, hogy a versenyének legfontosabb pillanata az első körben jött el.
A második sorból indulva a spanyol rosszul rajtolt, és Lewis Hamilton mögé esett vissza. A 4. kanyarban azonban visszaszerezte a pozícióját, ami végül olyan helyzetbe hozta, hogy a későbbiekben megküzdhetett Pérezzel.
„Nyilvánvalóan az utolsó körben, az előzés elég nagy elkötelezettséget igényelt, mert mindketten mindent vagy semmit alapon mentünk néhány kanyarban” – mesélte Alonso.
„De azt hiszem, hogy őszinte legyek, a verseny legfontosabb előzése az volt, amikor Hamilton a 4-es kanyarba hajtott be az első körben.
„Ez megváltoztatta a versenyemet.”
„Ha a negyedik helyről indulok, és az első stintben Hamiltonnal kell harcolnom, még ha végül a 10. körre vagy akárhányra az élre is kerülök, a gumijaim sosem lettek volna olyan állapotban, hogy kibírjam az első stintet, és aztán a második és a harmadik etapban gumiemelőnyöm legyen Checóval szemben.”
„Számomra a versenyemnek egyetlen döntő pillanata van, és ez az első kör a 4-es kanyarban Hamiltonnal.”
A Magyar Nagydíjon érkezhet egy bejelentés a Hondától. Akár már a Balaton Parkban egy bejelentésnek…
Nem csak a Márquezek állnak rajthoz testvérként a MotoGP-ben a Balaton Parkban. A Tech3 megnevezte…
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemes egyszerűséggel "seggfejnek" nevezte korábbi Forma-1-es riválisát, Christian Horner-t, aki…
George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…
Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…
A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…