Las Vegas még ebben a hónapban új időjárási kihívás elé állíthatja a Forma-1-es csapatokat. Nagyon hideg várható, legalábbis az F1-es versenyeken megszokottakhoz viszonyítva.
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj talán az év leghidegebb futama lesz. Helyi idő szerint szombat este 10-kor lesz a rajt (magyar idő szerint vasárnap reggel 7-kor), és az előrejelzések szerint a hőmérséklet 12 Celsius-fok lesz, vagy annál is alacsonyabb.
A csípős hideg időjárás és a vegasi pálya hosszú egyenesei megnehezíthetik a csapatok és a versenyzők számára, hogy a gumik optimális hőmérsékleten fussanak. Ez azonban akár lehetőséget is kínálhatnak a rivális csapatoknak arra, hogy esetleg fogást találjanak a domináns Red Bullon és Max Verstappenen.
„Ez attól függ majd, hogy pontosan milyen hideg lesz” – mondta a Mercedes pályamenti mérnöki igazgatója, Andrew Shovlin az Autosportnak. „Mert ha a pálya (hőmérséklete) egy számjegyűre csökken, az olyan régió (-ra hasonlít), ahol téli tesztelésre megyünk.”
„Ha pályán vagy, az nagyon nehéz a gumiknak: működésre bírni őket, vagy szemcsésedhetnek, meg ilyenek. És néha csak várunk, amíg kicsit felmelegszik. Szóval, ha ténylegesen ilyen körülmények között kell versenyeznünk és kvalifikálnunk, az érdekes lesz.”
Jonathan Eddolls, az AlphaTauri vezető versenymérnöke egyetértett a teszteléssel való párhuzammal.
„A hőmérséklet valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás lesz” – mondta. „Azt hiszem, 10 Celsius-fok körüli környezeti hőmérsékletre számítunk, tehát nagyon hasonlít a téli teszthez.”
„Sok éven át ilyen hőmérsékleten végeztünk téli teszteket Barcelonában. Szóval nem lesz teljesen új számunkra.”
Ayao Komatsu, a Haas mérnöki igazgatója úgy véli, lehet ez egy lehetőség is, amit meg kell ragadni. Az amerikai csapat idén már küzdött a magas gumihőmérséklettel.
„Ez egy teljesen más hőmérsékleti zóna, szóval rá kell vennünk a gumikat, hogy működjenek” – mondta.
„De ha választanom kellene, hogy hideg vagy meleg, akkor ebben a pillanatban a hideg körülményeket választanám!”
„Szóval remélhetőleg el tudjuk érni, hogy működjön. Azt hiszem, nagy kihívás lesz számunkra, különösen a csapatunk számára, hiszen az esemény előtti szimuláció terén rendelkezésünkre álló eszközeink korlátozottabbak, mint mondjuk a Mercedesé.”
Minden eddiginél szokatlanabb F1-es menetrenddel jön a Las Vegas-i Nagydíj!