Categories: F1

A Red Bull csapatfőnöke az FIA-nak: Elég a ragtapaszokból!

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sürgeti az FIA-t, hogy a folyamatos „ragtapaszok” alkalmazása helyett inkább az F1-es boxutca-problémák gyökerét vizsgálja meg.

A háromszoros világbajnok Max Verstappen a múlt hétvégi, Sao Paulóban aratott sprint- és nagydíjgyőzelmét követően kritikus volt a legújabb szabálymódosítással kapcsolatban, és „rendkívül veszélyesnek” nevezte azokat.

Niels Wittich versenyigazgató megpróbálta kezelni a múltban látott kaotikus kvalifikációs jeleneteket, mint amit például Monzában láttunk. A gyorskörre készülő versenyzők nagyon lassú sebességgel haladtak a Parabolica felé, hogy így próbáljanak légüres térbe kerülni, ezzel azonban „úttorlaszt” okoztak a mér gyorskörön lévőknek.

Ez vezetett a minimális deltaidő bevezetéséhez, amely biztosítja, hogy a boxutcából kilépve, majd a rajt-cél vonalon áthaladva egyetlen versenyző sem halad a szabályok által meghatározott „szükségtelenül lassú” tempóban, különben büntetést kapna.

Ennek a következménye az lett, hogy a versenyzők már a boxutcából való kilépés előtt igyekeztek kialakítani egymás közt a távolságokat.
Interlagosban Wittich ismét finomított a szabályokon, kimondva, hogy egyetlen versenyző sem állhat meg „a boxutca gyorsítósávjában”, „a boxkijárati lámpák és az SC2-es vonal között távolságot kell kialakítani”.

Hozzátette: „Bármely versenyzőnek, aki ezt szeretné megtenni [hogy lassan halad], a lehető legjobban balra kell tartania, hogy a többi versenyző a boxkijáratnál az út jobb oldalán elhaladhasson mellette”.

Ez azt eredményezte, hogy néhány autó az előírtak szerint megállt, míg mások, mint például Verstappen, aki egy ponton nagyon igyekezett továbbjutni, négy autót előzött meg a szeles boxutcában a Sao Paulo-i pályán.

Verstappen ráadásul „abszolút szörnyűnek” nevezte a változást, tekintettel a boxutca jellegére és a hosszan húzódó falakra a helyszínen.

Verstappent támogatta a nagydíjon második helyen végző Lando Norris is, aki azt állította, hogy „egyre több szabály van mindenre”, ami „egyre nagyobb pusztítást okoz mindenkinek”.

Horner teljes mértékben egyetértett a versenyzőkkel.

„Egyszerűen túl bonyolulttá tesszük a dolgokat.”

„Van egy szabály a garázsból való kihajtásra, a boxutcában való vezetésre, a boxutcából való kihajtásra.”

„Vissza kell térni az alapokhoz – miért kell a versenyzőknek ezeket a kiállásos köröket és miegymást csinálniuk? A guminyomás miatt? A gumiabroncsok hőmérséklete miatt?”

„Menjünk a probléma gyökeréhez, mert ez olyasmi, ami 50 évig nem létezett az F1-ben. Akkor miért most van ez a probléma?”

„Számomra inkább a gyökerénél kell az okot keresni, nem a ragtapaszokat alkalmazni, amelyeket folyamatosan alkalmaznak.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Quartararo azon sajnálkozhat, hogy nem pattant át az Aprilia nyergébe?

A Yamahát figyelmeztették, hogy Fabio Quartararo nem fog örökké a csodára várni, és ha előnyösebb…

2 óra ago

Norris nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat, Hülkenberg 15 év után végre életében először dobogós!

Izgalmas, kaotikus versenyt nyert Lando Norris, viszonylag simán, miközben Hülkenberg először szerzett dobogós helyezést! Három…

2 óra ago

Nem várt helyről kapott támogatást Vasseur, és további ötlet is felmerült

A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur támogatást kapott a korábbi F1-es vezértől, Bernie Ecclestone-tól, hogy megfordítsa…

3 óra ago

Csonka csapattal indul a Ducati a Sachsenringen – valaki hiányozni fog

Gigi Dall'Igna nem lesz jelen a Német Nagydíjon. A Ducati Corse ügyvezető igazgatója személyes okok…

4 óra ago

Mit szól hozzá Norris, hogy már több rajongója van, mint Hamiltonnak?

Hazájában, a Brit Nagydíj hétvégéjén a McLaren versenyzőjét Lando Norrist azzal kapcsolatban is megkérdezték, hogy…

5 óra ago

Colapinto napjai megvannak számlálva, Bottas érkezhet a helyére

Egyre sötétebb felhők gyűlnek az argentin Franco Colapinto feje fölött, az Alpine ugyanis nincs megelégedve…

6 óra ago