Categories: F1

A Red Bull csapatfőnöke az FIA-nak: Elég a ragtapaszokból!

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sürgeti az FIA-t, hogy a folyamatos „ragtapaszok” alkalmazása helyett inkább az F1-es boxutca-problémák gyökerét vizsgálja meg.

A háromszoros világbajnok Max Verstappen a múlt hétvégi, Sao Paulóban aratott sprint- és nagydíjgyőzelmét követően kritikus volt a legújabb szabálymódosítással kapcsolatban, és „rendkívül veszélyesnek” nevezte azokat.

Niels Wittich versenyigazgató megpróbálta kezelni a múltban látott kaotikus kvalifikációs jeleneteket, mint amit például Monzában láttunk. A gyorskörre készülő versenyzők nagyon lassú sebességgel haladtak a Parabolica felé, hogy így próbáljanak légüres térbe kerülni, ezzel azonban „úttorlaszt” okoztak a mér gyorskörön lévőknek.

Ez vezetett a minimális deltaidő bevezetéséhez, amely biztosítja, hogy a boxutcából kilépve, majd a rajt-cél vonalon áthaladva egyetlen versenyző sem halad a szabályok által meghatározott „szükségtelenül lassú” tempóban, különben büntetést kapna.

Ennek a következménye az lett, hogy a versenyzők már a boxutcából való kilépés előtt igyekeztek kialakítani egymás közt a távolságokat.
Interlagosban Wittich ismét finomított a szabályokon, kimondva, hogy egyetlen versenyző sem állhat meg „a boxutca gyorsítósávjában”, „a boxkijárati lámpák és az SC2-es vonal között távolságot kell kialakítani”.

Hozzátette: „Bármely versenyzőnek, aki ezt szeretné megtenni [hogy lassan halad], a lehető legjobban balra kell tartania, hogy a többi versenyző a boxkijáratnál az út jobb oldalán elhaladhasson mellette”.

Ez azt eredményezte, hogy néhány autó az előírtak szerint megállt, míg mások, mint például Verstappen, aki egy ponton nagyon igyekezett továbbjutni, négy autót előzött meg a szeles boxutcában a Sao Paulo-i pályán.

Verstappen ráadásul „abszolút szörnyűnek” nevezte a változást, tekintettel a boxutca jellegére és a hosszan húzódó falakra a helyszínen.

Verstappent támogatta a nagydíjon második helyen végző Lando Norris is, aki azt állította, hogy „egyre több szabály van mindenre”, ami „egyre nagyobb pusztítást okoz mindenkinek”.

Horner teljes mértékben egyetértett a versenyzőkkel.

„Egyszerűen túl bonyolulttá tesszük a dolgokat.”

„Van egy szabály a garázsból való kihajtásra, a boxutcában való vezetésre, a boxutcából való kihajtásra.”

„Vissza kell térni az alapokhoz – miért kell a versenyzőknek ezeket a kiállásos köröket és miegymást csinálniuk? A guminyomás miatt? A gumiabroncsok hőmérséklete miatt?”

„Menjünk a probléma gyökeréhez, mert ez olyasmi, ami 50 évig nem létezett az F1-ben. Akkor miért most van ez a probléma?”

„Számomra inkább a gyökerénél kell az okot keresni, nem a ragtapaszokat alkalmazni, amelyeket folyamatosan alkalmaznak.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

20 év után távozott nemrégiben a Red Bulltól Christian Horner. A brit sikerkovács jelenleg pihen…

4 óra ago

“Nincs olyan sok titok a pályával kapcsolatban” – Marc Márquez szerint a korábbi teszt nem előny a számára

Marc Márquez szerint közel lesz egymáshoz a mezőny a Balaton Parkban, ahol minden gyártó labdába…

5 óra ago

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

6 óra ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

7 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

8 óra ago

A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

A Stake F1 Team Kick Sauber nem a jelenlegi névvel vesz részt majd a Holland…

10 óra ago