Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke dühös lett az FIA sajtótájékoztatóján, miután a Las Vegas-i Nagydíj első edzésének lefújását követően kritikák hangzottak el.
Az FP1-nek mindössze pár perc után piros zászlóval vetettek véget, mivel a Stripen található csatornafedél fellazult, ami komoly károkat okozott Carlos Sainz Ferrarijában és Esteban Ocon Alpine-jában.
A mai talajhatású autók szívóereje szerves részét képezte az incidensnek, ami arra kényszerítette az FIA-t, hogy a 6,201 kilométeres pályán az összes többi fedelet is ellenőrizze.
Wolffnak azt sugallták az eset utáni sajtótájékoztatón hogy az eset egyfajta mélyütés az F1 számára, különösen annak a félmilliárd dollárnak a fényében, amelyet a sportág történetének egyik lenagyobb dobra vert versenyének létrehozására költöttek.
Wolff kezdetben viszonylag nyugodtan válaszolt: „Ez nem mélyütés. Ez nem jelent semmit. Csütörtök este van [helyi idő szerint], ez csak egy szabadedzés, amit nem csinálunk [végig].”
„Megnézik a megmaradt csatornafedeleket, és holnap reggel már senki sem fog erről beszélni.”
Egy másik újságíró azonban közbeszólt, kijelentve: „De fognak. Ez abszolút hulladék!”
Ezen a ponton Wolff besokallt.
„Ez teljesen nevetséges! Teljesen nevetséges! Hogy merészelsz egyáltalán visszabeszélni egy olyan eseményről, ami mindenben új mércét állít?”
„Aztán meg egy kibaszott csatornafedélről beszélsz, ami lejött, és ami már korábban is megtörtént. Ez semmi, ez az FP1.”
„Adjatok hitelt azoknak az embereknek, akik létrehozták ezt a nagydíjat, akik sokkal nagyobbá tették ezt a sportot, mint amilyen valaha is volt.”
„Mondtál már valaha jót valakiről, vagy írtál egy jó szót? Kellene mindazokról az emberekről, akik itt vannak.”
„A Liberty fantasztikus munkát végzett, és csak azért, mert az FP1-ben fellazult egy csatornafedél, nem kellene panaszkodni.’
„Az autó [Sainzé és Oconé] elromlott, ez tényleg nagy kár. Carlos számára ez veszélyes lehetett volna.”
„Szóval az FIA, a pálya, és mindenki elemzi [az esetet], hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer.”
„De itt arról beszélni, hogy ez egy mélyütés a sportág számára, csütörtök este… ezt úgysem nézi senki európai idő szerint.”
A 2016-os Monacói Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes akkori versenyzője, Nico Rosberg elmozdított egy csatornafedelet, ami felrepült és súlyosan megrongálta Jenson Button McLarenjét.
Három évvel később az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt, szintén az első edzésen, az akkor még a Williamsszel versenyző George Russell autója sérült meg, miután áthajtott egy csatornafedélen.