Categories: F1

Alonso szerint az F1-es autók nem kompatibilisek Las Vegassal

Fernando Alonso úgy véli, a jelenlegi Forma-1-es autók a nagy sebességű egyenesek után a Las Vegasban jelenlévő lassú kanyarokra nem igazán alkalmasak.

Hozzátette, hogy „nem túl szórakoztató” ilyen pályán vezetni a hideg körülmények között. A tapadás és a hőmérséklet egész hétvégén megnehezítette a versenyzők dolgát.

Alonso úgy véli, hogy a modern Forma-1-es autókat inkább a sorozat klasszikusabb pályáinak lendületes kanyarjaira tervezték, mintsem a Las Vegas-i hosszú egyenesekre.

A Las Vegas Strip Circuit által létrehozott nagy végsebességek vetekedtek a Monzában tapasztaltakkal, az átlagsebességek pedig egy kör alatt meghaladták a Spa-Francorchamps-i átlagsebességet.

Alonso úgy véli, hogy egy ilyen elrendezés nem kedvez annak, hogy kihozzák a maximumot az autókból.

„Egyensúlyra van szükségünk, ahogy azt a héten is mondtuk” – idézte Alonsót a Total Motorsport.

„Nem túl szórakoztató egy ilyen pályán 360 km/órás sebességgel vezetni, tapadás nélkül, kilátás nélkül, pattogással és ilyen dolgokkal.”

„Tudom, hogy a show kívülről talán jól néz ki, de ezeket az autókat nem arra találták ki, hogy 80 km/órás sebességgel menjenek át a kanyarokon.”

„Ezek az autók arra készültek, hogy Suzukában, Barcelonában, Silverstone-ban menjenek, és maximalizálják az F1 potenciálját” – tette hozzá a spanyol.

„Szerintem egyensúlyt kell teremtenünk a bajnokságban és a naptárban. Szerintem ezt tesszük, de nem hiszem, hogy ez az egyetlen járható út.”

„Úgy gondolom, hogy meg kell tartanunk néhány hagyományos versenyt is, ahol az F1-es autó ragyoghat.”

Alonso versenye eseménydúsan alakult, a rajt után meg is forgott, bár a Safety Car segítségével vissza tudott zárkózni a mezőnyre.

A kilencedik helyet tudta végül megszerezni, de kifejtette, hogy bár Las Vegas utcáinak „veszélyességi foka” folyamatosan jelen volt, összességében jól sikerült a verseny.

„Azt hittem, hogy vége, amikor megláttam az Alfa Romeót, és rossz irányba fordultam, szóval örülök a végeredménynek és a pontszerzésnek.”

„Az egyetlen dolog a tapadás szintje, amit tegnap már érintettünk. Szerintem rendkívül alacsony. Tudom, hogy mindenkinél ugyanez a helyzet, de egy utcai pályán néha van egy veszélyességi tényező, amit szintén mérlegelnünk kell, szerintem Lando elég keményet bukott a 12-es kanyarban.”

„A tapadási szint és a hőmérséklet nagy igénybevételnek tette ki a gumikat, jelentős szemcsésedésnek.”

„Talán jövőre javíthatunk a dolgokon, mert tanulni fogunk az idei szezonból, de szerintem a verseny jó volt.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Leclerc a kormányt ütve, káromkodva szidta önmagát

A Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc meglehetősen dühös volt magára a Brit Nagydíj időmérő edzése…

52 perc ago

Vasseur kifakadt: Az autóval semmi gond, az időmérő a pilótái teljesítményén ment el

Fred Vasseur általában mindig a pilótái, Lewis Hamilton és Charles Leclerc mellé áll. De Silverstone-ban…

52 perc ago

Túlerőltette Hamilton, ezért bukta a pole-t

Sokáig úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton hatalmas körrel hazai közönség előtt szerzi meg első ferraris…

2 óra ago

A siker receptje a Rossi-faktorban rejlik? Kulisszatitkok a VR46 garázsából

Valentino Rossi már nem versenyez aktívan a motorversenyeken, ám továbbra is jelentős befolyással bír, és…

4 óra ago

Tizenhárom évvel fiatalabb énekesnővel randizik Lewis Hamilton?

A Forma-1-es Brit Nagydíj hétvégéjén újfent szárnyra kaptak olyan pletykák, amelyek Hamilton magánéletéről szólnak. A…

6 óra ago

A honfitárs motorost is megérintette Diogo Jota halála, szép szavakkal búcsúzott

Július 3-án tragikus körülmények között elhunyt a 28 éves portugál labdarűgó, Diogo Jota. Miguel Oliveira…

15 óra ago