Categories: F1

Verstappen megpróbált szélárnyékot adni Pereznek, hogy legyőzze Leclerc-et Vegasban, de…

Max Verstappen megerősítette, hogy a Las Vegas-i Nagydíj utolsó szakaszában valóban megpróbálta távoli szélárnyékban részesíteni Sergio Perezt, hogy Charles Leclercet megelőzze.

Perez a biztonsági autós fázist követő körökben átvette a vezetést a verseny közepén. Mégsem tudott elszakadni Leclerc-től, és a nagyobb leszorítóerővel rendelkező hátsó szárnyát okolta ezért. A Ferrari pilótája aztán visszavette a pozíciót, mielőtt Verstappen, aki az újraindításkor az ötödik helyen állt, gyorsan átverekedte magát, és kiszorította Leclerc-et és csapattársát is. Miután Perez kihasználta Leclerc hibáját a 14-es kanyarban, és megszerezte a második helyet, Verstappennek 2 másodpercre kellett csökkentenie a lemaradását, hogy szélárnyékozhasson a mexikói előtt. Bár a trükk sikertelennek bizonyult, mivel Leclerc utolsó körös előzése biztosította, hogy szétváljanak a Red Bullok, Verstappen elismeri, hogy eleget tett a csapat utasításának:

„Még az utolsó körben is megpróbáltam egy kicsit jobban vontatni Checót. Sajnos a végsebességem nem volt elég ahhoz, hogy Charles-t magam mögött tartsam. Ez persze pech, mert szerintem természetesen még jobb lett volna, ha itt duplázunk, mert szerintem nagyon szórakoztató verseny volt. Ugyanakkor, mindhárman vezettünk, szóval jó futam volt.”

Perez első dobogós helyezése a szeptemberi Olasz Nagydíj óta azonban elég volt ahhoz, hogy egy fordulóval a vége előtt bebiztosítsa második helyét a versenyzők tabelláján. Annak ellenére, hogy visszatért a pódiumra, Perez elismeri, hogy a harmadik hely kétséges hangulatban hagyta őt, miután az első körben elszenvedett sérüléséből felépülve harcol a győzelemért:

„Nos, kicsit vegyesek az érzéseim, tudod, mert ha csak a teljes képet nézzük, azt hiszem, igen kemény volt. Amennyiben teljes egészében visszatekintek a versenyemre, tudod, az első körben történt sok sérülés, elsősorban az első szárny. Mindenki megállt kívül, semmi tapadás nem volt az első körben. Elsődleges célom az volt, hogy ne sérüljek meg, mert tudtam, hogy milyen alacsony lesz a tapadás. Végül sajnos csak megsérültem. Attól a ponttól kezdve számomra minden arról szólt, hogy helyreálljak, és megpróbáljam Lewist megelőzni. Ő volt a cél, hogy ma megszerezhessem a második helyet a bajnokságban. De a tempó azon a kemény keveréken óriási volt, és ez tényleg visszahozott a versenybe.

Minden körben előztem az autókat, és igen erősek voltunk. És ez tényleg visszahozott minket az esélyesek közé..Amikor kijött a Safety Car, akkor már tényleg versenyben voltunk a győzelemért is. Igen, az első körökben viszonylag könnyen átmentem Charleson, de aztán egyszerűen nem tudtam elszakadni tőle. Sajnos, azt hiszem, egy kicsit túl sokat vágtunk a hátsó szárnyon, és a végsebességem nagyon lecsökkent. És az elévágásomat is. Tehát miután az élre álltam, egyszerűen nem tudtam elhúzni Charles-tól. Aztán ott volt a képben még Max is. Összességében mégis azt hiszem, szép visszatérés volt.”

Eközben a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner dicsérte Perezt a nagyot mentő versenyzésért, amely biztosítja, hogy az osztrák alakulat első ízben foglalja el az első két helyet a pilóták bajnokságában:

„Checónak az első szárny sérülését, az első körben történt orrcserét, a mezőny végére kerülést, majd a verseny végére való visszatérését is fel kellett dolgoznia. Majd vezette a versenyt, és végül a harmadik helyen végzett, ami az utolsó kanyarban dőlt el. Ez a második helyet jelenti számára a bajnokságban. Azt hiszem, ma is kiválóan vezetett.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

8 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

9 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

11 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

13 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

15 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

17 óra ago