Fotó: Jiri Krenek/Mercedes-Benz AG
Noha a lényegi kérdések jó régen eldőltek, mégsem mondható az, hogy tétnélküli lesz az év utolsó futama. Abu Dhabiban ugyanis súlyos dollármilliók sorsa fog eldőlni.
Az év utolsó F1-es futamán is lesz mit figyelni, hogy miket, ezt gyűjtötte össze a racingnews365.com.
A legfontosabb és legizgalmasabb kérdéshez a konstruktőri tabellára kell pillantani. A második és a harmadik helyen a Mercedes és a Ferrari áll, a két csapat között mindösszesen négy pont a differencia. A forma mindenképp a vörös mellett szól, hiszen az őszi időszak elején közel 60 pontos hátrányban volta a riválishoz képest, ám az elmúlt pár futamon komoly pontokat hoztak a Mercedesen.
A második helynek a presztízsen kívül komoly pénzügyi tétje is van, amelyik csapat előrébb végez, az a másikhoz képes 10-15 millió dolláros plusz bevétellel számolhat majd jogdíjak szétosztása után. Viszont ugyanakkor az sem biztos, hogy mindkét csapat mindent megtenne a második helyért, hiszen minél előrébb végez egy csapat a konstruktőri versenyben, az a következő évben annál kevesebb időt tölthet a szimulátorban, az autó fejlesztése érdekében.
Némileg meglepetés, de közvetlenül mögöttük is komoly a harc, a szezont szenzációsan kezdő, majd brutálisan visszaeső Aston Martin és az éppen ellentétes utat bejáró McLaren között. A két brit csapat között 11 pont a különbség, köszönhetően az Aston elmúlt pár futamos feltámadásának. A McLaren javára billentheti a mérleget, hogy két nagyon erős, és kiegyenlített versenyzőjük van, míg az Astonnál Alonso hozta a pontok jelentős részét.
A Red Bull mellett az Alpine helye betonbiztos, a konstruktőri hatodik helyen, a franciák mögött azonban nagyon közel van egymáshoz a négy „kicsi”, a Williams, az AlphaTauri, az Alfa Romeo és a Haas. A négy istálló 16 ponton belül van egymáshoz képest. A négy pozíció között elképesztő mennyiségű pénz a különbség, pont azon négy csapat között, akik talán a mezőny legkisebb költségvetéséből kell, hogy gazdálkodjon. Így a mezőny hátsó részében, vagy a pontszerző helyek környékén kíméletlen harc várható. Az AlphaTauri van a legjobb lendületben, hiszen Ricciardoék felfele ívelő formát mutatnak, miközben sokáig abszolút utolsók voltak. A Williams pedig 2017 óta e legjobb eredményét érheti el, ha megtartja ezt a hetedik helyet.
Egyéniben pedig a negyedik hely sorsa a tét, mivel a dobogót már biztosan elvitte Verstappen, Pérez és Hamilton, ebben a sorrendben. Mögöttük két jó barát, a szezon második felében elképesztő teljesítményt nyújtó Lando Norris, illetve az egyetlen nem Red Bullos futamgyőztes idén, Carlos Sainz, valamint a szezon történetét író Fernando Alonso. Sainz 200, Alonso és Norris pedig 195-195 egységgel áll jelenleg. Matematikailag Charles Leclerc is odaérhet, de neki már 12 pont a lemaradása csapattársa mögött.
A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…
Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…
Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…