F1

Mi a tétje a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjnak?

Noha a lényegi kérdések jó régen eldőltek, mégsem mondható az, hogy tétnélküli lesz az év utolsó futama. Abu Dhabiban ugyanis súlyos dollármilliók sorsa fog eldőlni.

Az év utolsó F1-es futamán is lesz mit figyelni, hogy miket, ezt gyűjtötte össze a racingnews365.com.

A legfontosabb és legizgalmasabb kérdéshez a konstruktőri tabellára kell pillantani. A második és a harmadik helyen a Mercedes és a Ferrari áll, a két csapat között mindösszesen négy pont a differencia. A forma mindenképp a vörös mellett szól, hiszen az őszi időszak elején közel 60 pontos hátrányban volta a riválishoz képest, ám az elmúlt pár futamon komoly pontokat hoztak a Mercedesen.

A második helynek a presztízsen kívül komoly pénzügyi tétje is van, amelyik csapat előrébb végez, az a másikhoz képes 10-15 millió dolláros plusz bevétellel számolhat majd jogdíjak szétosztása után. Viszont ugyanakkor az sem biztos, hogy mindkét csapat mindent megtenne a második helyért, hiszen minél előrébb végez egy csapat a konstruktőri versenyben, az a következő évben annál kevesebb időt tölthet a szimulátorban, az autó fejlesztése érdekében.

Némileg meglepetés, de közvetlenül mögöttük is komoly a harc, a szezont szenzációsan kezdő, majd brutálisan visszaeső Aston Martin és az éppen ellentétes utat bejáró McLaren között. A két brit csapat között 11 pont a különbség, köszönhetően az Aston elmúlt pár futamos feltámadásának. A McLaren javára billentheti a mérleget, hogy két nagyon erős, és kiegyenlített versenyzőjük van, míg az Astonnál Alonso hozta a pontok jelentős részét.

A Red Bull mellett az Alpine helye betonbiztos, a konstruktőri hatodik helyen, a franciák mögött azonban nagyon közel van egymáshoz a négy „kicsi”, a Williams, az AlphaTauri, az Alfa Romeo és a Haas. A négy istálló 16 ponton belül van egymáshoz képest. A négy pozíció között elképesztő mennyiségű pénz a különbség, pont azon négy csapat között, akik talán a mezőny legkisebb költségvetéséből kell, hogy gazdálkodjon. Így a mezőny hátsó részében, vagy a pontszerző helyek környékén kíméletlen harc várható. Az AlphaTauri van a legjobb lendületben, hiszen Ricciardoék felfele ívelő formát mutatnak, miközben sokáig abszolút utolsók voltak. A Williams pedig 2017 óta e legjobb eredményét érheti el, ha megtartja ezt a hetedik helyet.

Egyéniben pedig a negyedik hely sorsa a tét, mivel a dobogót már biztosan elvitte Verstappen, Pérez és Hamilton, ebben a sorrendben. Mögöttük két jó barát, a szezon második felében elképesztő teljesítményt nyújtó Lando Norris, illetve az egyetlen nem Red Bullos futamgyőztes idén, Carlos Sainz, valamint a szezon történetét író Fernando Alonso. Sainz 200, Alonso és Norris pedig 195-195 egységgel áll jelenleg. Matematikailag Charles Leclerc is odaérhet, de neki már 12 pont a lemaradása csapattársa mögött.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Marko elárulta, miben más Laurent Mekies, a Red Bull új főnöke

Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…

1 óra ago

Sainz elárulta, mi zavarja leginkább a Williamshez való átigazolásában

Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…

3 óra ago

Newey hiperautója gyorsabb, mint Max Verstappen F1-es autóval Spa-ban

A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…

5 óra ago

Hiába a sok körön át tartó Aprilia-vezetés, Marc Márquez nyerte az 1000. MotoGP-futamot

Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…

6 óra ago

Montoya szerint ezért nem lett Verstappen Mercedes-pilóta

Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…

7 óra ago

Az egyik csapatfőnök szerint kaotikus lesz a 2026-os F1-es pilótakeringő

A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…

9 óra ago