Fotó: LAT Images/Mercedes-Benz AG
Sokkoló pletyka kavarog az Abu Dhabi paddockban, azt suttogják, hogy a Mercedes egy váratlan lépést húzna.
Állítólag szándékosan engednék át a Ferrarinak a konstruktőri bajnokság második helyét. Bár a Red Bull már megszerezte a bajnoki címet, a második helyért folytatott harc továbbra is nagy tétben zajlik, de egy váratlan fordulattal. A Toto Wolff vezette Mercedes a versenyszellem uralkodó tudományos irányzata. Mégis, a német Skynak Las Vegasban adott őszinte pillanatában Wolff szavai arra utaltak, hogy közömbös számára a második vagy harmadik hely:
„A győzelem a lényeg. A dolgozóknak számít, többek között anyagilag is, de engem nem annyira érdekel.”
Az F1 bonyolultságában jártas rajongóknak Wolff távolságtartása talán nem is közömbösség, hanem merész stratégiai manőver. A második helyért járó anyagi jutalom jelentős, de a sportág szabályzata által előírt fejlesztési korlátok is.
A jelenlegi F1-es szabályok olyan narratívát alkotnak, ahol a kevesebb olykor több. A harmadik helyezés több időt biztosít a szélcsatornában – ami kritikus érték a korábban domináns csapatnak, amely a feltámadását tervezi. Az egykori F1-es pilóta, Ralf Schumacher a Sport1-nek még inkább alátámasztja ezen elméletet:
„A szabályzás ösztönzi az ilyen elméleteket. Egy olyan élcsapat felelőseként, amely 2024-ben vissza akar kerülni a csúcsra, alaposan meg kell fontolnod, mi a jobb.”
Így magyarázza a szélcsatorna szakaszos elosztását. Az erősebb 2024-re újratervező élcsapat számára kényes egyensúlyt jelent az azonnali pénzügyi nyereség és a hosszú távú fejlődési előnyök közötti választás.
E stratégiai játék közepette a Ferrari nyilvánosan határozottan kiáll. A csapatfőnök Frederic Vasseur azt bizonygatja, hogy a céljuk a Mercedes legyőzése. Charles Leclerc is ezen az állásponton van:
„Igen, világosan ez a célunk, szoros lesz.”
A Ferrari ambíciói nem korlátozódnak Abu Dhabira; kiterjednek arra is, hogy 2024-ben kihívnák a Red Bullt az elsőségért. Carlos Sainz megerősíti ezt a koncepciót:
„Szerintem ez egy elérhető cél, igen… De szeretném, ha a csapat is úgy gondolná, hogy ez lehetséges, mert én így gondolom. Láthattuk, hogy ha a McLaren képes volt megtenni ezeket a lépéseket a szezon alatt, akkor egyértelműen meg vagyok győződve arról, hogy a Ferrari is képes lesz rá a téli szünetben.”
Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…
A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…
Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…
A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…
Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…