Categories: F1

Az F1 Bizottság fontos szabályokat vitatott meg: Módosítanak a sptinthétvégéken is

A Forma-1 elárulta, hogy a 2024-es szezonra frissítik a sprintversenyek formátumát, amely még jobban elkülönül majd a nagydíjaktól.

Az FIA Forma-1 Bizottsága a 2023-as Abu Dhabi Nagydíjon ülésezett Stefano Domenicali és Nikolas Tombazis vezetésével, és a sprint formátum is ott volt a napirendi pontok között.
Bejelentették, hogy heteken belül nyilvánosságra hozzák a 2024-es sprint naptárat.

A leendő sprint formátum pontos jellegét egyelőre nem erősítették meg, de úgy tűnik, az F1 a csapatok azon panaszaira reagál majd, hogy a péntek esti sprint shootout kezdetétől parc fermét alkalmaztak, ami megakadályozta őket abban, hogy a nagydíj kvalifikációjára beállításokat változtassanak.

„A Bizottság általánosságban támogatta a 2024-es sprintformátum frissítését, hogy tovább racionalizálják a hétvégét azáltal, hogy a sprinttevékenységeket elválasztják a nagydíjhoz kapcsolódó tevékenységektől” – áll az F1 közleményében.

„A Sporttanácsadó Bizottság át fogja dolgozni a konkrét részleteket, különösen az időmérővel és a parc fermé-szabályokkal kapcsolatban, hogy a végleges javaslatot a 2024-es év első ülésére az F1 Bizottság elé terjeszthessék.”

A Bizottság azt is bejelentette, hogy a jövőben is 13 szett száraz gumiabroncs áll majd rendelkezésre a versenyhétvégéken.

A formátum a kvalifikáció minden egyes szakaszára egy-egy meghatározott abroncsot adott, és izgalmas szombatokat eredményezett, de kritikát is kiváltott.

A permetfogókat még tesztelni kell

Dilano van ‘t Hoff júliusi, spái Formula Regional versenyen bekövetkezett halála után azt tesztelte, hogyan lehetne megakadályozni, hogy esős körülmények között az autók kevésbé csapjanak vízpermetet a mögöttük érkezőkre. Úgy tűnik azonban, hogy egyhamar nem érkeznek meg a nagydíjhétvégékre a „permetfogók”.

„A Bizottság tagjai elismerték a projekt fontosságát, és 2024 tavaszán újabb tesztre kerül sor” – tette hozzá a Bizottság.

„A teszt során egy olyan burkolatkialakítást használnak majd, amely teljesen körbeveszi a gumiabroncsot, annak érdekében, hogy a kerékborítás koncepciójának igazolását megalapozzák ezekkel az autókkal, és segítsenek meghatározni a projekt jövőbeni irányát.” – tették hozzá.

Ugyancsak jóváhagyták a Technikai Szabályzat biztonsággal kapcsolatos frissítését, amely a padlóban lévő fém alkatrészek által okozott veszélyt csökkenti, ha azok leválnak, azáltal, hogy korlátozzák tömegüket és számukat,.

A Bizottság további pontosításokat hagyott jóvá a fenntarthatósági kezdeményezés költségeinek a pénzügyi szabályzatból való kizárásával kapcsolatban. Ez kifejezetten a fenntarthatósági célkitűzések meghatározásával és azonosításával, az e célkitűzések elérésére tervezett stratégiával, valamint a szén-dioxid-kibocsátással és kibocsátási célokkal, illetve az általános ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) fenntarthatósági célkitűzésekkel kapcsolatos előrehaladás mérésére szolgáló jelentések nyomon követésével, összeállításával és elkészítésével kapcsolatos költségeket foglalja magában.

Végül a Bizottság egyetértett abban, hogy a 2026-os szezonra – amikor az új erőforrások debütálnak – szánt autó fejlesztésével kapcsolatos munkálatokat csak a 2025-ös szezon kezdete után lehet majd elvégezni.

Minden szabályozási változtatást továbbra is a Motorsport Világtanácsnak kell jóváhagynia.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

5 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

6 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

7 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

8 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

9 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

10 óra ago