Fotó: XPB / James Moy Photography Ltd./ Alfa Romeo F1 Team
A Forma-1 elárulta, hogy a 2024-es szezonra frissítik a sprintversenyek formátumát, amely még jobban elkülönül majd a nagydíjaktól.
Az FIA Forma-1 Bizottsága a 2023-as Abu Dhabi Nagydíjon ülésezett Stefano Domenicali és Nikolas Tombazis vezetésével, és a sprint formátum is ott volt a napirendi pontok között.
Bejelentették, hogy heteken belül nyilvánosságra hozzák a 2024-es sprint naptárat.
A leendő sprint formátum pontos jellegét egyelőre nem erősítették meg, de úgy tűnik, az F1 a csapatok azon panaszaira reagál majd, hogy a péntek esti sprint shootout kezdetétől parc fermét alkalmaztak, ami megakadályozta őket abban, hogy a nagydíj kvalifikációjára beállításokat változtassanak.
„A Bizottság általánosságban támogatta a 2024-es sprintformátum frissítését, hogy tovább racionalizálják a hétvégét azáltal, hogy a sprinttevékenységeket elválasztják a nagydíjhoz kapcsolódó tevékenységektől” – áll az F1 közleményében.
„A Sporttanácsadó Bizottság át fogja dolgozni a konkrét részleteket, különösen az időmérővel és a parc fermé-szabályokkal kapcsolatban, hogy a végleges javaslatot a 2024-es év első ülésére az F1 Bizottság elé terjeszthessék.”
A Bizottság azt is bejelentette, hogy a jövőben is 13 szett száraz gumiabroncs áll majd rendelkezésre a versenyhétvégéken.
A formátum a kvalifikáció minden egyes szakaszára egy-egy meghatározott abroncsot adott, és izgalmas szombatokat eredményezett, de kritikát is kiváltott.
Dilano van ‘t Hoff júliusi, spái Formula Regional versenyen bekövetkezett halála után azt tesztelte, hogyan lehetne megakadályozni, hogy esős körülmények között az autók kevésbé csapjanak vízpermetet a mögöttük érkezőkre. Úgy tűnik azonban, hogy egyhamar nem érkeznek meg a nagydíjhétvégékre a „permetfogók”.
„A Bizottság tagjai elismerték a projekt fontosságát, és 2024 tavaszán újabb tesztre kerül sor” – tette hozzá a Bizottság.
„A teszt során egy olyan burkolatkialakítást használnak majd, amely teljesen körbeveszi a gumiabroncsot, annak érdekében, hogy a kerékborítás koncepciójának igazolását megalapozzák ezekkel az autókkal, és segítsenek meghatározni a projekt jövőbeni irányát.” – tették hozzá.
Ugyancsak jóváhagyták a Technikai Szabályzat biztonsággal kapcsolatos frissítését, amely a padlóban lévő fém alkatrészek által okozott veszélyt csökkenti, ha azok leválnak, azáltal, hogy korlátozzák tömegüket és számukat,.
A Bizottság további pontosításokat hagyott jóvá a fenntarthatósági kezdeményezés költségeinek a pénzügyi szabályzatból való kizárásával kapcsolatban. Ez kifejezetten a fenntarthatósági célkitűzések meghatározásával és azonosításával, az e célkitűzések elérésére tervezett stratégiával, valamint a szén-dioxid-kibocsátással és kibocsátási célokkal, illetve az általános ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) fenntarthatósági célkitűzésekkel kapcsolatos előrehaladás mérésére szolgáló jelentések nyomon követésével, összeállításával és elkészítésével kapcsolatos költségeket foglalja magában.
Végül a Bizottság egyetértett abban, hogy a 2026-os szezonra – amikor az új erőforrások debütálnak – szánt autó fejlesztésével kapcsolatos munkálatokat csak a 2025-ös szezon kezdete után lehet majd elvégezni.
Minden szabályozási változtatást továbbra is a Motorsport Világtanácsnak kell jóváhagynia.
Ahogy az első két monacói szabadedzésen, úgy a harmadikon is Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak.…
A MotoGP legendája, Valentino Rossi ismét motorra pattant, ezúttal egy privát edzés keretében a mugellói…
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur finoman szólva elégedetlen volt a csapat kvalifikációs eredményével Imolában. A Ferrari…
A Red Bull számára élet-halál kérdés, hogy folyamatosan versenyképes autót adjon Max Verstappen alá, hiszen…
Lewis Hamilton csütörtökön bevallotta, hogy az idő már nem a Ferrarinak dolgozik az idei szezonban,…
A világbajnoki második helyezett Francesco Bagnaia a franciaországi súlyos vereség után érkezett a brit szigetekre.…