F1

Valentino Rossi BMW-vel jövőre ott lesz Le Mansban!

A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok Valentino Rossi megerősítette, hogy 2024-re a FIA World Endurance Championship LMGT3 teljes szezonjára egy BMW M4 GT3-assal fog versenyezni a WRT csapat színeiben.

Az olasz MotoGP-legenda frissen csatlakozik a WEC-hez, miután a hónap elején részt vett a WRT-vel a szezon utáni újoncteszten Bahreinben. A megerősítés akkor érkezett, amikor a ma reggel nyilvánosságra hozott ideiglenes nevezési listát közzétették.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy versenyezhetek a WEC-ben” ─ kezdte Rossi. „Ez a következő lépés számomra, hogy részt vehetek egy olyan világbajnokságban, ahol nemcsak Európában, hanem újra globálisan versenyezhetek. Az autót már ismerem az idei szezon után, de a formátum új lesz számomra. Összességében úgy gondolom, hogy nagyon jól fogunk szerepelni.”

A WRT csapatfőnöke, Vincent Vosse is örömmel osztotta meg ma reggel a hírt, hogy a „Doktor” csatlakozik a csapatához.

„Valentino Rossival indulni az FIA WEC-ben, az valami igazán különleges dolog. Már az első találkozóinkon beszéltünk erről. Most ez a kör bezárul, és úgy érzem, hogy a legtöbbet már kipipáltuk az akkor megbeszéltekből.”

Amellett, hogy Rossi szerepel a WEC nevezési listáján, a csapat három másik versenyzőt is megerősített a következő szezonra. Dries Vanthoor és Sheldon van der Linde a WRT színeiben versenyez majd a Hypercarban, míg a brazil versenyző, Augusto Farfus az első olyan pilóta, aki a 31-es rajtszámú M4 GT3-as volánja mögé szerződött.

„A Hypercar és LMGT3 osztályokban induló csapatunk, valamint az első versenyzők megerősítésével újabb fontos lépést teszünk a FIA WEC-be való visszatérésünkre” ─ mondta Andreas Roos, a BMW M Motorsport vezetője.

„A BMW M Team WRT mind a prototípus, mind a GT3 szegmensben a világ legjobb csapatai közé tartozik. Sportszakmai és logisztikai okokból Vincent Vosse csapata volt a logikus választás arra, hogy a BMW M Hybrid V8-as és a BMW M4 GT3-as versenyautót is beveti. Az általunk jelölt BMW M versenyzők rendelkeznek a szükséges vezetési képességekkel és tapasztalattal. Sheldon van der Linde már ismeri a BMW M Hybrid V8-ast, Dries Vanthoor pedig a tesztvezetések során erős benyomást tett. Ráadásul korábban már versenyzett Le Mans-ban egy LMP2-es prototípussal. Valentino Rossi erősen debütált Le Mans-ban az idei szezonban, rögtön győzött a BMW M4 GT3-mal.”

„Összességében az első szezonja a BMW M gyári pilótájaként lenyűgöző volt. Meggyőződésem, hogy fontos szerepet fog játszani és közönségkedvenc lesz az FIA WEC-ben. Augusto Farfus pedig tapasztalatával és vezetési képességeivel az LMGT3 program egyik fontos pillére lesz.”

Motorsport Online

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

1 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

3 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

5 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

7 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

9 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

11 óra ago