Categories: F1

A McLaren jellemzője volt, hogy mindenki egymást hibáztatja

A Forma-1 egy korábbi versenystratégája, Bernie Collins rávilágított arra a hibáztatási kultúrára, amely állítása szerint a McLarennél töltött ideje alatt uralkodott.

A pályafutását a McLarennél csapatnál kezdő Collins az évek során olyanokkal dolgozott együtt, mint Jenson Button, Sergio Pérez, vagy épp Sebastian Vettel. Hozzászokott a nagy személyiségek menedzseléséhez és a McLarennél sem ez volt a gondja.

„Azt hiszem, a McLaren éppen politikai időszakon ment keresztül, amikor eljöttem” – mondta a Beyond the Grid podcastban. „Nem vettem észre, hogy mennyire nem élveztem, hogy a McLaren pálya melletti csapatának tagja lehetek, amíg el nem mentem. Sokkal nagyobb volt a nyomás a McLarennél.”

„Akkoriban sokkal politikusabb volt, ez mostanra 100 százalékban megváltozott, ezt látom az embereken a pályán – más a kultúra, mint akkoriban volt.”

Miután elmagyarázta, hogy az Aston Martinnál minden stratégiai hibát utólag megbeszéltek, és a csapat összefogott, hogy megpróbálják a lehető legjobbat kihozni a helyzetekből, Collins gyorsan rámutatott a különbségre a McLarenhez képest.

„Sokkal inkább a hibáztatás kultúrája volt jellemző, ha valami rosszul sült el, ahelyett, hogy kitalálnánk, miért ment rosszul, és gondoskodnánk arról, hogy ez ne forduljon elő még egyszer” – mondta.

„És ez a szerelőkre és mindenkire is igaz volt, sokkal inkább a ‘Jaj, rejtsük el a hibát, és reméljük, hogy senki sem jön rá’ típusú dolog volt ez, szóval nagyon más volt a kultúra.”

Akkoriban a McLaren egy rosszul teljesítő autóval küzdött – és már jó ideje hátrafelé csúszott a ranglétrán.

Collins távozása után is folytatódtak a küzdelmek, és a csapat csak az elmúlt szezonban kezdett valóban jó formát mutatni Lando Norris és Oscar Piastri teljesítménye mellett.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Jó pár név beugrana a Red Bullba, ha Verstappent eltiltanák

A tűzzel játszik Max Verstappen, közel az eltiltáshoz, amit néhány pilóta üdvözölne. Ahogyan arról beszámoltunk,…

22 perc ago

Bagnaia szerint Aragón kifoghat Márquezen, melyből ő profitálhat

Az utóbbi két MotoGP-versenyen nulla pontot szerző Pecco Bagnaia fordulatot szeretne elérni. Az állandó körülmények,…

1 óra ago

Az utolsó szó Marc Márquezé volt az időmérőn, körrekord döntötte el a pole-t

Izgalmas időmérő edzést láthattunk, ahol Marc Márquez nem adta könnyen magát, körrekorddal hagyta maga mögött…

2 óra ago

George Russell következő állomása az Aston Martin? Új pletyka ütötte fel a fejét

A legfrissebb szóbeszéd szerint az Aston Martin (is) érdeklődik a Mercedes versenyzője, George Russell iránt…

4 óra ago

Komoly fejlesztésekkel készül még idén a Sauber

Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…

6 óra ago

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…

8 óra ago