F1

Leclerc állítja, az ő ötlete volt Sainz győztes taktikája és ez fáj neki

Charles Leclerc úgy fogalmazott, hogy „fáj” neki, hogy ferraris csapattársa, Carlos Sainz lett az egyetlen nem Red Bull-versenyző, aki futamgyőzelmet aratott a 2023-as Forma-1-es szezonban.

A Red Bull duója, Max Verstappen és Sergio Perez uralta a 2023-as F1-es szezont, hiszen 22 versenyhétvégéből 21-et megnyertek (ebből 19-et Verstappen), és ezzel megszerezték az első két helyet az év végi összesítésben.

Sainznak azonban a Szingapúri Nagydíj megnyerésével sikerült megtörnie Verstappen dominanciáját. Leclerc pedig elismerte, hogy Sainz gyyőzelme „fáj” neki, mert a spanyol által alkalmazott stratégia eredetileg az ő ötlete volt. Noha korábban a csapat mást mondott.

„Ez fáj, különösen egy ilyen szezonban, mint ez, amelyben csak ez az egy esély volt” – mondta Leclerc az Auto Motor und Sportnak.

„Ott nem sikerült jól a kvalifikáció, ami végül a versenyembe került. De a csapat számára abszolút fontos volt, mert csapatként mindent jól csináltunk.”

„A dolog a lágy gumikkal az én ötletem volt. Nem azért, hogy Carlosnak segítsek. Hanem azért, mert ez volt a legjobb a versenyünk szempontjából. Az ilyen pillanatokban el kell fogadni, hogy a csapat az első. Ők is ugyanezt tették volna értem, ha én vezettem volna.”

Leclerc betekintést engedett abba is, hogyan látja a 2023-as szezont, különösen annak fényében, hogy a Ferrari nem tudta megszerezni a konstruktőri bajnokság második helyét.

„Nem volt ez egy kiemelkedő szezon, mert az autónk nem volt olyan jó, mint vártuk” – tette hozzá Leclerc. „Másrészről viszont sokat tanultunk a 2024-es évre vonatkozóan is. És ez a legjobb dolog, amire egy nehéz évben számíthat az ember.”

„Sajnos ebben a szezonban nem sokat tudtunk változtatni, de középtávon most már képesek vagyunk egy lépést tenni előre. Én személy szerint viszonylag elégedett vagyok magammal. Az autó karakterisztikája nem igazán illett a vezetési stílusomhoz.”

„Ezen dolgoztunk a szezon során, és lassan megtaláltuk azt az irányt, ami jobban illik hozzám. Különösen az új padló Japánban segített nekem. Az első tengely most már újra jobban harap. A negatív oldalon volt néhány defekt a szezon elején, és persze az austini kizárás.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

6 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

8 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

10 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

12 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

13 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

14 óra ago