Categories: F1

Piastri elmondta, mi debütáló F1-es évének legnagyobb tanulsága

Oscar Piastri elárulta, hogy nem engedheti meg magának, hogy egy másodperc töredékére is kikapcsoljon, és ez volt a legnagyobb tanulsága a újonc F1-es szezonjának.

Piastri számos dicséretet kapott a McLarennél töltött első szezonja során, és ő lett az év újonca is.

Bár Piastri elismerte, hogy „sok leckét” megtanult az első F1-es évéből, számára a legnagyobb tanulság az volt, hogy „nem lehet pihenni”.

„Egy hiba elkövetése a Forma-1-ben sokkal többe kerül, mint máshol” – tette hozzá.

„Minden pilóta rendkívül versenyképes, minden csapat rendkívül versenyképes, és ha egy kicsit is lazítasz, hirtelen sok időt, sok pozíciót veszíthetsz.”

„Szóval ez talán a legnagyobb tanulság. Voltak konkrétumok a vezetéssel és az energiagazdálkodással kapcsolatban is. Ez egy mozgalmas év volt. De igen, [az a tanulság] hogy mennyire versenyképes minden, és hogy nem ülhetsz a babérjaidon.”

Arra a kérdésre, hogy a személyes energiagazdálkodására gondolt-e, tekintettel az F1-es szezon hosszúságára, vagy az autóéra, így felelt: „Mindkettő! Nagyon sűrű év volt.”
Korábban arról is beszél, hogy a menetrend miatt gyakorlatilag több időt tölt az edzőjével, mint a barátnőjével.

A szezonzáró Las Vegas-i és Abu Dhabi fordulóra reflektálva, elmondta, hogy „a legtöbbünk számára kemény volt”.

„Sokkal kevesebb szabadidőnk volt a pihenésre és hasonló dolgokra” – mondta Piastri. „Ez volt életem legzsúfoltabb éve, de imádom, úgyhogy nem változtatnék rajta.”

Piastri bízik abban, hogy a Las Vegas-i Nagydíj, amely a jövő évi tripla fordulós szezonzárójának kezdete lesz, könnyebb menetrendet fog tartalmazni.

„Van néhány dolog, amin szeretnénk javítani” – mondta Piastri. „A menetrend talán a legfontosabb dolog.”

„Már szóltak nekünk, hogy dolgoznak rajta, szóval figyelnek ránk, ami jó.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

9 óra ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

10 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

11 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

13 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

15 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

17 óra ago