F1

Bahrein teljes felügyelete alá kerül a McLaren?

A bahreini szuverén vagyonalap teljes tulajdonrészt szerez a McLaren Groupban, a globális ipari óriással való partnerség biztosítására irányuló hosszú távú tervek részeként.

A Sky News értesülései szerint a Mumtalakat, az Öböl-menti állam befektetési alapja a McLaren fennmaradó kisebbségi részvényeseivel való megállapodás küszöbén áll, hogy részvényeiket warrant-szerű eszközökké alakítsák át.

Az új szerződések gazdasági jogokat biztosítanának egy jövőbeli „likviditási esemény”, például a McLaren tőzsdei bevezetése esetén, de nem minősülnének részvényeknek.

Egy banki forrás szerint a megállapodás bejelentésére várhatóan még ezen a héten sor kerülhet.

A megállapodás értelmében a McLaren részvényeinek nagyjából 20%-át alakítanák át az új szerződésekre, és a bahreini állam maradna a Forma-1-es csapattulajdonos csoport egyetlen részvényese.

A McLaren Racingnek, a közvetlenül az F1-es és egyéb versenyüzletágaknak otthont adó részlegnek vannak saját külső részvényesei, miután a világjárvány idején tőkebevonás céljából kötöttek egy megállapodást.

A majd most aláírásra kerülő megállapodás egy bennfentes szerint azt hangsúlyozza, hogy Mumtalakat továbbra is bízik a McLaren irányításában, és továbbra is vezető szerepet tölt be.

A wokingi székhelyű vállalat bonyolult tőkeszerkezete az elmúlt években visszatartotta a globális autóipari csoportokat attól, hogy hosszú távú partnerséget alakítsanak ki vele.

A struktúra egyszerűsítése valószínűleg megnyitja az utat az elkövetkező években egy autóipari eredeti gyártóval (OEM) való technológiai partnerség előtt, mivel a McLaren hibrid és elektromos járművekkel foglalkozó vállalattá alakul át.

A bankárok évek óta emlegetik a McLaren tőzsdei bevezetésének lehetőségét, de mivel a McLarennek többször is szüksége volt arra, hogy magánrészvényeseihez forduljon finanszírozásért, és mivel az ellátási lánc kihívásai hátráltatták a vállalat talpra állását, a tőzsdei bevezetés valószínűleg még évekig várat magára.

Az év elején a Mumtalakat megszerezte a szaúd-arábiai állami vagyonalap és az Ares Management, egy jelentős amerikai székhelyű pénzügyi befektető McLaren-részvényeit.

A közelmúltban a bahreini székhelyű alap a hírek szerint további 80 millió fontot injektált a vállalatba, amely az Artura szuperautót gyártja. A McLarent az Artura leszállításának késedelmei sújtották, amely – bár pozitív kritikákat kapott – egy sor műszaki fejlesztést igényelt.

A McLaren nem kívánt nyilatkozni a témában.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

8 perc ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

2 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

4 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

6 óra ago

Horner szerint a két erős versenyző miatt bukhatja a bajnokságot a McLaren

A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…

8 óra ago

Tsunoda nem pont azt hozta, amit ti vártatok

A 2025-ös Japán Nagydíj előtt az egyik legjelentősebb hír az volt, Liam Lawson és Yuki…

10 óra ago