Fotó: McLaren
A bahreini szuverén vagyonalap teljes tulajdonrészt szerez a McLaren Groupban, a globális ipari óriással való partnerség biztosítására irányuló hosszú távú tervek részeként.
A Sky News értesülései szerint a Mumtalakat, az Öböl-menti állam befektetési alapja a McLaren fennmaradó kisebbségi részvényeseivel való megállapodás küszöbén áll, hogy részvényeiket warrant-szerű eszközökké alakítsák át.
Az új szerződések gazdasági jogokat biztosítanának egy jövőbeli „likviditási esemény”, például a McLaren tőzsdei bevezetése esetén, de nem minősülnének részvényeknek.
A megállapodás értelmében a McLaren részvényeinek nagyjából 20%-át alakítanák át az új szerződésekre, és a bahreini állam maradna a Forma-1-es csapattulajdonos csoport egyetlen részvényese.
A McLaren Racingnek, a közvetlenül az F1-es és egyéb versenyüzletágaknak otthont adó részlegnek vannak saját külső részvényesei, miután a világjárvány idején tőkebevonás céljából kötöttek egy megállapodást.
A majd most aláírásra kerülő megállapodás egy bennfentes szerint azt hangsúlyozza, hogy Mumtalakat továbbra is bízik a McLaren irányításában, és továbbra is vezető szerepet tölt be.
A wokingi székhelyű vállalat bonyolult tőkeszerkezete az elmúlt években visszatartotta a globális autóipari csoportokat attól, hogy hosszú távú partnerséget alakítsanak ki vele.
A struktúra egyszerűsítése valószínűleg megnyitja az utat az elkövetkező években egy autóipari eredeti gyártóval (OEM) való technológiai partnerség előtt, mivel a McLaren hibrid és elektromos járművekkel foglalkozó vállalattá alakul át.
A bankárok évek óta emlegetik a McLaren tőzsdei bevezetésének lehetőségét, de mivel a McLarennek többször is szüksége volt arra, hogy magánrészvényeseihez forduljon finanszírozásért, és mivel az ellátási lánc kihívásai hátráltatták a vállalat talpra állását, a tőzsdei bevezetés valószínűleg még évekig várat magára.
Az év elején a Mumtalakat megszerezte a szaúd-arábiai állami vagyonalap és az Ares Management, egy jelentős amerikai székhelyű pénzügyi befektető McLaren-részvényeit.
A közelmúltban a bahreini székhelyű alap a hírek szerint további 80 millió fontot injektált a vállalatba, amely az Artura szuperautót gyártja. A McLarent az Artura leszállításának késedelmei sújtották, amely – bár pozitív kritikákat kapott – egy sor műszaki fejlesztést igényelt.
A McLaren nem kívánt nyilatkozni a témában.
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…
Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…
A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…
A 2025-ös Japán Nagydíj előtt az egyik legjelentősebb hír az volt, Liam Lawson és Yuki…