Fotó: Magenta Stills/Red Bull Content Pool
A világbajnok csapat karácsony előtt vetette alá az első 2024-es vázát a dinamikus homlokegyenest homologizációs tesztnek Cranfieldben, de a Red Bull orra nem nyelte el megfelelően az energiát, ami így a karosszériában is kárt okozott volna.
Milton Keynes-ben most azon dolgoztak, hogy az RB20-ast kikönnyítsék és még jobban a súlyhatárhoz közelítsék. A tesztet megismétlik egy további karbon réteggel, de az FIA által elrendelt gyárbezárás miatt az autó időzítését újra kell gondolni. A hír nagy kíváncsiságra adhat okot ezen fázisban, amikor az FIA szabályzat érvényben van. Ez azt jelenti, hogy az F1-es csapatok munkatársai szabadságon vannak, a gyárak pedig legalább az új év kezdetéig zárva vannak. A Red Bull pedig állítólag megbukott a frontális törésteszten a régóta várt RB20-as első példányával.
Az együléses versenyautó a rendkívüli RB19-es figyelemreméltó továbbfejlesztése lenne. elődjével Max Verstappen megnyerte harmadik pilóta-világbajnoki címét. A Milton Keynes-i csapat pedig 22 nagydíjon 21 sikert felsorakoztató konstruktőrök bajnoki címét gyűjtötte be.
A Red Bull tehát nem kapta meg a Nemzetközi Szövetségtől a homologizációs matricát a karosszériájára. Karácsony előtt megsemmisült a Cranfieldben zajló törésteszteken. Itt minden brit csapat dinamikai teszteknek veti alá az új autóját. Azt még nem tudni, hogy ez a „baleset” hátráltatja-e a világbajnok csapat menetrendjét. Eredetileg február 10-e körül tűzték volna ki az autó bemutatását: a pontos dátumot még nem tették hivatalossá, és a negatív törésteszt eredményétől függhet ez.
A Red Bullnak nem idegenek az ilyen problémák. A cég „filozófiája” az, hogy a végletekig feszegetik a határokat. Kockáztatják, hogy nem mennek át a frontális teszten, hogy a lehető legkönnyebb orr és váz legyen. Gyakran csak egy karbonréteg hozzáadásával teljesítik az FIA biztonsági határértékeit, hogy egy heves frontális ütközés esetén elnyeljék az energiát.
A spekulációk szerint elképzelhető, hogy a súlygyarapítás érdekében az RB20-as orra rövidebb, vagy üregesebb lesz, tekintve, hogy a világbajnok autó még a 798 kg-os határérték felett volt, Adrian Newey pedig a határérték alá akar menni a Milton Keynes-i új alkotásával. Nyilván a világbajnok csapat már megtette az ellenlépéseket, de a tevékenység leállítása azzal a kockázattal jár, hogy ez az autó jóváhagyására is kihatással lesz. A 2-es számú alváznak is hamarosan homologizációra kell mennie: a többi csapat pedig csak reménykedhet, hogy a Pierre Waché által irányított tökéletes rendszerben is lehetnek… repedések.
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…