Categories: F1

A Red Bull nem akarja, hogy Verstappen PR-robottá váljon

Verstappen tavaly több ponton is szókimondóbbá vált, a legutóbbi Las Vegas-i Nagydíjon éles kritikával bírt, amely szerinte túlságosan a szórakoztatás irányába terelte az F1-et, és eltávolodott a sportos elemtől.

A háromszoros világbajnok vegasi értékelését és azt, hogy általában véve nem lelkesedik az utcai pályákért, sok Forma-1-rajongó jól fogadta, még akkor is, ha a száguldó cirkusz maga, kevésbé mulatott az új eseményét ért bírálaton. Csapatfőnöke, Horner szerint ugyanakkor Verstappen nyers őszintesége értékelendő, hiszen nem akarja, hogy a versenyzői „robotok” legyenek. A Motorsport.com-nak beszélt erről:

„Hiszünk abban, hogy a pilótáinknak szabad kezet adunk a választás szabadságában. Ők nem robotok, ők nem robotok. van saját véleményük. Maxnak pedig világbajnokként van hangja, és nem korlátozzuk őt abban, hogy kötelező PR-véleményt mondjon. Ő egy igen őszinte, fiatal srác, és elmondja, miképp látja a dolgokat. Szerintem ez kifejezetten üdítő.”

Horner nem hiszi, hogy Verstappen, aki 17 évesen mutatkozott be a királykategóriában, és 18 évesen nyerte meg első versenyét, egyébként sokat változott az évek alatt. Így poénkodott tovább Horner:

„Szerintem azért változik, mert némileg érik, mostanában kicsit több az arcszőrzete. De nem, a lényeg, hogy önmaga maradt. Beszáll, vezeti az autót, és a gumit is leradírozza róla. Nem kedveli a Forma-1-et körülvevő felhajtást, de soha nem is élvezte. Profi módon végzi a feladatát. Egyszerűen csak egy igazi versenyző, aki a földön áll. És ha éppen nem itt versenyez, akkor GT-autót vezet, vagy online szimulátorozik. Él és élvezi ezt.”

Horner azonban utalt rá, hogy a tapasztalata előny Verstappennek, aki 2023 22 nagydíjából 19-et megnyert, több türelmet és „kiemelkedő” kontrollt mutatott a versenyek közben, levetkőzve a tinédzserkori vakmerőbb képét, amikor hajlamosabb volt az első körös balesetekre:

„Ha megnézzük, hogy mennyire uralja a versenyeket, hogyan értelmezi a futamokat, és milyen a gumikezelése: akkor kiemelkedő. És csak használja azt a tapasztalatot, amit 2023-ban, tavaly vagy 2021-ben szerzett. Sok esetben, az első kanyarokban abszolút visszafogottabb volt, mint pályafutása korábbi időszakában. Az időzítése kiváló. Ahogyan a versenyeket végigjátszotta, nem kapkodott, hogy mindent az első pár körben végigcsináljon, hanem felépítette az útját egy futamon át.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Megbüntették Strollt az első szabadedzéses ámokfutásáért

Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…

38 perc ago

Túl hollywoodi, vagy pont jó az arány? Ez az F1-es pilóták reakciója az F1-filmre!

A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…

2 óra ago

Bár elégedetlen, de Leclerc nyitott az élen haza versenyhétvégéjén, Monacóban

Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a Monacói Nagydíj első szabadedzésén. Alig, hogy megkezdődött a gyakorlás,…

3 óra ago

Verstappen szerint az új kétkiállásos szabály kaotikus monacói futamhoz vezethet

Max Verstappen figyelmeztetett, hogy a vasárnapi Monacói Nagydíj "igazán őrült” versenyt eredményezhet, miután a csapatok…

4 óra ago

Nem is annyira vészes kajaárak várnak idén a rajongókra Monacóban

Van-e csillogóbb versenyhétvége a Monacói Nagydíjnál? A pompázatos Monte-Carlo utcáin, a pálya a Port Hercules…

5 óra ago

Napi cuki: Magával vitte kislányát a monacói paddokba egy F1-es versenyző

"Ryo 2025-ben is életben tartja a Haasdad [Haasapuka] örökséget" – írta a Haas F1-es csapat…

6 óra ago