Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Verstappen tavaly több ponton is szókimondóbbá vált, a legutóbbi Las Vegas-i Nagydíjon éles kritikával bírt, amely szerinte túlságosan a szórakoztatás irányába terelte az F1-et, és eltávolodott a sportos elemtől.
A háromszoros világbajnok vegasi értékelését és azt, hogy általában véve nem lelkesedik az utcai pályákért, sok Forma-1-rajongó jól fogadta, még akkor is, ha a száguldó cirkusz maga, kevésbé mulatott az új eseményét ért bírálaton. Csapatfőnöke, Horner szerint ugyanakkor Verstappen nyers őszintesége értékelendő, hiszen nem akarja, hogy a versenyzői „robotok” legyenek. A Motorsport.com-nak beszélt erről:
„Hiszünk abban, hogy a pilótáinknak szabad kezet adunk a választás szabadságában. Ők nem robotok, ők nem robotok. van saját véleményük. Maxnak pedig világbajnokként van hangja, és nem korlátozzuk őt abban, hogy kötelező PR-véleményt mondjon. Ő egy igen őszinte, fiatal srác, és elmondja, miképp látja a dolgokat. Szerintem ez kifejezetten üdítő.”
Horner nem hiszi, hogy Verstappen, aki 17 évesen mutatkozott be a királykategóriában, és 18 évesen nyerte meg első versenyét, egyébként sokat változott az évek alatt. Így poénkodott tovább Horner:
„Szerintem azért változik, mert némileg érik, mostanában kicsit több az arcszőrzete. De nem, a lényeg, hogy önmaga maradt. Beszáll, vezeti az autót, és a gumit is leradírozza róla. Nem kedveli a Forma-1-et körülvevő felhajtást, de soha nem is élvezte. Profi módon végzi a feladatát. Egyszerűen csak egy igazi versenyző, aki a földön áll. És ha éppen nem itt versenyez, akkor GT-autót vezet, vagy online szimulátorozik. Él és élvezi ezt.”
Horner azonban utalt rá, hogy a tapasztalata előny Verstappennek, aki 2023 22 nagydíjából 19-et megnyert, több türelmet és „kiemelkedő” kontrollt mutatott a versenyek közben, levetkőzve a tinédzserkori vakmerőbb képét, amikor hajlamosabb volt az első körös balesetekre:
„Ha megnézzük, hogy mennyire uralja a versenyeket, hogyan értelmezi a futamokat, és milyen a gumikezelése: akkor kiemelkedő. És csak használja azt a tapasztalatot, amit 2023-ban, tavaly vagy 2021-ben szerzett. Sok esetben, az első kanyarokban abszolút visszafogottabb volt, mint pályafutása korábbi időszakában. Az időzítése kiváló. Ahogyan a versenyeket végigjátszotta, nem kapkodott, hogy mindent az első pár körben végigcsináljon, hanem felépítette az útját egy futamon át.”
Pepita, avagy "kockás zászlós" tortát sütni motorsport rajongóknak közel sem nehéz feladat! Elárulom, hogy csináld!…
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…