Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Verstappen tavaly több ponton is szókimondóbbá vált, a legutóbbi Las Vegas-i Nagydíjon éles kritikával bírt, amely szerinte túlságosan a szórakoztatás irányába terelte az F1-et, és eltávolodott a sportos elemtől.
A háromszoros világbajnok vegasi értékelését és azt, hogy általában véve nem lelkesedik az utcai pályákért, sok Forma-1-rajongó jól fogadta, még akkor is, ha a száguldó cirkusz maga, kevésbé mulatott az új eseményét ért bírálaton. Csapatfőnöke, Horner szerint ugyanakkor Verstappen nyers őszintesége értékelendő, hiszen nem akarja, hogy a versenyzői „robotok” legyenek. A Motorsport.com-nak beszélt erről:
„Hiszünk abban, hogy a pilótáinknak szabad kezet adunk a választás szabadságában. Ők nem robotok, ők nem robotok. van saját véleményük. Maxnak pedig világbajnokként van hangja, és nem korlátozzuk őt abban, hogy kötelező PR-véleményt mondjon. Ő egy igen őszinte, fiatal srác, és elmondja, miképp látja a dolgokat. Szerintem ez kifejezetten üdítő.”
Horner nem hiszi, hogy Verstappen, aki 17 évesen mutatkozott be a királykategóriában, és 18 évesen nyerte meg első versenyét, egyébként sokat változott az évek alatt. Így poénkodott tovább Horner:
„Szerintem azért változik, mert némileg érik, mostanában kicsit több az arcszőrzete. De nem, a lényeg, hogy önmaga maradt. Beszáll, vezeti az autót, és a gumit is leradírozza róla. Nem kedveli a Forma-1-et körülvevő felhajtást, de soha nem is élvezte. Profi módon végzi a feladatát. Egyszerűen csak egy igazi versenyző, aki a földön áll. És ha éppen nem itt versenyez, akkor GT-autót vezet, vagy online szimulátorozik. Él és élvezi ezt.”
Horner azonban utalt rá, hogy a tapasztalata előny Verstappennek, aki 2023 22 nagydíjából 19-et megnyert, több türelmet és „kiemelkedő” kontrollt mutatott a versenyek közben, levetkőzve a tinédzserkori vakmerőbb képét, amikor hajlamosabb volt az első körös balesetekre:
„Ha megnézzük, hogy mennyire uralja a versenyeket, hogyan értelmezi a futamokat, és milyen a gumikezelése: akkor kiemelkedő. És csak használja azt a tapasztalatot, amit 2023-ban, tavaly vagy 2021-ben szerzett. Sok esetben, az első kanyarokban abszolút visszafogottabb volt, mint pályafutása korábbi időszakában. Az időzítése kiváló. Ahogyan a versenyeket végigjátszotta, nem kapkodott, hogy mindent az első pár körben végigcsináljon, hanem felépítette az útját egy futamon át.”
Nem úszta meg a büntetést Lance Stroll, aki Charles Leclerc-rel ütközött az első szabadedzésen. A…
A Forma-1-es mezőny meghívást kapott az új F1-es film zártkörű vetítésére a Monacói Nagydíj előtt.…
Charles Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak a Monacói Nagydíj első szabadedzésén. Alig, hogy megkezdődött a gyakorlás,…
Max Verstappen figyelmeztetett, hogy a vasárnapi Monacói Nagydíj "igazán őrült” versenyt eredményezhet, miután a csapatok…
Van-e csillogóbb versenyhétvége a Monacói Nagydíjnál? A pompázatos Monte-Carlo utcáin, a pálya a Port Hercules…
"Ryo 2025-ben is életben tartja a Haasdad [Haasapuka] örökséget" – írta a Haas F1-es csapat…