Categories: F1

A Red Bull nem akarja, hogy Verstappen PR-robottá váljon

Verstappen tavaly több ponton is szókimondóbbá vált, a legutóbbi Las Vegas-i Nagydíjon éles kritikával bírt, amely szerinte túlságosan a szórakoztatás irányába terelte az F1-et, és eltávolodott a sportos elemtől.

A háromszoros világbajnok vegasi értékelését és azt, hogy általában véve nem lelkesedik az utcai pályákért, sok Forma-1-rajongó jól fogadta, még akkor is, ha a száguldó cirkusz maga, kevésbé mulatott az új eseményét ért bírálaton. Csapatfőnöke, Horner szerint ugyanakkor Verstappen nyers őszintesége értékelendő, hiszen nem akarja, hogy a versenyzői „robotok” legyenek. A Motorsport.com-nak beszélt erről:

„Hiszünk abban, hogy a pilótáinknak szabad kezet adunk a választás szabadságában. Ők nem robotok, ők nem robotok. van saját véleményük. Maxnak pedig világbajnokként van hangja, és nem korlátozzuk őt abban, hogy kötelező PR-véleményt mondjon. Ő egy igen őszinte, fiatal srác, és elmondja, miképp látja a dolgokat. Szerintem ez kifejezetten üdítő.”

Horner nem hiszi, hogy Verstappen, aki 17 évesen mutatkozott be a királykategóriában, és 18 évesen nyerte meg első versenyét, egyébként sokat változott az évek alatt. Így poénkodott tovább Horner:

„Szerintem azért változik, mert némileg érik, mostanában kicsit több az arcszőrzete. De nem, a lényeg, hogy önmaga maradt. Beszáll, vezeti az autót, és a gumit is leradírozza róla. Nem kedveli a Forma-1-et körülvevő felhajtást, de soha nem is élvezte. Profi módon végzi a feladatát. Egyszerűen csak egy igazi versenyző, aki a földön áll. És ha éppen nem itt versenyez, akkor GT-autót vezet, vagy online szimulátorozik. Él és élvezi ezt.”

Horner azonban utalt rá, hogy a tapasztalata előny Verstappennek, aki 2023 22 nagydíjából 19-et megnyert, több türelmet és „kiemelkedő” kontrollt mutatott a versenyek közben, levetkőzve a tinédzserkori vakmerőbb képét, amikor hajlamosabb volt az első körös balesetekre:

„Ha megnézzük, hogy mennyire uralja a versenyeket, hogyan értelmezi a futamokat, és milyen a gumikezelése: akkor kiemelkedő. És csak használja azt a tapasztalatot, amit 2023-ban, tavaly vagy 2021-ben szerzett. Sok esetben, az első kanyarokban abszolút visszafogottabb volt, mint pályafutása korábbi időszakában. Az időzítése kiváló. Ahogyan a versenyeket végigjátszotta, nem kapkodott, hogy mindent az első pár körben végigcsináljon, hanem felépítette az útját egy futamon át.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

2 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

3 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

4 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

6 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

6 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

7 óra ago