Categories: F1

Minden idők tíz leggazdagabb Forma-1-es pilótája

A valaha volt leggazdagabb F1-es versenyzők között akad néhány modernkori nagyágyú és számos legenda is.

A száguldó cirkusz egy olyan sport, amely busásan díjazza a versenyzőit, amiről a monacói luxusingatlanok is tanúskodnak. Nem kevés pénz folyik be azokban a nagyszabású üzletekben sem, amelyekhez jelenlegi F1-es pilóták is kötődnek, és amelyeket a korábbi korszakok ikonjai is részt vesznek. A legnagyobb vagyonnal rendelkező Forma-1-es pilóták közül sokan sok-sok év alatt halmozták fel pénzeszközeiket. Alább minden idők leggazdagabb F1-es pilótái a GQ által idén becsült adatok szerint.

10. Alain Prost – 78 millió font

A francia tartotta a legtöbb F1-es nagydíjgyőzelem rekordját is, amíg pár évvel később Michael Schumacher meg nem döntötte azt. Prost négy világbajnoki címet nyert, de a karrierje tele volt ellentmondásokkal. Ayrton Sennával való rivalizálása pedig legendás.

9. Eddie Irvine – 93 millió font

Az északír 1993 és 2002 között versenyzett a királykategóriában, és 1999-ben a Ferrarit képviselve második lett. Irvine azota egy megasikeres ingatlanportfóliót is felépített, ami hozzájárult a vagyonához.

8. Mario Andretti – 101 millió font

Az olasz gyökerekkel rendelkező amerikai Forma-1-es, IndyCar, Daytona 500, NASCAR és sportkocsi-világbajnoki futamokat nyert. Az Andretti név visszatérhet még az F1-be, egy olyan csapat formájában, amelyet Mario fia, Michael irányít.

7. Sebastian Vettel – 109 millió font

A német négyszeres F1-es bajnok lett, miután a Red Bull első sikerszériájának élére állt a sportágban. Később a Ferrarival már nem sok örömet szerzett a pályán – de Vettel bankszámlájához azonban nagyban hozzájárult. Tavaly két szezon után befejezte F1-es pályafutását az Aston Martinnál, bár 2024-ben talán csábítanák versenyezni a hosszútávú világbajnokságba.

6. Jenson Button – 117 millió font

A 2009-es F1-es világbajnok hatalmas összegű szerződéssel rendelkezett, amíg a McLarennél volt, amelyhez a Brawnnal elért világbajnoki címe után csatlakozott. Buttonnak az F1-en kívül is számos üzleti érdekeltsége van, továbbá a Sky televízió műsorvezetőjeként is dolgozik.

5. Niki Lauda – 157 millió font

A legendás pilóta három F1-es bajnoki címet nyert, és leginkább a McLarennél és a Ferrarinál versenyzett. Emellett könyveket is írt, tulajdonolt majd eladott egy légitársaságot, és James Hunt mellett ő volt az ihletője a „Rush” című filmnek.

4. Kimi Räikkönen – 143 millió font

Egy borzasztóan jövedelmező szerződés, amikor először versenyzett a Ferrarinál, a Jégembert az F1-es keresők felsőházába emelte. Räikkönen ingatlanokba fektetett be, emellett a rali-világbajnokságon és a NASCAR-ban is versenyzett, most pedig csapatfőnök a motokrosszban.

3. Fernando Alonso – 204 millió font

Alonso még 2023-ban is erős teljesítményt nyújt, és az F1-ben eltöltött hosszú éveinek köszönheti a tetemes vagyonát. A kétszeres világbajnok nevezetesen a Renault, a Ferrari, a McLaren, az Alpine után most az Aston Martin versenyzője.

2. Lewis Hamilton – 223 millió font

A sokéves, jövedelmező F1-es szerződések – amelyeket hét világbajnoki címével igazolt – megdobták Hamilton bankszámláját. Az új szerződés, amelyet azért kötött, hogy még két évig a Mercedesnél maradjon, tovább növelte ezt. Az üzleti életben is jelentős befektetései vannak, többek között a Denver Broncosnál, és egy 100 millió fontot érő vegán hamburgereket gyártó cégnél is.

1. Michael Schumacher – 472 millió font

Az örök sportlegenda rekordot jelentő hét F1-es világbajnoki címével Hamilton ért fel. A Ferrarinál eltöltött időszaka legendás marad az F1-ben, de egyben az egyik leghosszabb periódus bármelyik sportoló részéről bármelyik csapatnál.

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

51 perc ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

3 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

5 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

7 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

8 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

9 óra ago