Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Bár a Forma-1-ben a nyereményalap nem publikus, néhány pénzügyi kimutatás alapján remek becslést lehet készíteni.
Az F1 által termelt profit felét a csapatok között osztják el, a legtöbbet természetesen a konstruktőri bajnokok kapják, mielőtt lejjebb osztanák tovább. Ezeket a kifizetéseket a Liberty Media 2017-es érkezése óta megnövelték, így biztosítják, hogy a jelenlegi Concorde Agreementben igazságosabban osszák el a pénzt. Ebben a cikkben pusztán a pénzdíjakról írunk. Vannak további bónuszok is.
Például széles körben ismert, hogy a Ferrari extra bónuszt kap, mert az első naptól kezdve jelen van a királykategóriában. Ez állítólag a nyereményalap 5%-a, ami évente körülbelül 50 millió dollárt jelent. Azok a csapatok, amelyek az elmúlt években már sikeresek voltak, szintén további bónuszt kapnak. A korábbi szabályok szerint a bajnok a nyereményalap 20%-át kapja meg, míg a 10. helyezett a 6%-át. Most a bajnokok a nyereményalapból 14%-át kapnak, míg a 10. helyezettek továbbra is 6%-ot.
Bár a pontos kifizetések nem ismertek, az interjúk és elemzések alapján mégis jól meg lehet becsülni a 2023-as pénzdíjakat. Az összes bónusz kifizetése után nagyjából egymilliárd dollárnyi nyeremény marad, amit szét kell osztani az istállók között.
Természetesen a Red Bull az az alakulat, amelyiknél a legtöbb pénzdíj maradt a tavalyi szezon után. Max Verstappen egymaga gondoskodott arról, hogy a bajnoki cím az övék legyen, mintegy 140 millió dollárnyi pénzdíjjal együtt. A Haas csak 60 millió dollárt gyűjtött be a csalódást keltő idényével, amelyben a tizedik helyen végeztek. A többi 800 millió dollár pedig az alábbiak szerint oszlik meg:
Helyezés | Csapat | Becsült nyereményalap összeg |
1. | Red Bull | 140 millió dollár |
2. | Mercedes | 131 millió dollár |
3. | Ferrari | 122 millió dollár |
4. | McLaren | 113 millió dollár |
5. | Aston Martin | 103 millió dollár |
6. | Alpine | 95 millió dollár |
7. | Williams | 87 millió dollár |
8. | AlphaTauri | 78 millió dollár |
9. | Alfa Romeo | 69 millió dollár |
10. | Haas | 60 millió dollár |
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…
Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…
A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…
A 2025-ös Japán Nagydíj előtt az egyik legjelentősebb hír az volt, Liam Lawson és Yuki…