Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner teljes mértékben arra számít, hogy a régi mondás, mely szerint „az utánzás a hízelgés legőszintébb formája” igaz lesz a 2024-es F1-es szezonra.
Az RB19-cel a Red Bull a Forma-1 történetének legsikeresebb autóját készítette el, mivel 22-ből 21 nagydíjat megnyert. Horner elismerte, hogy még a háromszoros bajnok Max Verstappen is „elérzékenyült” a rádión keresztül, amikor a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj végén megtette utolsó körét az autóval. A csapatfőnök kitart amellett, hogy a következő idényben nem ismétlődik meg az idei év. Szerinte a jelenlegi talajhatású aerodinamikai szabályok szerint a fejlesztés „egyre csökkenő hozamú”. Az 50 éves szakember arra is számít, hogy a következő szezon március elején, Bahreinben megrendezésre kerülő szezonnyitón csapata több riválisa is feltűnően hasonlít majd az RB19-esre. Horner bizonyos médiának, köztük a Speedcafe-nak nyilatkozott erről:
„Ez egy igen különleges időszak volt a csapatnak, és remélhetőleg ezt a lendületet át tudjuk vinni a jövő évre. Ugyanakkor teljes mértékben számítok arra, hogy a stabil szabályok mellett csökkenő eredményeket fogunk elérni, mert úgy gondolom, hogy gyorsabban jutottunk el a csúcsra, mint mások. A mezőny összébb fog zárni, és nekünk nehéz megmondani, hogy ki lesz az, aki utol ér. A McLaren lenne az? A Ferrari lesz az? Esetleg a Mercedes? Állandóan változik ez mögöttünk, de teljesen erre számítunk 2024-ben.”
A Red Bull dominanciája miatt közismert, hogy az istálló a többieknél korábban kezdhette el a jövő évi autó fejlesztését. Verstappen személyében pedig olyan pilótájuk van, aki a legjobbja a szakmának. Arra a kérdésre, hogy a Red Bull miért is ne tudná folytatni ezt a formát 2024-ben, Horner így felelt:
„Mindig van egy reset, amikor a következő évbe lépünk. Meggyőződésem, hogy sokkal több olyan autót fogunk látni, amely talán az RB19-re (és annak filozófiájára) hasonlít majd a következő évben. Ez megkerülhetetlen, hogy így legyen. Ha ebben a szakmában egy helyben topogsz, hajlamos vagy visszafelé haladni. Szerintem mi gyorsabban felértünk ezen a görbén, mint mások, de ahogy mondtam, a csökkenő eredményesség törvényébe ütközünk.”
Horner kijelentette, hogy már látja, hogy ez bekövetkezik, amin nem segít a szélcsatorna és a CFD korlátozás, elsősorban a konstruktőri bajnokság megnyerése miatt, valamint a teljes rajtrácsra erre engedélyezett időskála csúsztatása. Továbbá a Red Bullt a 2021-es költségvetési plafon átlépése miatt is megbüntették. Ez a szélcsatorna- és CFD-használat további, 12 hónapig tartó, októberben véget érő korlátozását eredményezte. Horner megerősítette, hogy az RB20 inkább evolúció lesz, nem pedig forradalmi:
„Természetesen a szélcsatornában eltöltött idő hiánya miatt, még ha hamar is álltunk át, a gyakorlatban még mindig kevesebb időnk volt, mint nagyon sok ellenfelünknek. Így igen takarékosnak és szelektívnek kellett lennünk, hogy hol alkalmazzuk ezt az időt az RB20-nál, amely megpróbál majd a 19-es erősségeire építeni. Minden területét újragondoltunk az autónak. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy önelégültek legyünk, így az autó nagyon is egy téma evolúciója. Nem találjuk fel újra a kereket, az elmúlt 12 hónapban nagyon is egyértelmű volt a mérnöki útvonalunk.”
A legfrissebb szóbeszéd szerint az Aston Martin (is) érdeklődik a Mercedes versenyzője, George Russell iránt…
Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…
Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…