Fotó: Caterham F1 Team
Emlékeztek a 10 évvel ezelőtti, 2014-es Forma-1-es autókra? Szinte egytől egyig mind ronda volt, legalábbis az orruk tekintetében biztosan. De ha ronda nem is, minimum megmosolyogtató. Legtöbbjük gúnyneve ugyanis „p*csorrú” lett magyarul, míg a nemzetközi sajtó a „dildó” kifejezést használta.
Ilyen „hegyes” orrot kapott abban az évben a McLaren, a Force India, a Toro Rosso, a Sauber és a Caterham, valamint enyhén visszafogottabban a Marussia, és a Williams. Mindeközben a Ferrari orra morzsaporszívóra emlékeztetett, a Lotusé perig nyárs villára. A Mercedes és a Red Bull orra ezekhez képest egészen esztétikus volt.
De miért volt akkor szinte minden autó ilyen… nem szép? Természetesen ez az akkori szabálymódosítások eredménye lett, amelyek előírták, hogy az autók orrának vége 265 mm-rel alacsonyabb legyen, mint korábban. Így aztán az aerodinamikusoknak ezzel kellett kalkulálniuk, és nyilvánvalóan arra jutottak, hogy inkább legyen ronda, de cserébe hatékony.
Mivel csak az orr legelső részének kellett megfelelnie az új előírásoknak, elég radikális megoldások születtek annak érdekében, hogy a szabályoknak is megfeleljenek, de közben maximalizálják az aerodinamikai funkcionalitást.
Mutatjuk milyen megoldások születtek:
Embed from Getty Images
Embed from Getty Images
Embed from Getty Images
Embed from Getty Images
Fernando Alonso elmagyarázta, hogy mi a fő probléma az idei Aston Martinnal, miután a második…
A Honda Racing állítólag megpróbálja leszerződtetni Pedro Acostát. Az ajánlat egy hároméves szerződés, amelynek összértéke…
Charles Leclerc a negyedik helyen végzett a Bahreini Nagydíjon, de szerinte a Ferrari tempója, még…
A 365 Oldtimer Múzeum Budapesten az egyik komforthelyem. Még két éve se nyílt meg, de…
Lewis Hamilton elárulta, hogy elbeszélgetett önmagával, hogy kikecmeregjen a Bahreini Nagydíj időmérője utáni uralkodó demotiváló…
Sok mindenben hasonlít Marc Márquez és Valentino Rossi, de egy tekintetben nem fogja követni a…