Motorsportol.hu
2025. június 7, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Ezért rossz hír a Red Bull elbukott töréstesztje a versenytársaknak

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.01.08.
Ezért rossz hír a Red Bull elbukott töréstesztje a versenytársaknak

Fotó: Getty Images/Red Bull Content Pool

Az elmúlt hetekben sok szó esett a Red Bull „sikertelen” töréstesztjéről, pedig ez egyáltalán nem kell, hogy rossz hír legyen a Milton Keynes-i székhelyű csapatnak. Sőt, ez akár egy nagyon jó jel is lehet az új idény előtt.

Miből is áll pontosan az a törésteszt? Annak érdekében, hogy a Forma-1-ben a biztonsági előírások magas szinten maradjanak, a csapatoknak minden évben töréstesztnek kell alávetniük a konstrukcióikat. Amennyiben egy istálló megbukik a teszten, az a váz nem vehet részt a versenyeken. A szerkezetet mind az első ütközés, mind a hátsó ütközés, valamint az oldalütközés biztonsága szempontjából is tesztelik. A sebesség általában 36 és 54 km/h között behatárolt. Ez a sebességtartomány adja a legpontosabb eredményeket, amikor arról van szó, hogy a váz hogyan nyeli el az ütközést.

Ez is érdekelhet

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

2025.06.06.
Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

2025.06.06.

A pilóta úgynevezett túlélőcellájának mindig teljesen épnek kell maradnia, és például egy frontális ütközés esetén a versenyzőt az ütközéstől számított 0,03 másodpercen belül nem szabad 60 G-nél nagyobb erőhatásnak kitenni. Összesen nagyjából 20 vizsgálatot végeznek el.

A Red Bull új autójának első töréstesztje állítólag rosszul sikerült, ami nagy vihart kavart. Amikor Helmut Markót kérdezték erről, a Red Bull motorsport-tanácsadója így felelt:

„Ha az első törésteszten átmentünk volna, az pont, hogy probléma lenne, akkor nem teljesítettünk volna jól!”

És ebben van egy fontos részigazság. A súly kulcsfontosságú tényező a töréstesztek alatt. Minél nehezebb az autó, annál jobban elnyeli a váz az ütközést. Tehát ha kockáztatni akarsz az új autód súlyával, akkor a jobb köridőkre való törekvés érdekében egyszer megbukhatsz a törésteszten. Ez a múltban többször is megesett, következmények nélkül. Ez újra csak azt mutatja, hogy a Red Bull nem tétlenkedett az elmúlt félév dominanciája után. A csapat 21 győzelem és mindkét világbajnoki cím után még nem telítődött, és vitathatatlanul újabb kockázatokat vállal az RB20-assal.

A fölényt hozó RB19 fejlesztését hamar leállították, ami után a fókusz a 2024-es évre került. A „sikertelen” törésteszt körüli pletykák azt igazolják, hogy a Red Bull megint a határokat feszegeti a jelenlegi szabályokon belül, és készen állnak arra, hogy ebben a szezonban is legyőzzék a konkurenciát.

Természetesen a Red Bull még az új idény előtt átesik egy törésteszten, de nyilván az ellenfelek gyanakodva figyelik a fejleményeket. A Forma-1-ben a z egy helyben toporgás visszalépés, és a jelenlegi talajhatású szabályokon belül nehezebb fejleszteni az autót. Tehát kockázatot kell vállalni.

Azt persze csak a Bahreini Nagydíjon fogjuk valójában látni, hogy a Red Bull mit talált ki és tervezett. Mindenesetre a jelenlegi fejlesztéseiket nagy figyelem övezi. Vajon az RB20 egy új betontorpedó lesz, vagy éles versenyt láthatunk majd? Ennek megválaszolására még kicsit várnunk kell.

Olasz sajtó: A Red Bull állítólag megbukott az RB20 frontális töréstesztjén!

Tags: Bahreini NagydíjF1Forma-1Helmut MarkoMilton KeynesRed Bull Racingtörésteszt
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Mely bajnokságokat követed az alábbiak közül rendszeresen?
142 Szavazat · 342 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

    Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bottas válaszolt az Aston Martin csapatának, hogy beülne-e a sérült Stroll helyére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az őrjöngő Stroll több mint 5 milliós versenyfelszerelést tett tönkre az Aston Martin garázsában

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Verstappen lemaradt, új név a pontszerzők között!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.