Categories: F1

Ezért rossz hír a Red Bull elbukott töréstesztje a versenytársaknak

Az elmúlt hetekben sok szó esett a Red Bull „sikertelen” töréstesztjéről, pedig ez egyáltalán nem kell, hogy rossz hír legyen a Milton Keynes-i székhelyű csapatnak. Sőt, ez akár egy nagyon jó jel is lehet az új idény előtt.

Miből is áll pontosan az a törésteszt? Annak érdekében, hogy a Forma-1-ben a biztonsági előírások magas szinten maradjanak, a csapatoknak minden évben töréstesztnek kell alávetniük a konstrukcióikat. Amennyiben egy istálló megbukik a teszten, az a váz nem vehet részt a versenyeken. A szerkezetet mind az első ütközés, mind a hátsó ütközés, valamint az oldalütközés biztonsága szempontjából is tesztelik. A sebesség általában 36 és 54 km/h között behatárolt. Ez a sebességtartomány adja a legpontosabb eredményeket, amikor arról van szó, hogy a váz hogyan nyeli el az ütközést.

A pilóta úgynevezett túlélőcellájának mindig teljesen épnek kell maradnia, és például egy frontális ütközés esetén a versenyzőt az ütközéstől számított 0,03 másodpercen belül nem szabad 60 G-nél nagyobb erőhatásnak kitenni. Összesen nagyjából 20 vizsgálatot végeznek el.

A Red Bull új autójának első töréstesztje állítólag rosszul sikerült, ami nagy vihart kavart. Amikor Helmut Markót kérdezték erről, a Red Bull motorsport-tanácsadója így felelt:

„Ha az első törésteszten átmentünk volna, az pont, hogy probléma lenne, akkor nem teljesítettünk volna jól!”

És ebben van egy fontos részigazság. A súly kulcsfontosságú tényező a töréstesztek alatt. Minél nehezebb az autó, annál jobban elnyeli a váz az ütközést. Tehát ha kockáztatni akarsz az új autód súlyával, akkor a jobb köridőkre való törekvés érdekében egyszer megbukhatsz a törésteszten. Ez a múltban többször is megesett, következmények nélkül. Ez újra csak azt mutatja, hogy a Red Bull nem tétlenkedett az elmúlt félév dominanciája után. A csapat 21 győzelem és mindkét világbajnoki cím után még nem telítődött, és vitathatatlanul újabb kockázatokat vállal az RB20-assal.

A fölényt hozó RB19 fejlesztését hamar leállították, ami után a fókusz a 2024-es évre került. A „sikertelen” törésteszt körüli pletykák azt igazolják, hogy a Red Bull megint a határokat feszegeti a jelenlegi szabályokon belül, és készen állnak arra, hogy ebben a szezonban is legyőzzék a konkurenciát.

Természetesen a Red Bull még az új idény előtt átesik egy törésteszten, de nyilván az ellenfelek gyanakodva figyelik a fejleményeket. A Forma-1-ben a z egy helyben toporgás visszalépés, és a jelenlegi talajhatású szabályokon belül nehezebb fejleszteni az autót. Tehát kockázatot kell vállalni.

Azt persze csak a Bahreini Nagydíjon fogjuk valójában látni, hogy a Red Bull mit talált ki és tervezett. Mindenesetre a jelenlegi fejlesztéseiket nagy figyelem övezi. Vajon az RB20 egy új betontorpedó lesz, vagy éles versenyt láthatunk majd? Ennek megválaszolására még kicsit várnunk kell.

Vámosi Péter

Recent Posts

George Russell lebetegedett, ma a szállodában marad

A Mercedes megerősítette, hogy George Russell betegség miatt kihagyja az Azerbajdzsán Nagydíj médianapját, hogy pihenjen…

57 perc ago

Kilencszeres világbajnok lesz Marc Márquez Motegiben, ha bizonyos feltételek teljesülnek

A jövő héten elkezdi ázsiai túráját a MotoGP, ahol egy fontos ügy végére kerülhet pont.…

2 óra ago

Verstappen elindul egy 24 órás versenyen, amelytől eltiltotta még Marko pár éve!

A Red Bull Racing vezető tanácsadója, Helmut Marko hivatalosan is bejelentette, hogy Max Verstappen indul…

4 óra ago

„Szörnyű Totóval tárgyalni” – Russell is megszenved a szerződéshosszabbítással

Nico Rosberg véleményt nyilvánított George Russell mercedeses szerződésének helyzetéről.  A Forma-1 2016-os világbajnoka részletesen elmondta,…

6 óra ago

Ex-F1-esek villanyozták fel a hangulatot az első szegedi E Street Parade-en!

Sébastien Buemi nem először jár Szegeden, Nick Heidfeld viszont igen, és mindkét ex-F1 pilóta az…

16 óra ago

Hamilton a rajongóit buzdítja Gáza kapcsán: „Nem állhatunk tétlenül”

Lewis Hamilton segítséget kért Gázának, ismét felhívva a figyelmet a palesztin helyzetre, és kijelentve, hogy…

18 óra ago