Categories: F1

Ezért rossz hír a Red Bull elbukott töréstesztje a versenytársaknak

Az elmúlt hetekben sok szó esett a Red Bull „sikertelen” töréstesztjéről, pedig ez egyáltalán nem kell, hogy rossz hír legyen a Milton Keynes-i székhelyű csapatnak. Sőt, ez akár egy nagyon jó jel is lehet az új idény előtt.

Miből is áll pontosan az a törésteszt? Annak érdekében, hogy a Forma-1-ben a biztonsági előírások magas szinten maradjanak, a csapatoknak minden évben töréstesztnek kell alávetniük a konstrukcióikat. Amennyiben egy istálló megbukik a teszten, az a váz nem vehet részt a versenyeken. A szerkezetet mind az első ütközés, mind a hátsó ütközés, valamint az oldalütközés biztonsága szempontjából is tesztelik. A sebesség általában 36 és 54 km/h között behatárolt. Ez a sebességtartomány adja a legpontosabb eredményeket, amikor arról van szó, hogy a váz hogyan nyeli el az ütközést.

A pilóta úgynevezett túlélőcellájának mindig teljesen épnek kell maradnia, és például egy frontális ütközés esetén a versenyzőt az ütközéstől számított 0,03 másodpercen belül nem szabad 60 G-nél nagyobb erőhatásnak kitenni. Összesen nagyjából 20 vizsgálatot végeznek el.

A Red Bull új autójának első töréstesztje állítólag rosszul sikerült, ami nagy vihart kavart. Amikor Helmut Markót kérdezték erről, a Red Bull motorsport-tanácsadója így felelt:

„Ha az első törésteszten átmentünk volna, az pont, hogy probléma lenne, akkor nem teljesítettünk volna jól!”

És ebben van egy fontos részigazság. A súly kulcsfontosságú tényező a töréstesztek alatt. Minél nehezebb az autó, annál jobban elnyeli a váz az ütközést. Tehát ha kockáztatni akarsz az új autód súlyával, akkor a jobb köridőkre való törekvés érdekében egyszer megbukhatsz a törésteszten. Ez a múltban többször is megesett, következmények nélkül. Ez újra csak azt mutatja, hogy a Red Bull nem tétlenkedett az elmúlt félév dominanciája után. A csapat 21 győzelem és mindkét világbajnoki cím után még nem telítődött, és vitathatatlanul újabb kockázatokat vállal az RB20-assal.

A fölényt hozó RB19 fejlesztését hamar leállították, ami után a fókusz a 2024-es évre került. A „sikertelen” törésteszt körüli pletykák azt igazolják, hogy a Red Bull megint a határokat feszegeti a jelenlegi szabályokon belül, és készen állnak arra, hogy ebben a szezonban is legyőzzék a konkurenciát.

Természetesen a Red Bull még az új idény előtt átesik egy törésteszten, de nyilván az ellenfelek gyanakodva figyelik a fejleményeket. A Forma-1-ben a z egy helyben toporgás visszalépés, és a jelenlegi talajhatású szabályokon belül nehezebb fejleszteni az autót. Tehát kockázatot kell vállalni.

Azt persze csak a Bahreini Nagydíjon fogjuk valójában látni, hogy a Red Bull mit talált ki és tervezett. Mindenesetre a jelenlegi fejlesztéseiket nagy figyelem övezi. Vajon az RB20 egy új betontorpedó lesz, vagy éles versenyt láthatunk majd? Ennek megválaszolására még kicsit várnunk kell.

Vámosi Péter

Recent Posts

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…

23 perc ago

Jöhet egy újraegyesülés Rossi és korábbi tanítványa között?

Vannak bizonyos pletykák, miszerint Valentino Rossi és egykori tanítványa, Nicoló Bulega újra egymás útjába kerülhetnek…

1 óra ago

Letörölte a versenyző a közösségi oldalakat a telefonjáról, az F1, F2 és F3 közös közleményt adott ki

Több az FIA felügyelete alatt álló bajnokság is közösen ítélte el a közösségi oldalakon zajló…

2 óra ago

Változtat is, meg nem is az egyik szabályon az FIA a következő versenytől

Kiértékelte a Spanyol Nagydíjon elvégzett teszteket az FIA, így módosított az eredeti elképzelésén. Meglepő módon…

3 óra ago

Bottas felajánlotta magát a Red Bullnak

Továbbra is problémát jelent a Red Bullnak, hogy megtalálja azt a versenyzőt, aki Verstappen oldalán…

5 óra ago

F1-es puzzle, nehezített terep: 130 darabból rakhatod ki a mezőny 21. tagját

A mai puzzle már az ebben a hónapban a mozikba kerülő F1-es filmre (F1: The…

7 óra ago