Fotó: Getty Images/Red Bull Content Pool
Az elmúlt hetekben sok szó esett a Red Bull „sikertelen” töréstesztjéről, pedig ez egyáltalán nem kell, hogy rossz hír legyen a Milton Keynes-i székhelyű csapatnak. Sőt, ez akár egy nagyon jó jel is lehet az új idény előtt.
Miből is áll pontosan az a törésteszt? Annak érdekében, hogy a Forma-1-ben a biztonsági előírások magas szinten maradjanak, a csapatoknak minden évben töréstesztnek kell alávetniük a konstrukcióikat. Amennyiben egy istálló megbukik a teszten, az a váz nem vehet részt a versenyeken. A szerkezetet mind az első ütközés, mind a hátsó ütközés, valamint az oldalütközés biztonsága szempontjából is tesztelik. A sebesség általában 36 és 54 km/h között behatárolt. Ez a sebességtartomány adja a legpontosabb eredményeket, amikor arról van szó, hogy a váz hogyan nyeli el az ütközést.
A pilóta úgynevezett túlélőcellájának mindig teljesen épnek kell maradnia, és például egy frontális ütközés esetén a versenyzőt az ütközéstől számított 0,03 másodpercen belül nem szabad 60 G-nél nagyobb erőhatásnak kitenni. Összesen nagyjából 20 vizsgálatot végeznek el.
A Red Bull új autójának első töréstesztje állítólag rosszul sikerült, ami nagy vihart kavart. Amikor Helmut Markót kérdezték erről, a Red Bull motorsport-tanácsadója így felelt:
„Ha az első törésteszten átmentünk volna, az pont, hogy probléma lenne, akkor nem teljesítettünk volna jól!”
És ebben van egy fontos részigazság. A súly kulcsfontosságú tényező a töréstesztek alatt. Minél nehezebb az autó, annál jobban elnyeli a váz az ütközést. Tehát ha kockáztatni akarsz az új autód súlyával, akkor a jobb köridőkre való törekvés érdekében egyszer megbukhatsz a törésteszten. Ez a múltban többször is megesett, következmények nélkül. Ez újra csak azt mutatja, hogy a Red Bull nem tétlenkedett az elmúlt félév dominanciája után. A csapat 21 győzelem és mindkét világbajnoki cím után még nem telítődött, és vitathatatlanul újabb kockázatokat vállal az RB20-assal.
A fölényt hozó RB19 fejlesztését hamar leállították, ami után a fókusz a 2024-es évre került. A „sikertelen” törésteszt körüli pletykák azt igazolják, hogy a Red Bull megint a határokat feszegeti a jelenlegi szabályokon belül, és készen állnak arra, hogy ebben a szezonban is legyőzzék a konkurenciát.
Természetesen a Red Bull még az új idény előtt átesik egy törésteszten, de nyilván az ellenfelek gyanakodva figyelik a fejleményeket. A Forma-1-ben a z egy helyben toporgás visszalépés, és a jelenlegi talajhatású szabályokon belül nehezebb fejleszteni az autót. Tehát kockázatot kell vállalni.
Azt persze csak a Bahreini Nagydíjon fogjuk valójában látni, hogy a Red Bull mit talált ki és tervezett. Mindenesetre a jelenlegi fejlesztéseiket nagy figyelem övezi. Vajon az RB20 egy új betontorpedó lesz, vagy éles versenyt láthatunk majd? Ennek megválaszolására még kicsit várnunk kell.
A Mercedes megerősítette, hogy George Russell betegség miatt kihagyja az Azerbajdzsán Nagydíj médianapját, hogy pihenjen…
A jövő héten elkezdi ázsiai túráját a MotoGP, ahol egy fontos ügy végére kerülhet pont.…
A Red Bull Racing vezető tanácsadója, Helmut Marko hivatalosan is bejelentette, hogy Max Verstappen indul…
Nico Rosberg véleményt nyilvánított George Russell mercedeses szerződésének helyzetéről. A Forma-1 2016-os világbajnoka részletesen elmondta,…
Sébastien Buemi nem először jár Szegeden, Nick Heidfeld viszont igen, és mindkét ex-F1 pilóta az…
Lewis Hamilton segítséget kért Gázának, ismét felhívva a figyelmet a palesztin helyzetre, és kijelentve, hogy…