Categories: F1

Ezért rossz hír a Red Bull elbukott töréstesztje a versenytársaknak

Az elmúlt hetekben sok szó esett a Red Bull „sikertelen” töréstesztjéről, pedig ez egyáltalán nem kell, hogy rossz hír legyen a Milton Keynes-i székhelyű csapatnak. Sőt, ez akár egy nagyon jó jel is lehet az új idény előtt.

Miből is áll pontosan az a törésteszt? Annak érdekében, hogy a Forma-1-ben a biztonsági előírások magas szinten maradjanak, a csapatoknak minden évben töréstesztnek kell alávetniük a konstrukcióikat. Amennyiben egy istálló megbukik a teszten, az a váz nem vehet részt a versenyeken. A szerkezetet mind az első ütközés, mind a hátsó ütközés, valamint az oldalütközés biztonsága szempontjából is tesztelik. A sebesség általában 36 és 54 km/h között behatárolt. Ez a sebességtartomány adja a legpontosabb eredményeket, amikor arról van szó, hogy a váz hogyan nyeli el az ütközést.

A pilóta úgynevezett túlélőcellájának mindig teljesen épnek kell maradnia, és például egy frontális ütközés esetén a versenyzőt az ütközéstől számított 0,03 másodpercen belül nem szabad 60 G-nél nagyobb erőhatásnak kitenni. Összesen nagyjából 20 vizsgálatot végeznek el.

A Red Bull új autójának első töréstesztje állítólag rosszul sikerült, ami nagy vihart kavart. Amikor Helmut Markót kérdezték erről, a Red Bull motorsport-tanácsadója így felelt:

„Ha az első törésteszten átmentünk volna, az pont, hogy probléma lenne, akkor nem teljesítettünk volna jól!”

És ebben van egy fontos részigazság. A súly kulcsfontosságú tényező a töréstesztek alatt. Minél nehezebb az autó, annál jobban elnyeli a váz az ütközést. Tehát ha kockáztatni akarsz az új autód súlyával, akkor a jobb köridőkre való törekvés érdekében egyszer megbukhatsz a törésteszten. Ez a múltban többször is megesett, következmények nélkül. Ez újra csak azt mutatja, hogy a Red Bull nem tétlenkedett az elmúlt félév dominanciája után. A csapat 21 győzelem és mindkét világbajnoki cím után még nem telítődött, és vitathatatlanul újabb kockázatokat vállal az RB20-assal.

A fölényt hozó RB19 fejlesztését hamar leállították, ami után a fókusz a 2024-es évre került. A „sikertelen” törésteszt körüli pletykák azt igazolják, hogy a Red Bull megint a határokat feszegeti a jelenlegi szabályokon belül, és készen állnak arra, hogy ebben a szezonban is legyőzzék a konkurenciát.

Természetesen a Red Bull még az új idény előtt átesik egy törésteszten, de nyilván az ellenfelek gyanakodva figyelik a fejleményeket. A Forma-1-ben a z egy helyben toporgás visszalépés, és a jelenlegi talajhatású szabályokon belül nehezebb fejleszteni az autót. Tehát kockázatot kell vállalni.

Azt persze csak a Bahreini Nagydíjon fogjuk valójában látni, hogy a Red Bull mit talált ki és tervezett. Mindenesetre a jelenlegi fejlesztéseiket nagy figyelem övezi. Vajon az RB20 egy új betontorpedó lesz, vagy éles versenyt láthatunk majd? Ennek megválaszolására még kicsit várnunk kell.

Vámosi Péter

Recent Posts

Kegyetlen adat: Leclerc statisztikája tovább romlott a Magyar Nagydíjon

Charles Leclerc ismét megmutatta, hogy az időmérőkön remekelni tud, ám a vasárnapi versenyen megint nem…

3 óra ago

Döntöttek a versenybírák a Verstappen-Hamilton „incidens” ügyében

A versenyfelügyelők döntést hoztak azzal kapcsolatban, a Max Verstappen és Lewis Hamilton közötti, a Magyar…

4 óra ago

Dühből bűntudat: Leclerc visszavonta ingerült szavait, melyekkel a Ferrarit illette

Charles Leclerc a Ferrari csapatrádióján már verseny közben hangot adott dühének a Magyar Nagydíjon, ám…

5 óra ago

Leclerc kiosztotta a Ferrarit, Norris ünnepelhet a Magyar Nagydíj dobogójának csúcsán!

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat Lando Norris nyerte, csapattársa, Paiastri előtt, miközben a Ferrari felejthető…

6 óra ago

Amerika Kaptiány már azelőtt F1 rajongó volt, hogy megszületett volna az a versenyző, akit meglátogatott

Több hollywoodi híresség is tartózkodik épp Magyarországon, közülük többen kilátoattak a Forma-1-es Magyar Nagydíjra is.…

8 óra ago

Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Miután a múlt hétvégén Spa-Francorchamps-ban még a leglassabb autók voltak a rajtrácson, az Aston Martinok…

9 óra ago