Motorsportol.hu
2025. november 17, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Räikkönen egy csapatot kisegített, egyet pedig majdnem tönkretett anyagilag

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.01.12.
Räikkönen egy csapatot kisegített, egyet pedig majdnem tönkretett anyagilag

Fotó: Tajthi Andrea

ADVERTISEMENT

Kimi Räikkönen Forma-1-es pályafutása 2001-ben vette kezdetét, és egészen 2022 végéig tartott. Eközben mindössze két évet volt távol a királykategóriától.

F1-es karrierje során óriási rajongótábort szerzett magának világszerte, annak ellenére, egészen introvertált személy.

Ez is érdekelhet

Esős futam Vegasban? Itt az előzetes időjárás-jelentés!

Esős futam Vegasban? Itt az előzetes időjárás-jelentés!

2025.11.17.
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17.

Mindig is keveset beszélt, de ha szólt, azt nyersen és őszintén tette. Sosem törődött a külsőségekkel és mások véleményével. Talán épp ez tette szimpatikussá az emberek számára. Hogy nem mutatott semmi színpadiasságot, hanem mindig azt nyújtotta, ami valóban ő maga. Mindeközben a feladatára maximálisan összpontosított és nem ismert kifogást.

Ezen tulajdonságait menedzserei, és csapatfőnökei is hamar felismerték és értékelték.

Räikkönen mögött mindössze néhány Formula Renault-s verseny volt, mikor kiharcolták számára az F1-es szuperlicenszet és rajthoz állt a 2001-es F1-es szezonnyitón a Sauberrel.

Menedzserei, David és Steve Robertson hosszútávú szerződést kötöttek Räikkönen számára a Sauberrel. Első szezonja azonban olyan meggyőző volt, hogy a McLaren csapatfőnöke Ron Dennis őt akarta a távozó (akkor még azt mondták, hogy csak egy év pihenőt tart) Mika Häkkinen helyére ültetni. Meg is szerezte a fiatal finnt Peter Saubertől, de mélyen a zsebébe kellett nyúlnia ahhoz, hogy kivásárolja a versenyzőt a szerződésből. Az összegből a Sauber frissíteni tudta kamionos flottáját és így sikerült a csapatnak befejezni a szélcsatornájuk építését. Végülis, mindenki jól járt.

Másként alakult azonban Räikkönen és a Lotus kapcsolata. 2012-ben és 2013-ban versenyzett a csapatnál (mely azóta Renault-vá, majd Alpine-ná alakult).

A csapatnál nyújtott teljesítménye kiemelkedő volt, a két év alatt 390 pontot szerzett 13 dobogós helyezéssel és két futamgyőzelmmel. Eredményességével pedig Raikkönen majdnem csődbe vitte a csapatot amiatt a bónusz miatt, amelyet minden egyes világbajnoki pontért kapott, a szerződése szerint. Szerződtetésekor valószínűleg nem sejtették, hogy azzal az autóval ilyen jó eredményeket tud majd elérni.

8 millió eurós alapfizetésén felül minden egyes megszerzett világbajnoki pont után 50 ezer euró járt volna neki (mai árfolyamon kb 19 millió forint pontonként). Fizetését azonban nem kapta meg, állítólag egész szezon során nem kapott fizetést.

Igen ám, de a szerződésében volt egy záradék is, amely szerint Räikkönen addig nem kap fizetést, amíg a csapat nem kapja meg szponzori kifizetéseit. A szponzorok azonban nem fizettek időben, és Raikkönen nem volt hajlandó addig vezetni, amíg ki nem fizetik. Így a 2013-as szezon utolsó két versenyén Räikkönen már nem állt rajthoz, bár ezt úgy intézte, hogy akkorra időzítette egy műtétjét, így hivatalosan amiatt nem állt rajthoz. A Lotus végül a csődöt elkerülte, de Räikkönent elvesztette. A finn 2014-re visszaigazolt a Ferrarihoz.

Nem nyert, de annál többször kiesett, mégis mindenkit lenyűgözött: Räikkönen 15 éve kezdett ralizni

Tags: csődF1Forma-1Kimi RäikkönenLotusMcLarenSauber
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Melyik F1-es kollaborációnak örülsz a legjobban?
8 Szavazat · 8 szavazat
Szavazok

Ajánló

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17.
Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.

TOP 5

  • Webber egyértelműen megfogalmazta, hogyan előzte vissza Norris Piastrit

    Webber egyértelműen megfogalmazta, hogyan előzte vissza Norris Piastrit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fények, csillogás és hajnali kelés – itt az F1-es Las Vegas-i Nagydíj menetrendje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Norris Brazíliában is hallgathatta a füttykoncertet, Montoya már sejti, hogy miért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa pere a 2008-as bajnoki címért egyre hevesebbé válik

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ez a két F1-csapat esélyes, hogy küzdjenek a 2026-os bajnoki címért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.