Foró: Andy Hone / LAT Images/ Haas F1 Team
Gene Haas világossá tette, hogy nem azért van a Forma-1-ben, hogy eladja csapatát és megerősítette szándékát, hogy a következő 10 évben is a sportban lesz.
Miközben a csapatok épp 2024-es autójukkal és azok közelgő bemutatójával vannak elfoglalva, addig a Haas házatáján egészen más változások mentek végbe az elmúlt héten.
Alig néhány órával Simone Resta technikai igazgató távozásának bejelentése után jött az újabb hír, miszerint a csapatfőnöki posztot mindvégig betöltő Günther Steiner is távozott a csapattól. A Haas a műszaki igazgató, Ayao Komatsut léptette elő csapatfőnöki pozícióba.
Persze rögtön megannyi kérdés merült fel. Leginkább, hogy miért kellett távoznia Günther Steinernek, illetve nem-e el lesz adva a csapat, mondjuk Marco Andrettinek.
„Nem azért kerültem az F1-be, hogy eladjam [a csapatot]” – mondta a Forma-1 hivatalos weboldalának. „Azért tettem, mert versenyezni akartam. Günther ugyanezt a szemléletet képviselte.”
„Nem azért vagyunk itt, hogy pénzt keressünk, versenyezni akarunk és versenyképesek akarunk lenni. Ha megnézzük bármelyik csapatot, történelmileg sok jó és sok rossz évük volt.”
„A túlélés a jobbá válás egyik jellemzője. Amíg túl tudod élni, mindig van egy újabb éved, hogy bebizonyítsd, hogy érdemes vagy rá. Ez egy nagy változás. Günther elvesztése miatt a csapatnak más szempontokra kell majd koncentrálnia. Remélhetőleg jobban fogunk kijönni belőle.”
David Croft és Sky F1-es kollégája, Craig Slater is megkérdőjelezte a Haas finanszírozásának szintjét, és ezt olyan tényezőnek tekintették, amely akadályozni fogja a kilábalást a gödörből, de Gene ezt a gondolkodásmódot is elutasította. Elmondása szerint a csapat az F1-es költségplafon közelében működik, de a pénzt nem költötték el hatékonyan, amin szerinte változtatni kell, hiszen tervei szerint a csapat a következő 10 évben is itt lesz.
„Van egy olyan képzet, hogy sokkal kevesebb pénzt költünk; általában 10 millió dolláron belül vagyunk a költségvetési határhoz képest” – mondta Haas. „Én csak úgy gondolom, hogy nem intézzük túl jól a pénz elköltését.”
„Sok csapatnak voltak korábbi befektetései az infrastruktúrába, az épületekbe, a felszerelésekbe és a személyzetbe. A mi modellünk az volt, hogy ezek nagy részét kiszerveztük. Sok pénzt költünk. Nem léptük túl a felső határt, de nagyon közel vagyunk hozzá. Egyszerűen csak nem hiszem, hogy a leghatékonyabb módon költjük el a pénzt.”
„Ez az egyik oka annak, hogy mi [Gene Haas Automation vállalkozása] fennmaradtunk – mert nagyon tudatosan odafigyelünk arra, hogy mire költjük a pénzt.”
„Az, hogy hatékonyak vagyunk abban, amit csinálunk, biztosítja a túlélést ebben a sorozatban. Mi vagyunk az egyik legtovább életben maradt csapat, mindenki más [a többi új csapat] hajlamos volt arra, hogy az első néhány évben elköltse az összes pénzét, aztán tönkrement.”
„Mi nyolc évig túléltük, és nem vagyunk olyan helyzetben, hogy tönkremenjünk. De mindenképpen azt szeretném, ha a következő 10 évben is képesek lennénk túlélni” – tette hozzá.
Mindig is elképzelhetetlennek tűnt, hogy Francesco Bagnaia elhagyja a Ducatit, most esély nyílhatott rá. Az…
A Williamsnél tudták, hogy nem lesz egyszerű Spanyol Nagydíj, de sem Alex Albon, sem Carlos…
Marc Márquez nevét már most a MotoGP történetének legnagyobbjai között emlegetik – és nem véletlenül.…
Oscar Piastri a Spanyol Nagydíjon elért győzelmével beállította Ayrton Senna nyolc egymást követő Forma-1-es dobogós…
Az Aston Martin a Spanyol Nagydíjon ünnepelhette a szezonban még csak a negyedik pontszerzését. Fernando…
Enyhe büntetést kapott Max Verstappen a George Russell elleni incidense miatt, így gondolja Nico Rosberg.…