Categories: F1

Kiderült, meddig marad Wolff az F1-es Mercedes élén

Toto Wolff elárulta, hogy további három szezonra megerősítette elkötelezettségét a Mercedes F1-es alakulata mellett.

A döntés Wolff rendíthetetlen elkötelezettségét jelzi, hogy a Mercedest vissza irányítsa a sportág csúcsára. Az osztrák a The Telegraph-nak adott exkluzív interjúban jelentette be új, több évre szóló kontraktusát, amelyben felfedte, hogy nemrégiben kötött megállapodást részvényestársaival, az INEOS tulajdonosával, Jim Ratcliffe-fel és a Mercedes-Benz vezérigazgatójával, Ola Kalleniusszal. A három fél felismerte a stabilitás fontosságát a vezetésben, miközben a Mercedes arra törekszik, hogy visszaszerezzék a bajnoki dominanciájukat. Így nyilatkozott Wolff:

„Szerintem az a legfontosabb közöttünk, hogy megbízzunk egymásban. Végül is, mint részvényes, a legjobb megtérülést várom a befektetésből. A befektetés legjobb megtérülése pedig ha nyerünk. Nem fogok olyan pozícióba ragaszkodni, amelyről úgy gondolom, hogy valaki jobban teljesítene ott, mint én. Gondoskodom arról, hogy legyenek körülöttem olyanok, akik mást mondanak nekem. Végül mindhárman úgy döntöttünk: „Csináljuk meg újra!”

A Mercedest, amely csaknem egy évtizeden át uralta a nagydíjak versenyeit, félre mentek az F1 újbóli talajhatásokra vonatkozó szabályozásának 2022-es bevezetésével, amely kudarc miatt a csapat mindössze egyetlen győzelmet tudhat magáénak – George Russell brazíliai győzelmét még 2022-ből – 44 versenyen. A nyomasztó eredmények ellenére, és függetlenül attól, hogy mit hoz a jövő, a Mercedes nem írt be teljesítmény záradékot Wolff vezetői szerződésébe, így egyértelmű bizalmat szavaz csapatfőnökének. Így folytatta ezért:

„Soha nem volt teljesítmény záradékom. Vagy megbíztunkk egymásban, vagy nem. Továbbá részvényesek vagyunk.”

Wolff szerint a legjelentősebb kihívás amellyel szembesül, a motiváció fenntartása a könnyű sikerek ellenére, ahelyett, hogy a frusztrációnak engedné át magát, a javulás hiánya esetén. Elismerte, hogy a motiváció fenntartásának legnehezebb része az önelégültség elkerülése, valamint az, hogy mindig új kihívásokat és növekedési területeket keressen:

„Része vagyok ennek az istállónak különböző funkciókban. Társtulajdonos vagyok, benne vagyok az igazgatóságban. Ezek olyan dolgok, amelyek nem változtatnak az irányítói vagy nem vezetői szerepemen. Ugyanakkor jól érzem magam. Engem a kockázat mindig inkább untat egy idő után, mint kiégnék benne. Ezért vállalom a mai kihívásokat, még akkor is, ha néha nagyon-nagyon nehezen kezelhetők.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

57 perc ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

3 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

5 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

7 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

9 óra ago

Horner szerint a két erős versenyző miatt bukhatja a bajnokságot a McLaren

A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…

11 óra ago