Categories: F1

Kiderült, meddig marad Wolff az F1-es Mercedes élén

Toto Wolff elárulta, hogy további három szezonra megerősítette elkötelezettségét a Mercedes F1-es alakulata mellett.

A döntés Wolff rendíthetetlen elkötelezettségét jelzi, hogy a Mercedest vissza irányítsa a sportág csúcsára. Az osztrák a The Telegraph-nak adott exkluzív interjúban jelentette be új, több évre szóló kontraktusát, amelyben felfedte, hogy nemrégiben kötött megállapodást részvényestársaival, az INEOS tulajdonosával, Jim Ratcliffe-fel és a Mercedes-Benz vezérigazgatójával, Ola Kalleniusszal. A három fél felismerte a stabilitás fontosságát a vezetésben, miközben a Mercedes arra törekszik, hogy visszaszerezzék a bajnoki dominanciájukat. Így nyilatkozott Wolff:

„Szerintem az a legfontosabb közöttünk, hogy megbízzunk egymásban. Végül is, mint részvényes, a legjobb megtérülést várom a befektetésből. A befektetés legjobb megtérülése pedig ha nyerünk. Nem fogok olyan pozícióba ragaszkodni, amelyről úgy gondolom, hogy valaki jobban teljesítene ott, mint én. Gondoskodom arról, hogy legyenek körülöttem olyanok, akik mást mondanak nekem. Végül mindhárman úgy döntöttünk: „Csináljuk meg újra!”

A Mercedest, amely csaknem egy évtizeden át uralta a nagydíjak versenyeit, félre mentek az F1 újbóli talajhatásokra vonatkozó szabályozásának 2022-es bevezetésével, amely kudarc miatt a csapat mindössze egyetlen győzelmet tudhat magáénak – George Russell brazíliai győzelmét még 2022-ből – 44 versenyen. A nyomasztó eredmények ellenére, és függetlenül attól, hogy mit hoz a jövő, a Mercedes nem írt be teljesítmény záradékot Wolff vezetői szerződésébe, így egyértelmű bizalmat szavaz csapatfőnökének. Így folytatta ezért:

„Soha nem volt teljesítmény záradékom. Vagy megbíztunkk egymásban, vagy nem. Továbbá részvényesek vagyunk.”

Wolff szerint a legjelentősebb kihívás amellyel szembesül, a motiváció fenntartása a könnyű sikerek ellenére, ahelyett, hogy a frusztrációnak engedné át magát, a javulás hiánya esetén. Elismerte, hogy a motiváció fenntartásának legnehezebb része az önelégültség elkerülése, valamint az, hogy mindig új kihívásokat és növekedési területeket keressen:

„Része vagyok ennek az istállónak különböző funkciókban. Társtulajdonos vagyok, benne vagyok az igazgatóságban. Ezek olyan dolgok, amelyek nem változtatnak az irányítói vagy nem vezetői szerepemen. Ugyanakkor jól érzem magam. Engem a kockázat mindig inkább untat egy idő után, mint kiégnék benne. Ezért vállalom a mai kihívásokat, még akkor is, ha néha nagyon-nagyon nehezen kezelhetők.”

Vámosi Péter

Recent Posts

„Fernando Alonso az én hősöm” – Mari Boya, az Aston Martin akadémistája

Mari Boya még nem próbálta magyar ételeket, ellenben kapcsolatban áll Fernando Alonsóval. Az Aston Martin…

1 óra ago

Hamilton masszív önsajnálatba kezdett: „Haszontalan vagyok”

Lewis Hamilton teljesen megtörve nyilatkozott a Magyar Nagydíj időmérője után, miután újabb gyenge teljesítményt nyújtott…

12 óra ago

Hadjar bejelentést tett a jövőjével kapcsolatban

A Racing Bulls tehetséges újonca, Isack Hadjar hivatalosan bejelentette, hogy stratégiai partnerségre lépett a 22…

12 óra ago

A Mobil 1 bemutatja a Porsche Penske Motorsport négyrészes dokumentumfilm-sorozatát

A Mobil 1 elindított egy új, négyrészes online mini dokumentumfilm-sorozatot, amely eddig soha nem látott…

13 óra ago

Leclerc-é a magyar pole, miközben Hamilton a Q2-ben, csalódottan kiesett

Felemás kvalifikációt futott a Ferrari: Leclerc váratlan pole-t hozott, míg Hamilton tovább küszködik. A Magyar…

14 óra ago

Leclerc figyelmeztetést kapott: Hamilton az ő szívébe is „tőrt döfhet”?

Nico Rosberg figyelmeztette Charles Leclerc-t, hogy készüljön fel csapattársa, Lewis Hamilton "tőrjeire" amiket a "szívébe…

15 óra ago