Categories: F1

Newey majdnem tervezhetett volna már űrhajót is

Adrian Newey elárulta, hogy egyszer megkeresték, hogy tervezzen űrhajót a Forma-1-ben betöltött szerepe mellett.

A legendás tervező összesen 12 konstruktőri címet nyert olyan istállókkal, mint a Red Bull, a Williams vagy a McLaren. Nemrég azt is elárulta, hogy a Ferrari több alkalommal is megkereste, hogy csatlakozzon az alakulathoz; 1993-ban és 2014-ben, de végül elutasította őket. A Red Bull-lal 2010-től 2013 közötti sikerei után, amelyek során Sebastian Vettel négy bajnoki címet nyert, Newey-t egy amerikai cég kereste meg egy meglehetősen szokatlan kéréssel. A Top Gear magazinnak beszélt erről:

„Egy amerikai cég valóban felhívott, úgy 10 éve, hogy megkérdezzék, érdekelne-e, hogy csatlakozzak hozzájuk, hogy egy űrhajón dolgozzak. Lenyűgöző lenne, és a hatvanas évekbeli űrverseny elképesztően izgalmas lehetett. De az autóversenyzést sokkal érdekesebbnek találom. Az autóversenyzésben hatalmas a fejlődés és a részvétel, és ez tetszik nekem.”

Amikor konkrátan megkérdezték tőle, hogy szívesen dolgozna-e űrhajón, Newey így felelt:

„Veszélyes dolog ez, azt hiszem. Követelmény, hogy egyben térjenek vissza!”

Mivel jelenleg már uralja a technológiai ipart, Newey-t arról is kérdezték, hogy a jövőben a mesterséges intelligencia technológia hatással lehet-e az F1-re. A korábbi években is voltak már automatizált rendszerek az autókon, mint például a kipörgés- vagy a rajtautomatika, Newey szerint, hogy ez általánosabb célt fog-e szolgálni a versenyautók tervezésénél, még igazán nem tudja:

„Egy bizonyos ponton fog, de sokkal nehezebb megállapítani ennek az időzítést. A mesterséges intelligencia egy széleskörű divatos kifejezés, de valójában ez a gépi tanulás kiterjesztése egy kis internettel megspékelve, és ez már régóta létezik. Évek óta használunk feszültségelemzési optimalizálókat [FEA vagy végeselem-elemzés], de az ember végső soron még mindig jobbnak tűnik, mint a gépi optimalizálás. Ez egy eszköz, de semmiképpen sem helyettesíti az embert.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…

9 perc ago

Körvonalazódott Zarco jövője, Chantra viszont kikerülhet a MotoGP-ből

Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…

10 óra ago

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…

12 óra ago

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…

14 óra ago

E-sport premier a NET4+-on: jön a GT World Series

A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…

15 óra ago

Lehet, hogy az FIA nem meri majd eltiltani Verstappent?!

A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…

16 óra ago