A Ford azt állította, hogy a Forma-1-be újra belépve a legjobb partnert kereste, mielőtt szövetséget kötött volna a Red Bull-lal.
Az amerikai szervezet a múltban igen sikeres volt a királykategóriában, hiszen az 1960-as, 70-es és 80-as években a motorgyártó olyan csapatoknak szállított motort, mint a Team Lotus, a Tyrrell vagy a Williams. A Ford számos versenyzői és konstruktőri világbajnoki címet nyert, a legutóbbi 1994-ből származik, amikor Michael Schumacher a Benettonnal és egy Ford-motorral megnyerte az egyéni bajnoki címet. A Ford továbbra is a harmadik helyen áll az F1-ben legtöbb versenyt nyert motorgyártók között, mivel csak a Ferrari (244) és a Mercedes (212) nyert több futamot, mint a Ford (176). A Red Bull és a Ford remélik, hogy 2026-tól további sikerek következnek, hiszen ez egy olyan együttműködés, amelytől sokat várnak. A Ford teljesítményért felelős igazgatója, Mark Rushbrook a Motorsport.nl-nek beszélt erről:
„Igen jól dolgozunk együtt a Red Bull-lal. Ők a partnerünk, mi pedig a győzelemre koncentrálunk. Szeretnénk, ha ez megvalósulna, és a legjobb partnert kerestük.”
2026-ban többek között az F1-es autók felépítményére és motorjára vonatkozó szabályok is megváltoznak. Ez a lépés azért történik, hogy vonzóbbá tegyék a sportágat az új gyártók számára, és csökkentsék a csapatok közötti különbségeket. Míg a V6-os motorok megmaradnak, addig az MGU-H, a motorban lévő, a felesleges hőt elektromos energiává átalakító rendszer eltűnik. Hogy ezt a veszteséget pótolják, az MGU-K hibrid teljesítményét 350 kilowattra növelik, így a teljesítménynek változatlannak kell maradnia. Mielőtt azonban a Red Bull 2026-ban a Ford/Red Bull hajtásláncokkal versenyezhetne a sikerekért, még rengeteg munkát kell elvégezni az elkövetkező években. Így zárt ezért Rushbrook:
„Tavaly elég sokat haladtunk, de ahhoz, hogy 2026-ban jól felkészülten állhassunk rajthoz, még sok a teendő.”
Horner: A Red Bull és a Ford akár négy F1-es csapatot is el tudna látni erőforrással