Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
A Ford azt állította, hogy a Forma-1-be újra belépve a legjobb partnert kereste, mielőtt szövetséget kötött volna a Red Bull-lal.
Az amerikai szervezet a múltban igen sikeres volt a királykategóriában, hiszen az 1960-as, 70-es és 80-as években a motorgyártó olyan csapatoknak szállított motort, mint a Team Lotus, a Tyrrell vagy a Williams. A Ford számos versenyzői és konstruktőri világbajnoki címet nyert, a legutóbbi 1994-ből származik, amikor Michael Schumacher a Benettonnal és egy Ford-motorral megnyerte az egyéni bajnoki címet. A Ford továbbra is a harmadik helyen áll az F1-ben legtöbb versenyt nyert motorgyártók között, mivel csak a Ferrari (244) és a Mercedes (212) nyert több futamot, mint a Ford (176). A Red Bull és a Ford remélik, hogy 2026-tól további sikerek következnek, hiszen ez egy olyan együttműködés, amelytől sokat várnak. A Ford teljesítményért felelős igazgatója, Mark Rushbrook a Motorsport.nl-nek beszélt erről:
„Igen jól dolgozunk együtt a Red Bull-lal. Ők a partnerünk, mi pedig a győzelemre koncentrálunk. Szeretnénk, ha ez megvalósulna, és a legjobb partnert kerestük.”
2026-ban többek között az F1-es autók felépítményére és motorjára vonatkozó szabályok is megváltoznak. Ez a lépés azért történik, hogy vonzóbbá tegyék a sportágat az új gyártók számára, és csökkentsék a csapatok közötti különbségeket. Míg a V6-os motorok megmaradnak, addig az MGU-H, a motorban lévő, a felesleges hőt elektromos energiává átalakító rendszer eltűnik. Hogy ezt a veszteséget pótolják, az MGU-K hibrid teljesítményét 350 kilowattra növelik, így a teljesítménynek változatlannak kell maradnia. Mielőtt azonban a Red Bull 2026-ban a Ford/Red Bull hajtásláncokkal versenyezhetne a sikerekért, még rengeteg munkát kell elvégezni az elkövetkező években. Így zárt ezért Rushbrook:
„Tavaly elég sokat haladtunk, de ahhoz, hogy 2026-ban jól felkészülten állhassunk rajthoz, még sok a teendő.”
Erős versenye volt a Williamsnek Imolában, így mind Albon mind pedig Sainz is erős pontokat…
A Forma-1 és a Disney egy izgalmas új együttműködést jelentett be, amely 2026-ban veszi kezdetét.…
Monaco a Forma-1 ékköve, ahol a luxus, a sebesség és a történelem találkozik. Ez az…
Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…
A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…
Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…