1953-ban ezen a napon, január 18-án került sor az Argentin Nagydíjra. Ez volt a szezonnyitó verseny, melyet Alberto Ascari kezdett a pole-ból és ő is nyerte meg.
Mégis, a verseny nem Ascari sikeréről maradt emlékezetes, hanem annál sokkal negatívabb történésről.
Juan Domingo Perón, Argentína akkori elnöke úgy döntött, hogy ingyenes látogatást engedélyez a versenyre. Ez pozitív döntésnek tűnhet, de nem úgy sült el a gondolat, mint tervezték.
A döntés következtében túl sok néző volt jelen a helyszínen, és közvetlenül a pálya mellett álltak. Az egyik nézőnek, hogy elkerülje, hogy elüssék, egy alkalommal úgy sikerült félremozdulnia, hogy a pályán kötött ki.
Giuseppe Farina kénytelen volt kikerülni őt, de elvesztette uralmát autója felett, és a 31. körben a tömegbe csapódott, 10 néző halálát okozva. További 30-an megsérültek.
Ha ez még nem lett volna elég tragédia, a kialakult tömegpánikban egy fiú Alan Brown Cooperje elé szaladt és meghalt.
A halottakhoz és sérültekhez tartó mentőautók további balesetekbe keveredtek, de a verseny folytatódott.
A versenyzők a következő két órában kétpercenként haladtak el a balesetek helyszínei mellett, miközben Perón elnök csendben elhagyta a pályát.
A kockás zászló végül három óra után véget vetett a versenynek. Ascari egy körrel mindenki más előtt ért célba.
Brown – aki elé beszaladt egy fiú – a végsőkig kitartott a Cooperrel, de autója orra megsérült, és három boxkiállásra volt szüksége.
Giuseppe Farina, Ferrari, GP de Argentina de 1953 pic.twitter.com/R7SqLnlldn
— Alejandro de Brito @jadb1 (@jadb1) October 21, 2019
Van egy rekord, amit még mindig Fangio tart: Hamilton, Schumacher és Verstappen sem ér a nyomába