Categories: F1

Wolff ebben a kérdésben egyértelműen Verstappen mellé áll

Toto Wolff azt mondja, egyetért a Forma-1-es riválisukkal, Max Verstappennel abban, hogy a sportág a „show” tényezők tekintetében már a határokat feszegeti.

Verstappen, aki a Red Bull-lal dominál a sportágban, hangot emelt a show-elemek, például a sprintversenyek és a Las Vegas-i stílusú pályán kívüli események ellen. Wolff, aki vezetője és társtulajdonosa a kulcsfontosságú a Red Bull rivális Mercedesnek, az olasz La Gazzetta dello Sportnak így fogalmazott:

„Ahogy én látom, Max purista, és ugyanúgy gondolkodik a száguldó cirkuszról, mint én. Úgy véljük, hogy a péntek és a szombat a felkészülésről és a kvalifikációról szól. Aztán vasárnap jön a fő futam, ahol már nagyon várjuk a rajtot.”

Wolff ugyanakkor azt mondja, ő is reálisan látja azokat a dolgokat, amelyeket az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media tesz a sportág „show-vonzerejének” növelése miatt, ezért így folytatta:

„Nyitottnak kell lenni a változásokra, de mindannyian szeretjük a hagyományokat, még Stefano Domenicali is. Azonban új közönséget is el kell érnünk, és modernebbé kell tennünk a sportot a fiatalok számára.”

Wolffnak, aki aláírt, hogy legalább 2026-ig a Mercedes csapatfőnöke marad, sokkal fontosabb, hogy a brackley-i székhelyű alakulata visszatérjen az F1 élvonalába. Az osztrák utalt ezért a 2026-ra kilátásba helyezett átütő autó- és motorszabályzásra:

„Tényleg meg kell másznunk a Mount Everestet, mert a Red Bull, a Ferrari és a McLaren igen erős. És 2026 már itt van a sarkon túl. A legbíztatóbb az, hogy részesei lehetünk ennek az átmenetnek, és ezt kihasználva megpróbálhatunk újra nyerni. Minden energiánkat 2026-ra fordítani viszont veszélyes. A múltban pár csapat így tett, hogy felzárkózzon, de elbuktak. Mindig a lehető legtöbb kihívást kell vállalni, mert tanulhatunk belőle. A Red Bull az élen jár a csomagjaikat tekintve, beleértve a pilótákat is, de jó móka lesz megpróbálni őket legyőzni már 2024-ben vagy az azt követő idényben.”

Hozzátette, a Mercedes ásza, James Allison teljesen visszatér a technikai igazgatói posztra – miután tavaly menesztették Mike Elliotot:

„James az egyik legintelligensebb ember, akivel valaha is találkoztam. Segített rajta, hogy egy évre visszalépett, eltávolodott, és Mike időszaka után visszatért. Nem is reménykedhetnék másban, aki technikailag irányítja ezt a csapatot.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

20 év után távozott nemrégiben a Red Bulltól Christian Horner. A brit sikerkovács jelenleg pihen…

6 óra ago

“Nincs olyan sok titok a pályával kapcsolatban” – Marc Márquez szerint a korábbi teszt nem előny a számára

Marc Márquez szerint közel lesz egymáshoz a mezőny a Balaton Parkban, ahol minden gyártó labdába…

7 óra ago

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

8 óra ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

9 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

10 óra ago

A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

A Stake F1 Team Kick Sauber nem a jelenlegi névvel vesz részt majd a Holland…

12 óra ago