Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Toto Wolff azt mondja, egyetért a Forma-1-es riválisukkal, Max Verstappennel abban, hogy a sportág a „show” tényezők tekintetében már a határokat feszegeti.
Verstappen, aki a Red Bull-lal dominál a sportágban, hangot emelt a show-elemek, például a sprintversenyek és a Las Vegas-i stílusú pályán kívüli események ellen. Wolff, aki vezetője és társtulajdonosa a kulcsfontosságú a Red Bull rivális Mercedesnek, az olasz La Gazzetta dello Sportnak így fogalmazott:
„Ahogy én látom, Max purista, és ugyanúgy gondolkodik a száguldó cirkuszról, mint én. Úgy véljük, hogy a péntek és a szombat a felkészülésről és a kvalifikációról szól. Aztán vasárnap jön a fő futam, ahol már nagyon várjuk a rajtot.”
Wolff ugyanakkor azt mondja, ő is reálisan látja azokat a dolgokat, amelyeket az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media tesz a sportág „show-vonzerejének” növelése miatt, ezért így folytatta:
„Nyitottnak kell lenni a változásokra, de mindannyian szeretjük a hagyományokat, még Stefano Domenicali is. Azonban új közönséget is el kell érnünk, és modernebbé kell tennünk a sportot a fiatalok számára.”
Wolffnak, aki aláírt, hogy legalább 2026-ig a Mercedes csapatfőnöke marad, sokkal fontosabb, hogy a brackley-i székhelyű alakulata visszatérjen az F1 élvonalába. Az osztrák utalt ezért a 2026-ra kilátásba helyezett átütő autó- és motorszabályzásra:
„Tényleg meg kell másznunk a Mount Everestet, mert a Red Bull, a Ferrari és a McLaren igen erős. És 2026 már itt van a sarkon túl. A legbíztatóbb az, hogy részesei lehetünk ennek az átmenetnek, és ezt kihasználva megpróbálhatunk újra nyerni. Minden energiánkat 2026-ra fordítani viszont veszélyes. A múltban pár csapat így tett, hogy felzárkózzon, de elbuktak. Mindig a lehető legtöbb kihívást kell vállalni, mert tanulhatunk belőle. A Red Bull az élen jár a csomagjaikat tekintve, beleértve a pilótákat is, de jó móka lesz megpróbálni őket legyőzni már 2024-ben vagy az azt követő idényben.”
Hozzátette, a Mercedes ásza, James Allison teljesen visszatér a technikai igazgatói posztra – miután tavaly menesztették Mike Elliotot:
„James az egyik legintelligensebb ember, akivel valaha is találkoztam. Segített rajta, hogy egy évre visszalépett, eltávolodott, és Mike időszaka után visszatért. Nem is reménykedhetnék másban, aki technikailag irányítja ezt a csapatot.”
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…