Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Toto Wolff azt mondja, egyetért a Forma-1-es riválisukkal, Max Verstappennel abban, hogy a sportág a „show” tényezők tekintetében már a határokat feszegeti.
Verstappen, aki a Red Bull-lal dominál a sportágban, hangot emelt a show-elemek, például a sprintversenyek és a Las Vegas-i stílusú pályán kívüli események ellen. Wolff, aki vezetője és társtulajdonosa a kulcsfontosságú a Red Bull rivális Mercedesnek, az olasz La Gazzetta dello Sportnak így fogalmazott:
„Ahogy én látom, Max purista, és ugyanúgy gondolkodik a száguldó cirkuszról, mint én. Úgy véljük, hogy a péntek és a szombat a felkészülésről és a kvalifikációról szól. Aztán vasárnap jön a fő futam, ahol már nagyon várjuk a rajtot.”
Wolff ugyanakkor azt mondja, ő is reálisan látja azokat a dolgokat, amelyeket az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media tesz a sportág „show-vonzerejének” növelése miatt, ezért így folytatta:
„Nyitottnak kell lenni a változásokra, de mindannyian szeretjük a hagyományokat, még Stefano Domenicali is. Azonban új közönséget is el kell érnünk, és modernebbé kell tennünk a sportot a fiatalok számára.”
Wolffnak, aki aláírt, hogy legalább 2026-ig a Mercedes csapatfőnöke marad, sokkal fontosabb, hogy a brackley-i székhelyű alakulata visszatérjen az F1 élvonalába. Az osztrák utalt ezért a 2026-ra kilátásba helyezett átütő autó- és motorszabályzásra:
„Tényleg meg kell másznunk a Mount Everestet, mert a Red Bull, a Ferrari és a McLaren igen erős. És 2026 már itt van a sarkon túl. A legbíztatóbb az, hogy részesei lehetünk ennek az átmenetnek, és ezt kihasználva megpróbálhatunk újra nyerni. Minden energiánkat 2026-ra fordítani viszont veszélyes. A múltban pár csapat így tett, hogy felzárkózzon, de elbuktak. Mindig a lehető legtöbb kihívást kell vállalni, mert tanulhatunk belőle. A Red Bull az élen jár a csomagjaikat tekintve, beleértve a pilótákat is, de jó móka lesz megpróbálni őket legyőzni már 2024-ben vagy az azt követő idényben.”
Hozzátette, a Mercedes ásza, James Allison teljesen visszatér a technikai igazgatói posztra – miután tavaly menesztették Mike Elliotot:
„James az egyik legintelligensebb ember, akivel valaha is találkoztam. Segített rajta, hogy egy évre visszalépett, eltávolodott, és Mike időszaka után visszatért. Nem is reménykedhetnék másban, aki technikailag irányítja ezt a csapatot.”
A Yamahát figyelmeztették, hogy Fabio Quartararo nem fog örökké a csodára várni, és ha előnyösebb…
Izgalmas, kaotikus versenyt nyert Lando Norris, viszonylag simán, miközben Hülkenberg először szerzett dobogós helyezést! Három…
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur támogatást kapott a korábbi F1-es vezértől, Bernie Ecclestone-tól, hogy megfordítsa…
Gigi Dall'Igna nem lesz jelen a Német Nagydíjon. A Ducati Corse ügyvezető igazgatója személyes okok…
Hazájában, a Brit Nagydíj hétvégéjén a McLaren versenyzőjét Lando Norrist azzal kapcsolatban is megkérdezték, hogy…
Egyre sötétebb felhők gyűlnek az argentin Franco Colapinto feje fölött, az Alpine ugyanis nincs megelégedve…