Categories: F1

A korrupció-gyanú ellenére sincs veszélyben a Szingapúri Nagydíj

Szingapúri tisztviselők kijelentették, hogy az ország Forma-1-es futamának jövőjét nem befolyásolja az, hogy az ország korábbi kormányminiszterét, S. Iswaran és az esemény promótere, Ong Beng Senge épp korrupciós vizsgálat alatt áll.

Iswaran, a volt közlekedési miniszter lemondott, miután 27 vádpontban emeltek ellene vádat a Szingapúri Nagydíj jogait birtokló és az eseményt szervező cég elnökeként tevékenykedő Ong Beng Senggel folytatott ügyleteivel kapcsolatban.

A vádak szerint Iswaran 100 000 font értékű kenőpénzt kapott Ongtól, egy prominens helyi ingatlanmágnástól. Ezek az állítólagos kenőpénzek a jelentések szerint magánrepülőgépes repülőjegyeket és a Szingapúri Nagydíjra szóló jegyeket tartalmaztak, mely utóbbi kapcsán Iswaran tanácsadó volt.

Iswaran tagadja a vádakat, míg Ong ellen nem emeltek vádat, de az ügyleteivel kapcsolatos vizsgálat folyamatban van.

Jelenleg a Szingapúri Nagydíjnak 2028-ig van szerződése a Forma-1-gyel, de felmerült, hogy a futam jövője veszélybe kerülhet a folyamatban lévő nyomozás miatt.

A Kereskedelmi és Ipari Minisztérium csütörtökön kiadott közleményében azonban a szingapúri tisztviselők azt mondták, hogy „jelenleg semmi sem utal arra, hogy akár az F1-es szerződéseket, akár más szerződéseket a kormány hátrányára alakítottak volna ki”.

„Az összes megállapodás feltételeit gondosan mérlegelte a kormány.”

„A 2024. szeptember 20. és 22. között megrendezésre kerülő F1-es Szingapúri Nagydíj előkészületei a tervek szerint, rendben zajlanak.”

A minisztérium közleménye egyértelműen megerősíti a kormány elkötelezettségét a verseny megrendezése mellett, kiemelve annak gazdasági és turisztikai előnyeit, amelyek becslések szerint 2 milliárd SGD (kb 522 milliárd forint) bevételt jelentenek.

„Az F1-es Szingapúri Nagydíj emellett Szingapúr hírnevét is öregbítette, mint élénk globális ázsiai csomópontot” – tették hozzá.

„Az idegenforgalmi ágazaton túl a verseny számos szingapúri vállalatnak is hasznára vált, amelyek a verseny különböző aspektusaiban vesznek részt, mint például a logisztika, szállítás, építőipar és mérnöki szolgáltatások.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Carlos Sainz szerint az édesanyák hősök, teljes munkaidőben, fizetés nélkül

Carlos Sainz beszélt az édesanyja, Reyes Vazquez de Castro, és úgy egyáltalán az édesanyák iránti…

14 perc ago

Százra váltott a BMW – Razgatlıoğlu újabb mérföldkövet ért el

Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…

2 óra ago

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…

3 óra ago

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

4 óra ago

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

6 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

7 óra ago