A Ferrari rajongókban Sebastian Vettel egy be nem teljesedett reményként marad majd meg. A német négyszeres világbajnokként, nagy vágyakkal érkezett Maranelloba. Eleinte úgy is tűnt, hogy egy német vezetheti újra csúcsra a Scuderiat, azonban a nagy reményeknek nagy csalódás lett a vége.
Vettel 2015-ben tette át székhelyét a Red Bulltól a Ferrarihoz, első évében rögtön három versenyt is nyert és a Mercedesek mögött elhozta a harmadik helyet.
Räikkönennel remek párost alkottak, évről-évre fejlődtek, de a hőn áhított bajnoki cím sosem jött össze. Räikkönen helyére érkezett 2019-ben a szupertehetség Charles Leclerc, majd Vettel 2020 után előbb a Ferrarit, 2022 után pedig a versenyzést is maga mögött hagyta.
Legközelebb a sikerhez 2018-ban álltak, az autó erős volt, Vettel magabiztosan vezette a pontversenyt, egészen a hazai versenyéig. Vettel magabiztos előnnyel vezette a Német Nagydíjat, ám a kezdődő esőzésben az 51.körben elkövetett egy vezetői hibát, ami miatt a falban végezte. A Ferrarit 41 évig mérnökként szolgáló Modesto Menaube egy interjúban elmondta, hogy ez volt a verseny, amely negatív irányba lendítette a négyszeres bajnok vörös kalandját. Ez pedig mind a Lewis Hamilton okozta nyomásra vezethető vissza.
„2018-ban hihetetlenül jó autónk volt, miénk volt a legjobb. A német versenyen azonban a koncentrációja alábbhagyott. A mérnöke kérte rádión, hogy ne nyomja neki túlságosan, de végül nyomta neki, és összetörte az autót. Egy újabb bajnoki cím landolt a kukában… Szerintem szenvedett Hamilton nyomásától, ellentétben Verstappennel, aki megmutatta ezt 2021-ben.”
„2018 után pedig már úgy érezte magát, hogy a peremre került. A csapat már Leclercet támogatta és Arrivabene csapatfőnök, aki mindvégig őt favorizálta távozott a csapattól. Összességében a csapat munkája nem működött annyira jól, mint kellett volna, hogy a segítségére legyünk neki.” – fogalmazott a szakember.
Meglepő vélemény Verstappen mérnökétől: Max még nincs Vettel szintjén