F1

A Haas lehet idén is a leglassabb autó

Az amerikai Haas istálló tavaly utolsó helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, így Günther Steiner csapatfőnököt nemrég menesztette Gene Haas tulajdonos.

Az utódlást házon belül oldották meg, az eddigi vezető mérnökként dolgozó japán Ayao Komatsu vette át a stafétát, aki komoly feladat elé néz. A nyomás nem lesz kicsi, hiszen Haas is a keményebb tulajdonosok közé tartozik, a minimális elvárása pedig a kiegyensúlyozott, rendszeres középmezőnybeli tagság.

Komatsu is ezt a célt tűzte ki 2024-re, számukra a nyolcadik hely is már elégedettséget okozhatnak, legfőbb riválisaik pedig a Stake, az AlphaTauri valamint a Williams lesznek, ami viszont roppant nehéz lesz elérni.

„Szerintem nehéz lesz két csapatot megelőznünk önhatalmúlag, nem pedig másokra támaszkodva. A Sauber és a Williams is nagyobb költségvetéssel, jobb rendszerekkel rendelkezik nálunk. Az AlphaTauri is jelentősen fejlődött, állítólag idén még szorosabbra fűzik a Red Bullos együttműködésüket. Szóval meg van annak a lehetősége, hogy nem tudjuk felvenni velük se a versenyt.” kezdte Komatsu.

„2024 egy átmenti időszak lesz a számunkra, ugyanakkor javítanunk is kell az eredményünkön, miközben a csapat átalakul. Nem áll szándékunkban a jövőben a nyolcadik a helyen ragadni, de ez az év az újjáépítésről fog szólni.” – tette hozzá, végül arra is kitért, hogy a szezon legelején senki se érjen meglepetésként, ha a mezőny végén fognak kullogni.

„Kevesebb, mint egy hónap van a szezon előtti tesztig, szóval szerintem Bahreinbe érve mi leszünk a lista legalján. Ez viszont nem az aerodinamikai szakembereink hibája, hanem a döntések időzítése, amely késleltette a fejlesztéseket, így nincs sok idejük. Emiatt úgy gondolom, hogy ahelyett, hogy abszolút tempóra feküdnénk rá a teszteken, sokkal fontosabb, hogy alaposan kiértékeljük az autót és meghatározzuk a fejlesztési irányokat.”

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Martín Márquezzel beszélgetve árult el kulisszatitkokat a balesetéről

Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…

2 óra ago

A Forma-1 hivatalos partnere lett a Barilla tészta

A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…

3 óra ago

Piastri az élen az FP2-n, Hadjar Verstappen előtt, Tsunoda a mezőny végén

A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…

3 óra ago

Marc Márquez: „Elméletileg Álex és Pecco jobb nálam”

Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…

6 óra ago

Norris vitte a prímet a bahreini első szabadedzésen, amin 6 újonc is részt vett

Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…

7 óra ago

Russell valódi logisztikai problémaként azonosította Sainz „elég drága kakiját”

George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…

8 óra ago