Fotó: XPB Images / Williams Racing
A Williams a Forma-1 történetének egyik legrégebbi és legsikeresebb istállója, noha mostanában a sikerek alaposan elkerülik a briteket.
A néhai Frank Williams által alapított csapat fénykorát a 90-es években élte. Sorra nyerték az egyéni és konstruktőri világbajnoki címeket, miközben olyan versenyzők fordultak meg náluk, mint Nigel Mansell, Alain Prost, Ayrton Senna, Damon Hill vagy Jacques Villeneuve.
Az utolsó bajnoki címüket 1997-ben szerezték a Villeneuve-Frentzen duóval. Egy évvel később címvédőként pocsék szezont teljesítettek, futamgyőzelem nélkül zárták a 98-as esztendőt, ezért a csapatvezetés úgy döntött, hogy komoly változásokat kell eszközölni.
Sok egyéb mellett mindkét versenyzőjét lecserélte, így érkezett a csapathoz 1999-re a Jordannél már bizonyító Ralf Schumacher, valamint az F1-be visszatérő, az előző két évben az amerikai CART-sorozatot megnyerő olasz Alex Zanardi.
Zanardi ekkor már 33 éves volt, egész évben szenvedett, pontot egyszer sem tudott szerezni, míg Schumacher stabilan hozta is a pontokat, sőt háromszor dobogóra is tudott állni.
Ezt az évet elevenítette fel Jim Wright, aki akkoriban a csapat vezető testületében kapott helyet.
„Az első szó, ami eszembe jut arról az évről az a csalódás, mert nagyon nagy reményekkel hoztuk Alexet a Williamshez. Volt egy elképzelésünk, hogy Alexet hosszútávra magunkhoz láncoljuk, de ez nem jött össze, ezért a csalódás jut először eszembe.” – kezdte.
„Frank mindig is elég érzelmes volt a versenyzőkkel. Főleg egy olyan emberhez képest, aki alapvetően érzelemmentes volt és híresen azt vallotta, hogy az érzelmek a gyengeség jelei, de a versenyzők valahogy mindig megingatták őt. Alexnek fantasztikus kisugárzása volt, ez a meleg, barátságos, humoros, szenvedélyes aura miatt mindenki azt akarta, hogy egy sikeres Williams-versenyző legyen. De nem így lett. Szerintem Frank most az egyszer hibázott ebben az esetben.” – tette hozzá.
Zanardi helyére 2000-ben az újonc Jenson Button került. Az olasz 2001-ben visszatért a tengerentúlra, ahol egy súlyos baleset – amiben elveszítette a lábát – derékba törte versenyzői karrierjét. Utána még pár évet a DTM-ben töltött, de rendre parasportolóként vált sikeressé. Pár éve pedig súlyos balesetet szenvedett.
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…