F1

Ő lenne a Williams történetének legrosszabb igazolása?

A Williams a Forma-1 történetének egyik legrégebbi és legsikeresebb istállója, noha mostanában a sikerek alaposan elkerülik a briteket.

A néhai Frank Williams által alapított csapat fénykorát a 90-es években élte. Sorra nyerték az egyéni és konstruktőri világbajnoki címeket, miközben olyan versenyzők fordultak meg náluk, mint Nigel Mansell, Alain Prost, Ayrton Senna, Damon Hill vagy Jacques Villeneuve.

Az utolsó bajnoki címüket 1997-ben szerezték a Villeneuve-Frentzen duóval. Egy évvel később címvédőként pocsék szezont teljesítettek, futamgyőzelem nélkül zárták a 98-as esztendőt, ezért a csapatvezetés úgy döntött, hogy komoly változásokat kell eszközölni.

Sok egyéb mellett mindkét versenyzőjét lecserélte, így érkezett a csapathoz 1999-re a Jordannél már bizonyító Ralf Schumacher, valamint az F1-be visszatérő, az előző két évben az amerikai CART-sorozatot megnyerő olasz Alex Zanardi.

Zanardi ekkor már 33 éves volt, egész évben szenvedett, pontot egyszer sem tudott szerezni, míg Schumacher stabilan hozta is a pontokat, sőt háromszor dobogóra is tudott állni.

Ezt az évet elevenítette fel Jim Wright, aki akkoriban a csapat vezető testületében kapott helyet.

„Az első szó, ami eszembe jut arról az évről az a csalódás, mert nagyon nagy reményekkel hoztuk Alexet a Williamshez. Volt egy elképzelésünk, hogy Alexet hosszútávra magunkhoz láncoljuk, de ez nem jött össze, ezért a csalódás jut először eszembe.” – kezdte.

„Frank mindig is elég érzelmes volt a versenyzőkkel. Főleg egy olyan emberhez képest, aki alapvetően érzelemmentes volt és híresen azt vallotta, hogy az érzelmek a gyengeség jelei, de a versenyzők valahogy mindig megingatták őt. Alexnek fantasztikus kisugárzása volt, ez a meleg, barátságos, humoros, szenvedélyes aura miatt mindenki azt akarta, hogy egy sikeres Williams-versenyző legyen. De nem így lett. Szerintem Frank most az egyszer hibázott ebben az esetben.” – tette hozzá.

Embed from Getty Images

Zanardi helyére 2000-ben az újonc Jenson Button került. Az olasz 2001-ben visszatért a tengerentúlra, ahol egy súlyos baleset – amiben elveszítette a lábát – derékba törte versenyzői karrierjét. Utána még pár évet a DTM-ben töltött, de rendre parasportolóként vált sikeressé. Pár éve pedig súlyos balesetet szenvedett.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

6 perc ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

2 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

4 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

6 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

7 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

8 óra ago