Fotó: Porsche AG
Egyre nagyobb teret hódítanak maguknak az elektromos autók, annak ellenére is, hogy nagyon megosztja a véleményeket. A Formula E, az első elektromos formaautós bajnokság 2014-ben debütált. Bár azóta sok téren fejlődtek a bajnokság autói, a népszerűségük nem növekedett ezzel egyenesen arányosan.
Mi is jártunk már néhány alkalommal Formula E versenyhétvégén, és a személyes véleményünk az, hogy nem igaz, hogy halkak, csupán más hangjuk van. A versenyek izgalmassága nem a hangtól függ. Az pedig kimondottan érdekes, hogy a megszokott motorhang hiányában sokkal jobban hallani, hogy mit művelnek a versenyzők az autóban, és miként viselkednek a gumik. Ugyanakkor azt hozzátennénk, hogy – szerintünk – a tévében valóban kevéssé izgalmas. A helyszínen viszont kiváló az esemény!
A népszerűség hiánya(?) feltehetően legfőképpen nem is a bajnokság elektromos mivoltának köszönhető, hanem annak, hogy nem ott vezetnek a sztárversenyzők. A Formula E-ben leginkább azok a versenyzők szoktak megjelenni, akiknek még nem jutott hely a Forma-1-ben, vagy már nincs helyük a Forma-1-ben.
A Forbes tudósítója, James Morris azonban épp azt fejtegeti, hogy ha elkészülnek a Formula E legújabb generációs, Gen4 autói „beüthetik az utolsó szöget a Forma-1 koporsójába”.
Sylvain Filippi, az Envision Virgin Racing Formula E csapat ügyvezető igazgatója és műszaki igazgatójának véleményére.
„Minden a leszorítóerőn múlik” – idézi Filippit. „Ma már tudunk olyan villanymotort készíteni, amely gyorsulásban képes legyőzni egy Forma-1-es motort, sőt, ugyanolyan nagy sebességet tud elérni. A köridők nagy részét azonban a leszorítóerő adja. A Formula E olyan gumikat is használ, amelyek félig közúti, félig versenyabroncsok.”
„A súly már most is ugyanaz, és ugyanazzal az aerodinamikával és tapadással hasonlóan gyorsak lennének.”
„A Gen4 megmutatja, hogy a platform továbbra is izgalmas versenyt tesz lehetővé a Formula E-ben” – tette hozzá Giovanni Sgro, a Maserati Corse vezetője. „Még tovább viszi majd az innováció üzenetét, több technológiával, nagyobb teljesítménnyel és még jobb dinamikával A Gen4-gyel már vége lesz a játéknak.”
A Gen4-es autók debütálását a 2026/27-es szezonra tervezik. Ekkorra azonban már a Forma-1-ben is az új motorszabályok lesznek érvényben, melynek értelmében az üzemanyag már nem tartalmaz majd fosszilis anyagot. Ezen kívül az MGU-K egység háromszor nagyobb teljesítményű lesz, mint korábban, a motorgenerátor pedig 350kW-os lesz (120-ról), ami még nagyobb elektromos teljesítményt eredményez.
Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…
Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…